14 Reacties
12 dagen geleden
Ik ben zwanger van de 1e en heb ook hartvormige baarmoeder en tussenschot
12 dagen geleden
Vanaf 24 weken loop ik bij de gynocoloog omdat medisch is een afwijkende baarmoeder en houden ze de groei in de gaten
11 dagen geleden
Reactie op MMM4
Ik heb ook een hartvormige baarmoeder, geen tussenschot, 1e kindje
Moet je dan ook naar de gynocoloog met 24 weken ik wel omdat ik ook tussenschot heb weet niet hoe lang die is
11 dagen geleden
Hier een extreem kleine baarmoeder en baarmoederhals van maar 1,6 cm. Pas erachter gekomen na de vroeggeboorte van ons zoontje. Vorig jaar geopereerd aan een trans abdominale cerclage. Ik krijg elke week een echo vanaf 15 weken. Ze houden me heel goed in de gaten.
Hartvormig en schot zullen ze je waarschijnlijk ook vaak laten komen voor echos. Het is door dat schot dat je kindje minder ruimte heeft in de baarmoeder maar er zijn heel veel vrouwen die een prachtig kindje hebben gekregen hoor met hartvormige en tussenschot. Het internet kan je heel onzeker maken omdat je helaas vooral vaak hoort als het fout gaat. Het gaat vaker goed dan fout. Probeer vooral te genieten. Succes met je zwangerschap
10 dagen geleden
Reactie op Astriddv
Is het je eerste kindje of je tweede en hoe voel je al en wat vindt je part ...
Idd me 1e kindje ik voel me goed af en toe kokhalzen en mijn man vind ook geweldig
10 dagen geleden
Reactie op Astriddv
Niet misselijk dat heb ik wel veel
Misselijk idd nog niet mijn eigen moeder had dat ook nooit misselijkheid
10 dagen geleden
Hoi! Ik ontdekte hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap. Ik heb toen iets vaker een echo en check gehad, het tussenschot is vanzelf ‘verdwenen’ tijdens de zwangerschap naarmate mijn zoontje groeide. En met 40 weken precies een gezond kindje gekregen. Ook tweede zwangerschap is goed verlopen, hartvorm was er nog wel, maar geen tussenschot. Geboren met 40+2. Inmiddels zwanger van de derde. 🥰
10 dagen geleden
Ik heb zelf ook een hartvormige baarmoeder dus ben ook heel benieuwd hoe deze zwangerschap gaat verlopen!
Mijn dochter is afgelopen februari te klein geboren (2200 gram met 38 weken) door het tussenschot. Hier kwamen ze pas na mijn bevalling achter 😅. Verder helemaal gezond hoor, maar ben ook benieuwd of dat nu weer het geval gaat zijn!