16 Reacties

vorig jaar

Heerlijk, goed idee om er nog even tussenuit te gaan samen! Ik lees graag mee, want heb dezelfde vraag. Ik denk inderdaad ook aan Bali, maar is het verstandig tijdens de zwangerschap? 2 jaar geleden ook geweest en geen Bali belly gehad.

vorig jaar

Mexico is geweldig!! Qua veiligheid met ziekten zou je even moeten informeren maar qua eten is het veilig daar lijkt mij. Heerlijk Mexicaans. Prachtige rondreis gemaakt met gehuurde auto cancun-valladolid-merida-campeche-bacalar-tulum. De laatste twee plekken kan je heerlijk relaxen. Zou wel zo snel mogelijk gaan dus met 25 weken. Dan zit je nog in je tweede trimester en zit je buik nog niet in de weg.

vorig jaar

Ik ben een maand naar Thailand geweest tijdens de eerste zwangerschap en hoe geweldig de reis ook was: ik vond de vliegreis op de terugweg enorm pittig ondanks dat ik een hele kleine buik had met 27 weken. Deze keer gaan we een maand naar Vietnam en zorg er echt voor dat ik eerder terug ben. Niet dat je niet zo ver moet gaan hoor, ik wil alleen mijn ervaring delen, maar tegen de 30 weken aan en zo ver vliegen zou ik zelf niet meer doen na mijn eerste ervaring.

vorig jaar

En qua tips: ik zou zelf overal heen gaan intercontinentaal met zon zee strand en ben niet zo bang aangelegd en jouw hele lijstje m.u.v. Hawaii ben ik geweest en het was allemaal top! Er was laatst een goede reactie in een van de topics van een reis verpleegkundige, misschien kun je die weer even optrommelen!

vorig jaar

Ik ben in januari/februari 2024 4 weken naar Mexico (Yucatan, Quintana Roo, Campeche) geweest en bij Ease hebben ze mij afgeraden zwanger te worden binnen 2 maanden na terugkomst ivm Zika.

vorig jaar

In Mexico (ondanks heerlijk en makkelijk te bereizen land) is wel een kleine kans op Zika, wordt ook wel afgeraden daardoor. Dengue kán schadelijk zijn maar ik heb het nog nooit gehad en veel gereisd en ook vaak gestoken. Wij gaan naar Zuid Afrika, kaapstad regio, voor een maandje. Met name omdat de gezondheidszorg daar goed is, en er geen tijdsverschil is. Ook is daar geen malaria of dengue. Qua reistijd, niet alle vluchtmaatschappijen willen je na 28 weken nog aan boord hebben (of een fit to fly verklaring hebben), dus daar zou je wel even naar moeten kijken. Weet je wat het is, voor mij gold ook dat de kans dat je iets krijgt waarschijnlijk heel klein is, maar als het zo is, is het het dan waard geweest?

vorig jaar

Hier naar Bali geweest bij de eerste, vond de vlucht echt vies tegenvallen terwijl ik nog niet echt een hele dikke buik had rond 24 weken zwangerschap. Maar toen we er eenmaal waren echt heel fijn gehad, ook echt nog wel heel veel kunnen doen! Wel minder risico’s genomen.

vorig jaar

Wij vliegen 13 januari naar sri lanka. Hebben fijne vliegtijden 1x 6 uur en 1x 4 uur. Denk dat wel iets scheelt. Ziekenhuis en verloskundigen vonden dit een prima land om te doen met weinig risico. Bali is natuurlijk ook geweldig ligt alleen eraan wanneer je wilt gaan ivm begin nog regen seizoen. Zou zeker even online kijken naar zika virus en eventueel overleggen met je verloskundigen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe voel jij je en hoe groot is je buik vooral met economy plekken.

vorig jaar

Reactie op appelina90

Hier naar Bali geweest bij de eerste, vond de vlucht echt vies tegenvallen ...
Waar kreeg je dan last van tijdens het vliegen?
Ik blijf als ik nog op vakantie wil in Europa. Overal waar ik denk dat is lekker, heerst er ZIKA virus of Dengue of andere nare dingen. Dat risico ga ik niet nemen🤔

vorig jaar

Wij zijn ook aan het kijken voor half maart, wil ook zo graag lekker warm en strand, maar inderdaad wat schuw door Zika en dengue. Waren overigens vorig jaar wel met 20 weken eind februari naar Mexico geweest naar Tulum en naar Holbox. Was erg relaxed en vlucht was goed te doen want was niet zo vol dus hadden drie stoelen met z’n tweeen! Lekker wat extra ruimte, en denk dat als we dit niet hadden, ik het wel echt lastig zou vinden om de vlucht vol te houden. Nadeel was wel het overstappen, wij hadden zowel op de heen als de terug weg een overstap. Op de heenweg ging het goed maar op de terugweg hadden we 2 uur. Hou rekening mee dat je bij een overstap in de USA, je je koffers weer moet ophalen en opnieuw moet inchecken. Airport was ook ontzettend groot dus lange stukken lopen, en we hadden ook echt bijna de overstap gemist terwijl 2 uur wel relatief ruim lijkt. Dit jaar maart weet ik nog niet waar we naartoe gaan, wellicht Miami of Kaapstad!

vorig jaar

Wat heerlijk! Dit zou ik inderdaad ook graag willen. Ik zat zelf ook te denken aan Bali. Hawaii lijkt me ook super gaaf, maar ik ben echt een foodie dus de gedachte dat ik al die poke en andere (rauwe) vis gerechten niet kan eten maakt me verdrietig 😂 Dus doe dat liever na de zwangerschap.

vorig jaar

Ik lees mee😍
Ik lees ook mee! Wij hebben een vakantie gepland staan in februari naar de Malediven, en twijfelen nog ivm het Zika-virus. Toch neigen we steeds meer naar toch wel gaan, maar.. hebben toch wel die ‘wat-als’ angst in ons achterhoofd

vorig jaar

Reactie op RationeleBries310842

Ik lees ook mee! Wij hebben een vakantie gepland staan in februari naar de ...
De kans is erg klein gaf mijn verloskundige aan. Wij vliegen maandag naar sri lanka waar we groen licht voor kregen en ze vroeg ook naar de malediven omdat mensen dst vaak combineren en was ook geen probleem. Het is ook wat je zelf aan durft, en muggenspray spuiten.
10 dagen voordat we naar Sri Lanka vlogen kwam ik erachter dat ik zwanger was. Pas de laatste dag begon de zwangerschapsmisselijkheid en hebben echt een top vakantie gehad. Overal schone toiletten (zelfs langs de weg), heerlijk en gezond eten en totaal niet ziek geworden terwijl mijn buik snel van slag is :). Je kan makkelijk een auto met chauffeur regelen wat het rondreizen ook makkelijker maakt. Ik heb speciale deet voor zwangere vrouwen gebruikt en als het gaat schemeren gezorgd dat ik bedekt was.