12 Reacties

12 dagen geleden

Ik ben zelf verloskundige en heb hier nog nooit van gehoord. Ben nu benieuwd of dit iets is wat ik gewoon totaal gemist heb. Sommige kinderen kunnen natuurlijk allergisch zijn. Zou eerder zorgen dat de box en het bedje kat vrij zijn, dus dat ze er niet in gaan liggen. Het verschonen van de kattenbak is wel gevaarlijk in de zwangerschap, dus dat kan je partner beter doen.

12 dagen geleden

Hier ook een trotse bezitter van 3 katten, maar er is geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik m'n katten weg ga doen. Ik laat ze niet op de babykamer maar verder hoop ik dat mijn kind er net zo dol op word als ik!!! Niks mooiers dan met dieren op groeien

12 dagen geleden

Wij hebben twee katten en een zoontje van bijna 1.5. Heb echt nog nooit problemen gehad van de katten en ook niet eerder gehoord dat de haren echt gevaarlijk kunnen zijn. Wel moet je oppassen dat ze niet op je baby gaan liggen als het slaapt maar als je de kamer dicht houdt moet dat geen probleem zijn. Overigens is ons zoontje nu dikke vriendjes met 1 van de katten en dat is ontzettend leuk om te zien, die twee zoeken elkaar continu op ☺️

12 dagen geleden

Geen zorgen. 😘

11 dagen geleden

Je kunt ook een luchtreiniger in huis zetten? Heb ik hier ook voor de stof van mijn vogels. Verder ken ik veel mensen met katten en kinderen. Inderdaad alleen niet de kattenbak doen.

11 dagen geleden

Baby’s blijken juist minder snel allergie te ontwikkelen als ze met katten opgroeien. Als je echt langharige katten hebt moet je vooral oppassen dat de haren niet om de teentjes/vingertjes van je baby draaien, verder heb ik nog nooit van gevaar met kattenharen gehoord

11 dagen geleden

Wij hebben 3 binnen katten en een zoontje van inmiddels 13 maanden nooit last van gehad, ook nooit hiervan eerder iets gehoord. De kleine houdt van de katten hij knuffelt met ze en loopt achter ze aan heel leuk om te zien

11 dagen geleden

Een andere kattenvraag: onze kat slaapt altijd bij ons op bed. Nu dacht ik ineens: wat als de kat in het wiegje gaat liggen, en hij het gezichtje van de baby, is er dan geen stikgevaar? Hoe doen anderen dit? Misschien gewoon de kat de eerste periode buiten de slaapkamer houden?

11 dagen geleden

Is dat zo? Dit is mijn zoontje toen hij 2 maand oud was.. hij is nu 3.5 en er is niks aan het handje. Uiteraard heb ik hem niet de staart in zijn mond laten stoppen, ik was net op tijd. Het is een screenshot uit een filmpje

11 dagen geleden

Reactie op GedreveneWind273011

Een andere kattenvraag: onze kat slaapt altijd bij ons op bed. Nu dacht ik ...
Als wij er bij waren, mochten de katten op de kamer.. in de nacht niet en ook niet wanneer mijn zoontje (als hij het al deed) alleen in de kamer sliep. Wij lieten dit bijvoorbeeld ook expres toe. Wel even voelen of de kat niet op zijn lijfje lag war ademen zou kunnen bemoeilijken. Hij ligt hier enkel op zijn voeten.

10 dagen geleden

Aah wat leuk, wat voor katten hebben jullie? Sommige rassen zijn bijzonder lief voor kindjes namelijk. Ik snap dat het moeilijk is, en hygiëne ook belangrijk is en dat is vast moeilijker met 4 katten. Gefeliciteerd met de zwangerschap!