14 Reacties
gisteren
Bij ons was dit ook altijd zo. Tot ineens 2 weken geleden. Als ik haar naar bed doe zodra ze begin te mopperen en ongeveer op haar maximale wakkertijd zit dan leg ik haar met speen, spenendoekje en een knuffel in bed. Ze speelt dan nog vaak 10min tot 15min met die dingen en valt uiteindelijk dan zelf in slaap.
gisteren
Reactie op DeskundigeSprankel980097
Bij ons was dit ook altijd zo. Tot ineens 2 weken geleden. Als ik haar naar ...
Hou oud is jullie dochtertje.?
gisteren
Herkenbaar! Wij bereiken ook slaapjes alleen met wiegen , autorijden of wandelen in de wandelwagen.
Eigenlijk zijn mijn man en ik doodop inmiddels na 5 maanden intensief wiegen met onze zoon maarja, we hebben geen keus. Wakkertijden werken voor ons zoontje ook niet zoals in de boekjes zo leuk beschreven staan..
Ik had me er al bij neergelegd maar ik volg dit graag. Wie weet komt de gouden tip voorbij
gisteren
Reactie op Sagitarius
Hou oud is jullie dochtertje.?
Ze is bijna 21 weken oud!
gisteren
Reactie op Sagitarius
Herkenbaar! Wij bereiken ook slaapjes alleen met wiegen , autorijden of wa ...
Precies dit! Ik volg
gisteren
Wij leggen ons zoontje vanaf begin af aan al wakker weg in bed, voor elk slaapje. De ene keer gaat hij wel zelf slapen en de andere keer moeten we hem alsnog wiegen. Maar we laten het hem eerst proberen.
Maar hoe hij ook in slaap valt, 9/10 dutjes duren maar 30min. Soms koppelt hij z'n slaapjes wel (meestal als hij in de wagen ligt, ook als die stilstaat maar tot onze verbazing vanmiddag in bed ook zelf). Dus zelf in slaap vallen resulteert niet per definitie dat ze de slaapjes ook koppelen.
Mn dochter heeft tot ongeveer een jaar bijna alleen maar dutjes van 30-45min gedaan. Kan een fase zijn maar kan ook het slaapritme van je kindje zijn
12 uur geleden
Reactie op Bysaa
Wij leggen ons zoontje vanaf begin af aan al wakker weg in bed, voor elk sl ...
Ik ben benieuwd hoe je dan besluit rijdens het proberen van: het lukt nu niet. Mijn zoontje huilt namelijk wel vaker bij het in slaap vallen en moet daar dan evenfjes doorheen. Ook als hij in mijn armen ligt. Maar ik vind het heel moeilijk om te zien als ik hem in zijn bedjd leg wat de reden is dat hij huilt. Zodra ik hem dan ga troosten, valt hij namelijk in mijn armen in slaap😅
11 uur geleden
Wij houden ons sinds een ze een week of 14 is aan een vast ritueel, slaapzakje aan, kroelen met het muziekje en dan wegleggen. In het begin werkte het niet en had ze meer hulp nodig. Dan moest ik bv wiegen. Wel probeerde ik dan minimaal te wiegen.
Nu met 20 weken is lukt het om zelf in slaap te vallen.
Doet ze korte dutjes dan ga ik de kamer in om haar te helpen hem te verlengen. Soms alleen tutje en even een handje op de buik en soms even Wiegen.
Ik houd wel strikt de wakkertijden aan. Dus na 1:30/1:45 gaan we naar bed. Dit hielp ook goed voor het in slaap vallen en de lange dutjes. Is ze te lang wakker slaapt ze vaak maar 20/30 min.
De dutjes zijn sinds een week in de ochtend en begin middag 1,5uur.
Ik weet van mn zoontjes dat dit pas met 6mnd gebeurde terwijl ik hetzelfde deed. Dus het kan ook aan je kindje liggen
10 uur geleden
Reactie op C1405
Ik ben benieuwd hoe je dan besluit rijdens het proberen van: het lukt nu ni ...
Uh ja op de arm huilt hij ook gerust verder inderdaad. Soms is hij echt woest en verstrekt hij en moeten we even wat harder wiegen en sussen. En dan kalmeert hij. In bed lukt dat hem niet zelf naar mijn idee.
Als hij een beetje moppert, kan hij wel zelf in slaap vallen maar als het overgaat in huilen, nemen we hem toch even bij ons
6 uur geleden
Heel herkenbaar, ons dochtertje van 5 maanden kan overdag eigenlijk niet meer in ledikant of cosleeper slapen want ze wordt meteen wakker als ik haar neerleg. Zelf in slaap vallen gaat helemaal niet want ze huilt dan meteen als ik haar in bed leg. Vast ritueel van te voren maar niks helpt. Laat haar laatste 1.5 week nu maar in me armen slapen want ze is zo oververmoeid. Dan kan ze 2 uur of soms zelfs 2.5 uur slapen maar heb nog een dochtertje van 4 dus dat is niet te doen.
De nachten om de 2 uur wakker en slaapt ze naast me anders slaapt ze niet. Zodra ik haar in de cosleeper leg schrikt ze wakker. Maandag naar consultatiebureau, ik weet het niet meer.