24 Reacties

7 dagen geleden

Ik rookte voor mn 1e zwangerschap nog wel eens met feestjes. Uiteraard helemaal mee gestopt. Heb vroeger wel 12 jaar vast gerookt. Dus weet hoe het is ik kan alleen maar zeggen goed bezig!! Voordat je het weet is dat: ik wil roken gevoel over ! Voel je je veel fijner en bespaar je zoveel geld. Hou vol🥰

7 dagen geleden

Reactie op Joleintje

Ik rookte voor mn 1e zwangerschap nog wel eens met feestjes. Uiteraard hele ...
Dankjewel, soms verdwijnt het gevoel maar dan op momenten komt het keihard terug. Ik ruik soms aan een sigaret om die drang te stillen😅 ik ben echt een stressroker merk ik nu en ik wil ook echt niet gaan eten door het stoppen dat deed ik dus wel bij mijn vorige zwangerschap en toen was ik van 61kg naar 80+ gegaan.. ik was moddervet pff

7 dagen geleden

Yes ik ook, ben inmiddels bijna een maand gestopt. Ik heb er vooral 's avonds last van en kan dan echt tegen de muren oplopen🫣

7 dagen geleden

Hier niet gestopt jammer genoeg

7 dagen geleden

Reactie op asen

Kan toch nog? Je bent nog niet zover

7 dagen geleden

Hier ook meteen gestopt. Mij hielp het, dat als je trek hebt in een sigaret, dat gevoel en die gedachten er maar 3 minuten is. En dat is echt zo!

7 dagen geleden

Na de eerste de dag na de eerste positieve gestopt op toevallig 1 oktober. Nadat ze 2 weken was helaas weer begonnen. Rook nu minder maar het is me helaas niet gelukt om weer meteen te stoppen. Het lijkt alsof het besef er nog niet is want ik heb ook helemaal geen symptomen. Heb me voorgenomen als dinsdag alles goed is bij de echo ik per direct ga stoppen!

7 dagen geleden

Reactie op Jansjuni23

Na de eerste de dag na de eerste positieve gestopt op toevallig 1 oktober. ...
Je bent niet de enigste

7 dagen geleden

Soms weet ik echt niet waar ik het zoeken moet 😩🙈 en andere momenten gaat het wel.. Miss het vooral erg op de ‘vaste’ momenten en ik ben een uit ‘verveling’ roker 😅

7 dagen geleden

Hier ook cold turkey gestopt en snak er heeeel erg naar. Maar we houden vol ✌🏻

7 dagen geleden

Reactie op asen

Komt goed even de knop omzetten eerste 2 dagen zijn t moeilijkste

7 dagen geleden

Ik ben ook meteen gestopt toen ik een positieve test in handen had. Er blijven momenten dat het moeilijk is. Ik ben ook heel erg een stress roken geweest. Ik ben gestopt met koffie drinken want dat linkt mij aan de sigaret. Ook probeer ik na het eten even te lopen om het volle gevoel en de zin in een sigaret te laten verdwijnen. Als ik merk op mijn werk dat het te veel wordt of thuis zet ik rustgevende muziek op (spotify: glowing aura) omdat ik weet dat stress zo slecht voor de zwangerschap is vooral in het begin. En probeer te denken “de zin in een sigaret duurt maar 2 minuten max” dus verzet je gedachten even op het moment dat je merkt dat je er zin in hebt. Succes met afkicken! 🤞🏼

7 dagen geleden

Reactie op First mom

Dankjewel, soms verdwijnt het gevoel maar dan op momenten komt het keihard ...
Jaa t is echt even doorzetten. Hahaha ja ik was ook + 25 kilo de 1e zwangerschap 😂😂😂 heftig he. Achja het is er inmiddels weer vanaf. Hoop dat het deze keer wat minder is.

7 dagen geleden

Tips om te stoppen ?

7 dagen geleden

Reactie op DoordachteKristal174699

Tips om te stoppen ?
Gewoon denken dat het niet goed is voor je ongeboren kindje! Een lolly neem ik nu veel of iets hartigs chips of broodje kaas ofzo.. is echt doorzetten voor een goed doel

7 dagen geleden

Reactie op m.flse21

Gewoon denken dat het niet goed is voor je ongeboren kindje! Een lolly neem ...
Ik bouw nu af van een pakje, naar 5 per dag. Ik hoorde dat als je stress krijgt ook niet goed is

7 dagen geleden

Reactie op DoordachteKristal174699

Ik bouw nu af van een pakje, naar 5 per dag. Ik hoorde dat als je stress kr ...
Stress is niet goed maar roken ook zeker niet 🙈 ik heb ook wel stress van het niet roken maar doe het toch echt voor mn kindje maar knap dat je iig iets bent gestopt. Je kan verloskundige ook vragen om tips

7 dagen geleden

Reactie op asen

Kan alleen maar zeggen jij bent de baas over je eigen lichaam en niet dat veelste dure stink sigaretje. Dan maar ff een paar dagen mega chaggerijnig. ik weet zeker dat je het kan! 💪😊

7 dagen geleden

Reactie op m.flse21

Stress is niet goed maar roken ook zeker niet 🙈 ik heb ook wel stress van ...
Dankjewel voor het advies!
Ik heb (jaren geleden) het boek De Opluchting van Jan Geurtz gelezen. Dat heeft me heel goed geholpen om van het roken af te komen