26 Reacties
15 dagen geleden
Denk dat het best normale gedachte is omdat het zo klein nog is en kwetsbaar ik ben zelf ook ontzettend bang dat ik een miskraam zou krijgen ben zelf ook 5 weken zwanger of dat ik straks (28nov) bij de echo kom en geen kloppend hartje letterlijk alles gaat door mijn hoofd denk gewoon het beste om je er bij neer te leggen en te denken dat de meeste zwangerschappen goed aflopen endat jou kleine ook zijn best gaat doen om lekker te goeien ❤🥰
15 dagen geleden
Jaa ik heb het ook, ook steeds bang om 27e bij de echo er achter te komen dat het niet leeft. Dit was mijn 5e terugplaatsing en ben nu 6 weken zwanger. Ik was niet zo angstig bij mijn zoontje maar deze zwangerschap echt wel.
15 dagen geleden
Ik ben vandaag 4+2 en ben ook mega bang. In mijn hoofd is de kans dat het misgaat veeel groter dan dat het goed zou gaan. Heb ook al een week een klein beetje bruin bloedverlies en niet mega oplopende testen… dat maakt me nog onzekerder!
29 november heb ik de echo. Geen idee hoe ik de weken door ga komen!
15 dagen geleden
Wat fijn om te horen dat ik het niet alleen ben, dat wachten duurt zo lang. Ik heb 5 dec pas de eerste echo
15 dagen geleden
Reactie op Jenske1210
Wat fijn om te horen dat ik het niet alleen ben, dat wachten duurt zo lang. ...
Jaa het wachten is zenuwslopend, gelukkig hebben wij deze groep om ons te kunnen uitten en wetend dat iedereen een beetje in het zelfde schuitje zit 🥰
15 dagen geleden
Ik heb volgende week zaterdag echo. Het duur zo lang. En elke keer ga ik naar de wc om te checken of alles nog goed is😭 ik ben blij dat ik niet de enige ben
15 dagen geleden
Herkenbaar. Continu kijk Iknow ik iets van bloed zie als ik naar de wc ben geweest. Maar wat kimmetjeee zegt hou ik vanaf nu inn mijn hoofd!
15 dagen geleden
Pff hier ook 😭 terwijl het vaker goed gaat dan fout maar toch. Duimen voor ons allemaal!!!
15 dagen geleden
Dit herken ik heel erg, zit nu ook in week 3-4 en het is zo spannend... wat als...?
15 dagen geleden
Jaa, ik heb hetzelfde.. hoop zo dat alles goed blijft gaan!
15 dagen geleden
Ik probeer zelf vooral te bedenken dat wat de uitkomst van deze zwangerschap ook gaat zijn, ik er geen/nauwelijks invloed op heb. Dus probeer mij er ook niet druk over te maken. Heb mij m'n eerste zwangerschap ook zoveel zorgen gemaakt en achteraf echt zonde van m'n energie. Kan er echt relaxter in staan nu! Hopelijk lukt het jou om het ook wat los te laten 🥰
15 dagen geleden
Hier precies hetzelfde😔 Mijn eerste zwangerschap is een miskraam geworden, hierna een gezond mannetje gekregen die nu net 2 jaar is. Nu dus in verwachting van m’n 2e kindje maar vind het zoooo spannend🥹 Het is inderdaad ook wel zo; je hebt er totaal geen invloed op en als het mis gaat, dan kun je hier ook niks tegen doen!
15 dagen geleden
Heel herkenbaar helaas. Wat mij een klein beetje helpt is de gedachte dat als het een miskraam wordt er vanaf het begin iets niet goed zat. Ik wil super graag een kindje maar wel het liefst een gezond kindje natuurlijk. Ik hou mezelf voor dat een mk betekent dat mijn kindje nooit gezond had kunnen groeien en ontwikkelen. Maar ik weet ook dat ik heel verdrietig zal zijn als het toch niet goed zit. Moet je kijken wat er ook allemaal al in je hoofd gebeurd na zo’n positieve test. Wij waren gelijk na de positieve test het verlof al helemaal aan het plannen, in mijn hoofd ben ik de babykamer al aan het inrichten en al aan het fantaseren over de aankondiging. En ik ben nog maar 6 weken zwanger haha 🙈 Zo logisch dat we bang zijn om dat allemaal kwijt te raken ❤️
15 dagen geleden
Ik heb het ook. Elke keer dat ik naar het toilet ga ben ik bang om bloed te zien in de pot of bij het afvegen, omdat dat vorige keer de eerste symptomen van een missed abortion waren bij 8,5 wk. En ik merk ook dat ik steeds bezig ben met of mijn kwaaltjes nog wel erg genoeg aanwezig zijn. Zo voel ik me nu minder misselijk en lijken sterke geuren minder sterk dan vorige week. Terwijl ik weet dat dat niks hoeft te betekenen.