11 Reacties

5 dagen geleden

Nou was vanochtend enorm misselijk en heb me gewoon ziek gemeld. Nu nog steeds misselijk. Ik denk beter een hele dag rusten (ziekmelden), dan later aankomen en dat je op werk klachten krijgt..

5 dagen geleden

Mijn werk heb ik het gewoon verteld vanaf dag één. Familie en vrienden niet maar op het werk is dat geen doen bij mij.

5 dagen geleden

Ik heb het eigenlijk alleen mijn manager verteld op werk, zodat hij ervan af weet mocht ik dus later zijn of me niet lekker voelen etc.. de rest vertel ik het echt pas met 12 weken

5 dagen geleden

Mijn teamleider weet het in verband met de vermoeidheid die al flink aanwezig is en misselijkheid die nu toch wel begint te komen. Dat ik af en toe thuis ga werken als de mogelijkheid er is. Collega's kijken er niet gek van op als ik thuis werk want dat doen we eigenlijk allemaal wel eens.

5 dagen geleden

Ik loop er tegenaan dat mijn contract verloopt 31 juli en ik 17 juli uitgerekend ben. Ik ben bang dat ze mijn contract niet willen verlengen hierdoor, dus wil ermee wachten… zijn hier tips voor? Wat is wijsheid?

5 dagen geleden

1 collega weet van de zwangerschap. Bewust verteld. Het scheelt dat ik mijn eigen agenda kan indelen op werk en hier verder niemand naar om kijkt. Waar kan probeer ik de ochtenden rustig thuis op te starten. Helaas heb ik wel vergaderingen en soms andere overleggen die fysiek in de ochtend moeten. Daar kom ik nu nog aardig goed mee weg qua kwaaltjes op die dagen. Mocht het echt niet meer gaan dan ga ik het de manager en teamleider wel vertellen. Daarnaast kun je ook zeggen dat je naar het ziekenhuis moet en daarom later bent. Je hoeft medisch niks te melden waarom je naar het ziekenhuis zou moeten.

5 dagen geleden

Reactie op DierbareOase579588

Ik loop er tegenaan dat mijn contract verloopt 31 juli en ik 17 juli uitger ...
Altijd eerlijk zijn, mijn ervaring is dat als je open ben, ze het vaak wel verlengen.

5 dagen geleden

Reactie op GrandiozeLavendel714552

Altijd eerlijk zijn, mijn ervaring is dat als je open ben, ze het vaak wel ...
Ze mogen wettelijk gezien niet jouw contract beëindigen omdat je zwanger bent.

5 dagen geleden

Ik heb het meteen verteld aan mijn baas. Ook omdat ik tussen machine’s loop hier dus vind het wel rust gevend dat iemand het weet voordat er wat ernstigs gebeurd.

5 dagen geleden

Mijn collega’s weten het al ( werk op een babygroep in de minder opvang) ben nu 7 weken en kan het bijna niet meer verbergen, dus volgende week zal ik het mijn baas vertellen. Wel spannen want zit nog voor de helft in de ziektewet door het verlies va onze dochter in april met 22 weken zwangerschap.

5 dagen geleden

Mijn leidinggevenden heb ik het meteen verteld want ik werk in de opvang en weet dat we wachtlijsten hebben en wilde het kindje meteen aanmelden. Wat zelfs nét op tijd was bij 4+5😅. M'n collega's op de groep weten het ook want ik eet meer, plas meer en moet m'n buik inhouden wat nauwelijks lukt😂