24 Reacties

8 maanden geleden

Ik doe het niet meer verhogen. Bij de eerste kwam ik door de hechtingen niet meer het bed in en uit dus moesten ze van de kraamzorg naat beneden. Dus eigenlijk voor niks gedaan😂

8 maanden geleden

Wij hebben dit ook, bij de eerste bevalling hebben we het bed niet verhoogd maar wel klossen besteld voor het geval dat. Ze gaf aan dat ze het prima vond zo en nu doe ik het zelfde, het is zo verhoogd als het echt moet en anders zit je met spullen die je misschien nooit meer gebruikt

8 maanden geleden

Heb je geen ruimte voor een bed beneden? Kunnen ze daar controles doen en kun je lekker chill liggen.. hoeft je bed ook niet omhoog ..

8 maanden geleden

Reactie op Mamavantwee1995

Wij hebben dit ook, bij de eerste bevalling hebben we het bed niet verhoogd ...
Bij de eerste hadden een ander bed en dat scheelde maar 10cm dus toen heb ik dat ook niet gedaan. Maar in dit geval is het bed maar 40cm hoog. Twijfel of ze daar mee akkoord gaan...en klossen kan niet.

8 maanden geleden

Mijn kraamzorg had uitgelegd dat er van die bedverhogers gehuurd kunnen worden. Deze komen ze zelf dan brengen en ophalen. Volgens mij zei ze via medipoint ofzo? Had het niet onthouden, omdat mijn bed al 70 cm is

8 maanden geleden

Reactie op yysrx

Mijn kraamzorg had uitgelegd dat er van die bedverhogers gehuurd kunnen wor ...
Klopt, maar dat gaat bij ons model niet helaas!

8 maanden geleden

Waarom kan het niet met 6 bierkratten?

8 maanden geleden

Nooit gedaan bij vorige 2 zwangerschappen, en beide kraamverzorgers vonden t geen probleem. Ga het nu weer niet doen.

8 maanden geleden

Uhm misschien extra topper er op wij hebben een boxspring maar nog nooit op klossen gehad en al 2 thuis bevallingen gehad

8 maanden geleden

Als je niet wil/kan verhogen kan de kraamhulp weigeren je bed te verschonen, als je partner het bed wil afhalen/opmaken hoeft het bed niet omhoog.

8 maanden geleden

Reactie op kimnnl

Als je niet wil/kan verhogen kan de kraamhulp weigeren je bed te verschonen ...
Het is ook voor de controles (hechtingen etc)

8 maanden geleden

Reactie op Vissers

Bij de eerste hadden een ander bed en dat scheelde maar 10cm dus toen heb i ...
Wij hebben hetzelfde probleem. Zijn langs de beddenzaak gegaan waar ons bed weg komt, die adviseerde ons bierkratjes. Er passen bij ons ook geen klossen onder namelijk en ook 40 hoog bed.. Nu drinken wij zelf geen bier, dus zijn we naar de buren gegaan en hebben daar 10 lege kratten mogen lenen. Afgespoeld en kussenhoezen om heen gedaan en onder het bed geplaats. Prima oplossing. Nog wel een krukje ernaast gezet om in en uit bed te komen.

8 maanden geleden

Bed niet op klossen bij de eerste en nu weer niet. Ik lag eigenlijk de hele kraamweek op de bank in de woonkamer. Bij de controles keek ze er 3 seconden naar en dat was het. Bed verschonen was geen probleem. Als ze deze keer het bed niet wil verschonen dan snap ik dat volledig en zal mijn man of moeder het doen.

8 maanden geleden

Ik beval in het ziekenhuis en ik verhoog mijn bed helemaal niet. Ook in mijn kraamweek lig in niet in bed. Dit heb ik bij mijn andere kinderen ook niet gedaan. De kraamzorg zei ook dat het niet erg was omdat ze alleen op bed mijn baarmoeder wilde controleren.

8 maanden geleden

Als het alleen voor controles is…heb je een stevige eettafel en een luchtbedje?

8 maanden geleden

Je kunt gratis een hoog laag bed lenen bij medipoint. Die kun je dan bijv beneden zetten voor de controles etc. Mocht je dat vervelend vinden zou ik voor de bierkratten gaan. Prima oplossing toch? Kun je vaak bij een supermarkt ook wel gwn leeg halen zodat je niet zo veel bier hoeft te drinken.

8 maanden geleden

Ons bed kon/kan ook niet op klossen, dus hadden we destijds met kraamzorg afgesproken om een hoog luchtbed aan te schaffen die we tijdens controles op bed konden leggen. Mijn man zou dan zelf het bed wel verschonen. Uiteindelijk hoefde het luchtbed niet gebruikt te worden van de kraamverzorgster en heeft ze ook nog het bed dagelijks verschoond. 🙈

8 maanden geleden

Hier ook hetzelfde probleem.. Ons bed is 78cm hoog, zouden ze het echt zo precies willen hebben? Het bed moet tussen de 80-90 cm hoog zijn 😂

8 maanden geleden

Wij hebben een 1 persoons matras over, die mag je zo ophalen, lig je alleen wat hoger dan je partner😄

8 maanden geleden

Nee wij hebben het ook niet gedaan bij de eerste en gaan het nu ook niet doen. Als ze het bed niet wilde wassen dan deed mijn man dat, maar wij kregen een kraamverzorgster die niet lang was dus het bed stond voor haar op ideale hoogte 🤪