11 Reacties

9 maanden geleden

Ik heb een molton gekocht bij Babydump die tevens een matrasbeschermer er bij in heeft. Geen idee of dit goed werkt maar ik laat me verassen 😊

9 maanden geleden

Reactie op Brittthekid

Ik heb een molton gekocht bij Babydump die tevens een matrasbeschermer er b ...
Oh top! Heb je toevallig een linkje? Hieruit begrijp ik dus dat een molton wat anders is dan een matrasbeschermer.

9 maanden geleden

Maakt in principe niet uit wat je kiest, maar let er wel op dat er geen plastic laagje op zit. Dit mag voor veiligheid niet in een babybedje gebruikt worden. Wij hebben alleen een molton en hoeslaken gebruikt maar kunnen de hoes van het matras ook gewoon uitwassen ☺️ Bij mijn peuter ligt er nu een hydrofiel doek tussen ter hoogte van het hoofd in geval van spugen. En tegen de tijd van zindelijk worden gaat er een matrasbeschermer op en een puppypad tussen de lakens ☺️

9 maanden geleden

Reactie op Babywens24

Oh top! Heb je toevallig een linkje? Hieruit begrijp ik dus dat een molton ...
Ik heb een linkje voor je! https://www.baby-dump.nl/meyco-molton-hoeslaken-baby-pu-waterdicht-wit-60-x-120-cm.html Normaliter word een molton ook wel gebruikt als de beschermer voor het matras, alleen kwam ik deze tegen. Hoef je dus (als het goed is) niet bang te zijn dat urine etc. door lekt op het matrasje

9 maanden geleden

Reactie op KittyNootje

Maakt in principe niet uit wat je kiest, maar let er wel op dat er geen pla ...
Dit inderdaad doen wij ook. Hier molton en hoeslakentje. En als ze klein zijn hydrofiele doek onder hoofdje. (Zolang ze beetje op zelfde plek blijven liggen 😂 ) En super fijn dat matrashoes gewassen kan worden 🫢 ledikant bedje gaat hier namelijk straks voor 3e keer mee. En heb hem iedere keer gewoon gewassen wat heel fijn is. :-)

9 maanden geleden

Hier een molton en een hoeslaken. Had van die waterdichte gekocht, maar kreeg met het bezoek van de kraamzorg te horen dat deze niet mochten ipv veiligheid

9 maanden geleden

Reactie op Brittthekid

Deze is waterdicht met een pu laag die worden voor zover ik weet afgeraden. Zijn niet veilig genoeg. Consumentenbond raad ze ook af.

9 maanden geleden

Dank jullie wel dames! Ik ga dan toch voor enkel een molton zolang hij nog klein is. Spuugdoekje eronder is ook een goede tip.

9 maanden geleden

Reactie op KittyNootje

Deze is waterdicht met een pu laag die worden voor zover ik weet afgeraden. ...
Ha wat een ellende dit, maar goed om te weten!! Dikke miskoop, veiligheid van kleintje gaat voor. Dankjewel ❤️

9 maanden geleden

Reactie op Brittthekid

Als het voor de ledikant is gewoon aan de kant leggen en bewaren. Volgens mij is het veilig zodra je kindje weer met deken zou mogen slapen dus ergens rond 1,5 a 2 jaar ☺️ En het is volgens mij ook zeker fijn met zindelijkheidstraining ☺️

9 maanden geleden

Reactie op KittyNootje

Als het voor de ledikant is gewoon aan de kant leggen en bewaren. Volgens m ...
Nou, super goed om te weten en bedankt voor de info!! 😄