30 Reacties
11 dagen geleden
Ik twijfel ook! Vooral omdat de baby midden in de zomer geboren wordt, en we dan voor een tijdje niet van plan zijn om te gaan.
11 dagen geleden
Ik denk dat wij liever een paar dagen extra met de kleine hebben dan een hele babymoon. Een weekendje weg lijkt mij prima😊
11 dagen geleden
Wij hebben het niet gedaan (1 juli bevallen), achteraf blij toe. Kreeg best wel wat mankementen na 30 weken dat ik liever thuis was🤓. Nu ben ik weer zwanger en gaan we over 3 weken 2 weken naar de zon en een rondreis maken van 2 maanden🤦♀️ ik wist toen natuurlijk nog niet dat ik zwanger was. Zou je sowieso adviseren om dan wel een last minute te doen, kan je goed kijken hoe je je voelt!
11 dagen geleden
En afgelopen zomer was het ook echt heerlijk thuis in de tuin en op de boot. Geen vakantie gemist😅
11 dagen geleden
Ik ben heel gek op Disney en ik wil heel graag naar Disney toe! Je krijgt dan ook een bandje en mag bij heel veel dingen via de invalide ingang zodat je niet lang in de rij hoeft te staan (maar heel veel attracties mag / kan je niet in). Dus ik denk dat Disney onze babymoon word 🥰 (was ook deel van onze honeymoon)
11 dagen geleden
Wij hebben een weekendje Brabant gedaan toen destijds. Was heel fijn, maar pittig. Ik had toen al flinke bekkenpijn en kon alleen fietsen. Lopen ging niet zo goed meer. Dat maakte het wel lastig. De zomervakantie hebben we toen echt wel gemist. Nu besloten om wel weer een weekend weg te gaan wss met de dreumes mee. En dan in oktober/november te gaan vliegen met beide kinderen
11 dagen geleden
Reactie op Geeb89
Ik ben heel gek op Disney en ik wil heel graag naar Disney toe! Je krijgt d ...
Zo lief! Super leuk idee
11 dagen geleden
Reactie op Blijeitje93
Wij hebben een weekendje Brabant gedaan toen destijds. Was heel fijn, maar ...
Dit is mijn eerste en vind inschatten wanneer je met baby op vakantie gaat heel moeilijk, hoe was dat voor jou?
11 dagen geleden
Reactie op Geeb89
Ik ben heel gek op Disney en ik wil heel graag naar Disney toe! Je krijgt d ...
Wij hadden ook al geboekt in januari (niet echt een babymoon want pas rond de 14 weken zwanger dan?) en met onze kleine meid van anderhalf dan. Hebben toen zij in de buik zat wel babymoon gedaan rond 27 weken 1 dagen Disney en de kust van Frankrijk
11 dagen geleden
Ik zou het wel willen, maar ik twijfel omdat je door de zon vlekken kunt krijgen op je gezicht.. en het lijkt me niet leuk om hele dag onder een parasol te zitten. Ik weet niet hoe snel zo een vlek ontstaat..
11 dagen geleden
Wij hebben een paar dagen Ardennen staan in de kerstvakantie. Was al gepland. En ik wil eigenlijk nog in april of mei kamperen met ons caravannetje in Nederland. Voordeel is dat we niet hoeven te boeken vooraf, zien tegen die tijd wel hoe het gaat. Maar het kriebelt ook wel om toch nog de grens over te gaan met de caravan op 1 dag rijden maximaal.
11 dagen geleden
Reactie op Lara Smith
Dit is mijn eerste en vind inschatten wanneer je met baby op vakantie gaat ...
Wij zijn de 1e keer naar Denemarken geweest een lang weekend. Zoontje was toen rond de 9 maand. We vonden de rit heel spannend, maar dat ging wonderbaarlijk goed 🤣 qua huisje hadden we het niet goed bedacht. Was niet heel kind vriendelijk, waardoor we weinig in het huisje zijn geweest toen hij wakker was. Hebben veel gewandeld en naar het strand geweest. Was rond de 20 graden en harde wind. Dus spijkerjasje aan en lange broek en hij heeft heerlijk gekropen op het strand. Ook een dagje dierentuin geweest.
Zomervakantie naar zuid Frankrijk geweest. Hij was toen bijna een jaar en stapte aan de hand. Was heerlijk. Lekker veel zwemmen en naar het strand. Slaapjes deed hij in de wandelwagen, de bolderkar of in huisje. Zijn ook wel in stadjes geweest, dat was soms een uitdaging met een wandelwagen 🤣. Ook nu weer verkeerde keuze in huisje gemaakt. Buiten had een vlonder met een trap. Daar klom die dus op 😅 en huisje binnen niet heel ruim. (Das niet erg, je leeft in die warmte toch buiten 😜)
Eigenlijk is conclusie van verhaal, gewoon doen, je kind volgen en goed kijken naar de accommodatie waar je in zit en de omgeving waar je bent 🤪. Dan is het prima te doen!
11 dagen geleden
Reactie op Blijeitje93
Wij zijn de 1e keer naar Denemarken geweest een lang weekend. Zoontje was t ...
Wat lief dat je zo uitgebreid reageert, thanks dit heeft me echt overgehaald om het gewoon te gaan doen!
11 dagen geleden
Lekker doen! Even een consult bij GGD om je bestemming te checken en gaaaaan. We hebben bij de vorige zwangerschap toen ik rond de 19 weken zwanger was 3 weken rondgereisd in Namibië en het dat was heel goed te doen. Ik pakte hier en daar wat extra rust en zorgde voor comfortabele verblijven (dus niet gekampeerd bv) en met de kleine in de buik maakt de reis natuurlijk extra speciaal. Nu kijken we naar Sri Lanka rond dezelfde periode in de zwangerschap en dan gaat onze dreumes wereldreiziger ook gewoon mee 🙏🏻
10 dagen geleden
Reactie op Lara Smith
Wat lief dat je zo uitgebreid reageert, thanks dit heeft me echt overgehaal ...
Heel goed! Het is wel een omschakeling van een vakantie met z’n 2en naar een vakantie met kind zeg maar. Maar ik heb zo genoten van hoeveel plezier m’n zoontje had en we hadden het echt goed met z’n 3en. M’n man en ik kunnen dan ook dingen voor onszelf doen. In Denemarken was er bijv Nederlands elftal op en ben ik met zoontje strand op gegaan en gewinkeld tussen z’n slaapjes in. En in Frankrijk ging ik naar het strand in de slaapjes van zoontje en zij voegden dan later bij. Of ging ik als hij op bed lag nog even naar strand.