23 Reacties

5 dagen geleden

Waar ik tegenaan loop met mijn schoonmoeder -hoeveelheid voeding (incl vast voedsel) -huilen om in slaap te laten vallen -klusjes doen en de kleine gewoon laten jammeren -in bad doen elke keer wat niet nodig is -elke keer meenemen naar haar ouders (overgroot opa en oma dus) -tv heel de dag aan of de kleine nou kijkt of niet Anderen zullen hier miss niet de problemen van inzien maar bijvoorbeeld 190ml gekolfde melk geven vond ik persoonlijk erg veel.. maar die kleine van mij is ook zoveel ziek geweest al dus wil hem niet overal op bezoek en al helemaal niet laten huilen tot overstuur zijn
Wat dingen die mij handig kijken te bespreken: Mogen ze hun visite in jullie huis ontvangen? Stel ze willen even met de kleine de stad in wandelen/naar de bakker/supermarkt lunch halen of iets dergelijks. Betalen jullie dat dan bijv met een cash portomonee of zij zelf? Mogen ze de baby meenemen in de auto en zoja hoe werkt de maxicosi. Wat spreken jullie af over wisselen van dag en vakantie? Fijn dat ze je zo willen helpen en ook aangeven jullie inzichten te willen volgen :) super lief!

4 dagen geleden

Reactie op xchharr

Waar ik tegenaan loop met mijn schoonmoeder -hoeveelheid voeding (incl vas ...
Mijne zoon drinkt maar 120/140 ml schoonmoeder vond m hongerig en bood ff 210 ml gekolfde (ontdooide) melk aan…. Baby dronk dr maar 80 van.. zonde zonde

4 dagen geleden

Reactie op Serena.s

Mijne zoon drinkt maar 120/140 ml schoonmoeder vond m hongerig en bood ff 2 ...
Ja nou dat soort gekke dingen ik had een zakje 80 en een zakje 150 in de vriezer en 40ml vers dus dacht joh die 80 ontdooien en aanvullen bij die 40 heb je 120 super! Maar neeee ze ontdooide de 150 dus kwam te kort de dag erna

4 dagen geleden

Reactie op xchharr

Ja nou dat soort gekke dingen ik had een zakje 80 en een zakje 150 in de vr ...
Pfff ja dat dus en dan oh nee dat is niet handig nee.. of gewoon ff eerst de helft warm maken of die überhaupt 100 drinkt zegmaar maar nee, zo weggooien en dan zeggen dan kolf je toch nieuwe? Ben geen melkfabriek🥲

4 dagen geleden

Reactie op Serena.s

Pfff ja dat dus en dan oh nee dat is niet handig nee.. of gewoon ff eerst d ...
Ohhh hell no even wat bijkolven... dat kan als ik overproductie zou hebben gehad en mijn vriezer vol zit..

4 dagen geleden

Ja sowieso het drinken..... misschien ook de manier van fles geven? Bij mijn ouders drinkt ze ook veeeeeeel meer dan bij onszelf (ook met fles). Ben best bang sat ze dalijk de fles prefereert boven live borstvoeding, omdat ze de fles te gemakkelijk geven. Daarnaast oefenen met wegleggen met slapen, manier van in slaap brengen. Niet laten huilen en liggen zeg maar.

4 dagen geleden

Reactie op Serena.s

Pfff ja dat dus en dan oh nee dat is niet handig nee.. of gewoon ff eerst d ...
Ik zet 3 flesjes gekolfde melk alvast klaar in de koelkast om dit te voorkomen! Ik zorg dan dat de melk ontdooit is zodat uk het kan klaarzetten, wellicht werkt dat voor jullie ook :)

4 dagen geleden

Reactie op xchharr

Waar ik tegenaan loop met mijn schoonmoeder -hoeveelheid voeding (incl vas ...
Hier bieden we met gekolfde melk gewoon aan wat ik kolf ook omdat we gewoon echt niet weten wat hij drinkt en hoeveel wanneer ☺️ dus nu zitten we op 2 flessen over dag om 11 en 3 geven we 180/190 ongv

4 dagen geleden

Reactie op Serena.s

Mijne zoon drinkt maar 120/140 ml schoonmoeder vond m hongerig en bood ff 2 ...
Even off topic: je kunt opgewarmde moedermelk die niet gedronken is in de koelkast bewaren en binnen 24u nog 1 keer opwarmen en aanbieden. Ik wist dit heel lang niet en heb veel melk weggegooid🥺 ik wil zodoedendeze kennis overal verspreiden waar ik maar kan.

4 dagen geleden

Ik snap dat we als moeder handvatten moet geven aan de oma's voor het oppassen. Vinden zij waarschijnlijk ook erg fijn maar laten we niet vergeten dat zij ook kinderen hebben groot gebracht en laat ze vooral onwijs veel plezier moeten maken met hun kleinkind. Niet om iemand af te vallen maar alleen ter aanvulling 🥰

4 dagen geleden

Reactie op C1405

Even off topic: je kunt opgewarmde moedermelk die niet gedronken is in de k ...
Dankjewel voor het delen! Ik heb helaas ook echt al veel weggegooid😓

4 dagen geleden

Reactie op lou1234

Dankjewel voor het delen! Ik heb helaas ook echt al veel weggegooid😓
Ja klote is dat he… pff

4 dagen geleden

Wij hebben met beide oma’s die ook 1 dag per week oppassen het volgende besproken; - signalen van onze baby dat ze moe is - wakkertijd aanhouden - slapen in principe in bed, uitzondering in de kinderwagen. - flessen op vaste tijden n.a.v. start eerste fles in ochtend (schrijven we in het oppasboekje wat we meegeven) - voeden in rustige omgeving - nooit alleen laten, altijd troosten - verre uitstapjes of visite graag in overleg met ons als ouders - we vinden het fijn een keer een foto te ontvangen - als ze ontroostbaar is willen we gebeld worden - onze dochter kijkt geen tv en telefoongebruik graag zo veel mogelijk uit haar zicht - ben je ziek? Laat het weten, dan lossen wij dat op. - en het allerbelangrijkste samen heel veel plezier hebben en haar verwennen met heel veel liefde 🥰. En een open communicatie vanuit beide kanten, dat is nieuw vooral met schoonouders maar vinden we ook steeds meer onze weg in.

4 dagen geleden

Wat hebben aangegeven: Richtlijn kwa voeding Hoeveel voeding Als er iets is, dat ze het niet weten of wat dan ook dat ze ons altijd kunnen. Voor de rest alles kan en alles mag. Iedereen voedt een kind op een eigen manier op en wij zijn er ook groot van geworden. Maar ik schrik toch wel hoe strikt wat andere ouders wel en niet willen... no judgement. Maar ik denk dat wij gewoon heel gemakkelijk zijn met alles en de dingen lopen zoals ze lopen. We nemen de kleine overal mee naar toe en doen lekker ons ding met de kleine meid erbij. Dit geldt overigens ook met onze oudste zoon. Zo hebben we dat ook met hem gedaan.

4 dagen geleden

Reactie op C1405

Ja mag dat?

4 dagen geleden

Reactie op -Vera-NV-

Ik zet 3 flesjes gekolfde melk alvast klaar in de koelkast om dit te voorko ...
Ik zet ook ontdooide flessen neer van ongv 150 maar ze dacht dat ie hongerig was dus ongevraagd melk uit de vriezer had ze gepakt en al ontdooit en in de fles dr bij gegooid…

4 dagen geleden

Reactie op C1405

Waar heb je dat gevonden? Hier 2 de kindje en fles weigering gehad dus hele voorraad er door gegaan dus op geven komen zijn wij makkelijker geworden en hielden de melk gewoon wel is 2 uur op temperatuur. Anders werd het kust voeding is er niet dood aan gegaan😛 maar dacht op gewarmd melk zeker uit de vriezer en waar speeksel bij zit niet nog 24 uur goed blijft??

3 dagen geleden

Reactie op mimi95

Waar heb je dat gevonden? Hier 2 de kindje en fles weigering gehad dus hele ...
Van La Leche League: “Melk die de baby niet heeft opgedronken, kan binnen 24 uur opnieuw aangeboden worden. Het is belangrijk dat een overschot melk in de koelkast bewaard wordt en niet geruime tijd op kamertemperatuur blijft staan. Als de baby de melk koelkastkoud drinkt, dan kan een restje melk binnen 24 uur meerdere keren opnieuw aangeboden worden. Drinkt de baby de melk liever warm dan kan deze éénmalig opnieuw opgewarmd en aangeboden worden.” https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/

3 dagen geleden

Reactie op Serena.s

Ja mag dat?