11 Reacties

3 maanden geleden

Je bent nog niet verplicht om het te vertellen. Sowieso zou ik het als ik jou was ook pas vertellen vanaf dat je 12 weken zwanger bent (dan vertellen de meeste mensen ook pas dat ze überhaupt zwanger zijn). In dit geval zal ik zeker wachten tot je je nieuwe contract getekend hebt.

3 maanden geleden

Hier moest ik ook over nadenken aangezien mijn contract in februari ook afloopt. Nou ben ik deze ronde niet zwanger geworden. Maar snap je dilemma. Mocht ik wel zwanger zijn geweest, dan had ik er persoonlijk voor gekozen om het wel te vertellen. Ik vind namelijk niet dat het daar op vast mag zitten. Nu weet ik wel haast 95% zeker dat ik mag blijven. Maar persoonlijk hou ik van open kaart spelen. Wanneer ze daarom zouden besluiten om niet te verlengen. Dan is het niet de juiste werkplek. Althans zo denk ik! Succes met je keuze 🍀

3 maanden geleden

Reactie op Femezz

Hier moest ik ook over nadenken aangezien mijn contract in februari ook afl ...
Nee, maar liever dan nog een half jaar uitzitten en van je verlof genieten dan zwanger in de prut zitten. zo denk ik het. Ik zou het gewoon met 12/13 weken vertellen, als het goed is heb jij dan al je nieuws binnen!

3 maanden geleden

Je houdt ze niet aan het lijntje! Het zijn nou eenmaal je rechten. Ik zou het ook 'gewoon' met 12 weken vertellen (of het moment waarop jij het aan de wereld bekend wil maken).

3 maanden geleden

Ik werk in HR en het verschilt heel erg op basis van de relatie tussen leidinggevende en medewerker wanneer iemand het verteld. Als je er niet gerust op bent, dan kan je het ook na duidelijkheid over je contact vertellen.

3 maanden geleden

Reactie op Bruisend

Nee, maar liever dan nog een half jaar uitzitten en van je verlof genieten ...
Ik denk dat ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En het valt en staat denk ik wel met hoe de relatie is met je werkgever. En wanneer die relatie niet zeker is, dan kan ik me ook zeker voorstellen dat je het risico niet durft te lopen.

3 maanden geleden

Het is afhankelijk van de relatie die je hebt met je leidinggevende. Kies vooral waar jij je op dit moment goed bij voelt. Ik heb in dezelfde situatie gezeten en had destijds voor gekozen om het wel eerlijk te vertellen. Uiteindelijk heb ik toch een vaste aanstelling gekregen en 2 maanden later ben ik met zwangerschapsverlof gegaan. Eerlijkheid en openheid voelde voor mij het beste, maar kan mij voorstellen dat je in lastige positie zit.

3 maanden geleden

Ik doe het zelf pas bij minimaal 12 weken op werk. Tegenwoordig is er dan ook nog nip en de 13 weken echo en die zou ik ook afwachten. Een werkgever weet meestal wel dat de meeste vrouwen tussen 20 en 40 jaar een keer met verlof gaan. Tegenwoordig hebben partners ook veel weken verlof. On het gelijk te trekken. Je bent zo n 4 maanden afwezig. Geen hele jaren. Als je het na 13 weken verteld hebben ze nog minstens 20 weken om een vervanger te zoeken.

3 maanden geleden

Reactie op Bruisend

Nee, maar liever dan nog een half jaar uitzitten en van je verlof genieten ...
Ik zou het nieuws inderdaad rond de weken 12 of 13 moeten horen (of eerder) dus het overlapt elkaar wel mooi!

3 maanden geleden

Reactie op Femezz

Ik denk dat ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En het valt e ...
Dat is juist het lastige.. Op zich is de relatie met mijn werkgever oke maar ik werk met allemaal mannen en het voelt nog niet helemaal vertrouwd op dit gebied.. vandaar dat ik het ook zo een moeilijke keus vind om te maken omdat ik gewoon niet weet hoe ze zullen reageren.

3 maanden geleden

Reactie op DromerigePlaneet095511

Ik werk in HR en het verschilt heel erg op basis van de relatie tussen leid ...
Ik werk toevallig ook in HR haha! En inderdaad het is de relatie tussen mij en mijn werkgever waar ik ook naar moet kijken maar die vind ik dus nog heel lastig te bepalen.. Ik denk dat ik inderdaad neig naar het vertellen nadat ik meer nieuws heb gekregen. Dan zou ik ook 12/13 weken zijn dus op zich ruim op tijd en volgens ‘schema’.