8 Reacties
17 dagen geleden
Ik heb nooit eczeem gehad maar sinds ik zwanger ben heb ik er wel last van, zwangerschapseczeem🙄ik smeer gewoon eczeem zalf verder niks
17 dagen geleden
Ik heb zelf ook last van eczeem en daarnaast nog dermografie, wat ervoor zorgt dat de jeuk soms echt ondragelijk is. Voorheen nam ik hier een antihistaminica, namelijk loratadine (hooikoortspillen) voor, maar nu dat ik zwanger ben niet meer, aangezien dat wordt afgeraden. Hormoonzalven (corticosteroïden) worden gezegd veilig te zijn tijdens de zwangerschap, maar voor mij persoonlijk is dat niet echt een optie, aangezien het mijn dermografie triggert.
Ik hoop dat bij jou een zalf goed zal werken en de oplossing biedt. Ik heb persoonlijk verder geen tips helaas, sorry. Ik zit zelf in een vicieuze cirkel waarbij de enige "oplossing" is krabben totdat het bloed, omdat dat dan het gevoel van jeuk doet wegnemen, wat later weer zorgt voor extra jeuk, etc etc.
Heel veel sterkte gewenst!
17 dagen geleden
Ik zou op tijd aan de bel trekken bij een dermatoloog en evt in combinatie met een diëtist. Een zwangerschap kan eczeem flink doen oplaaien. Mijn schoonmoeder heeft dat bij haar laatste zwangerschap ook gehad, ze zat op een gegeven moment helemaal onder. Ze heeft toen wel hormoonzalf gesmeerd, omdat het anders niet uit te houden was.
16 dagen geleden
Dank jullie wel voor de tips. Ik ga inderdaad maandag bellen. Kijken wat ze kunnen doen voor mij.
15 dagen geleden
Mijn man is helemaal van z’n eczeem afgekomen door/ half jaar pro biotica te slikken, geen zuivel meer te eten (herstelt de darmen ook). En parfum vrij te leven (dus alle douchegel, deo, shampoo en schoonmaakmiddelen de deur uit).
Eczeem komt van binnenuit en zalfjes helpen maar pakken de oorzaak niet aan. Ik ga niet garanderen dat het bij jou ook werkt maar van dagelijks smeren en met handschoenen slapen naar 0 is toch wel fantastisch