21 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Olenka
Langs vakbond gaan en eigen arts een attest laten schrijven misschien?
Blijkbaar kan mijn arts dat niet meer verlengen door dat de controle arts mij niet ziek genoeg vind
10 maanden geleden
Ik denk dat je beroep kan aantekenen. Je moet de controlearts laten weten dat je het niet eens bent en in beroep gaat. Ik geloof dat je dan inderdaad jouw eigen huisarts daarin moet consulteren.
Heel vervelende situatie zeg... nog maar 1 keer ooit controlearts langs gehad en dat was ook zo een gevoelloze boer. 🫠😅😆
10 maanden geleden
Reactie op 🧸❤️
Hi! Is dit België of Nederland? Iemand anders kan niet voor jou bepalen of ...
Hey hey en belgie en nee indd maar jammer genoeg dat ze het niet srs pakken
10 maanden geleden
Reactie op 🧸❤️
Kan je je niet laten thuis schrijven door de dokter of gynae?
Gynaecoloog eens proberen pff zeker eens zien wat ze zal zeggen
10 maanden geleden
Wat een domme dokter! Tuurlijk stopt het voor sommige vrouwen niet met 12 weken 😂😂. Ik heb wel 6 maanden minstens medicatie ervoor ingenomen tijdens m’n zwangerschap…
Jongens toch, er zijn wereldvreemde mensen.
10 maanden geleden
Tip van iemand van hr; je eigen dokter je een nieuw ziekte attest laten schrijven (met zogezegd andere reden) dit geld dan gewoon als nieuwe ziekte en als ze hier vanaf willen moeten ze opnieuw een controle arts sturen
10 maanden geleden
Reactie op GestoofdeBoom305713
Tip van iemand van hr; je eigen dokter je een nieuw ziekte attest laten sch ...
Ik werkte zelf als verantwoordelijke van de personeelsdienst en hier kunnen ze vanuit hrm niets van zeggen is perfect geldig 🥳
10 maanden geleden
Vroeger deden ze dat bij ons ook op het werk. Dan kregen wij te horen als je niet akkoord ben dat je dit moet melden aan je werkgever en dan sturen ze een andere controlearts. Hoe dat verder ga weet ik niet
10 maanden geleden
Een controle arts word gestuurd door jouw verantwoordelijke op jouw werk wat wilt zeggen dat hij of zij die gestuurd heeft naar jouw huis om jouw te controleren of het wel echt daadwerkelijk waar is dat je thuis ziek zit. Wat helaas dus wilt zeggen dat jouw verantwoordelijke geen vertrouwen heeft in jouw of jouw eigenlijk niet gelooft..
vind dit echt walgelijk als dat de dag van vandaag nog word gedaan maar bon.. dat ter zijde zou ik toch eens eerst en voorral een mailtje sturen naar je verantwoordelijke en even uitleggen dat je niet voor niks thuis zit en dat meneer ( controlearts ) niet begrijpt of ooit kan begrijpen wat zwanger zijn wilt zeggen of wat het met je lichaam doet & dan wil ik ook even zeggen dat een “ controle “ arts NIKS of niemand is naast je eigen gynaecoloog of huisarts en dat je dit gemakkelijk kan tegen vechten want zij bevestigen jouw fysieke en of mentaal toestand. Zegt jouw huisarts dat die het niet kan verlengen omdat de controle arts jouw niet “ te “ ziek vind? Dan zou ik zeggen dat je best een ander huisarts bezoekt want dit klopt TOTAAL niet ! Je gaat tenslotte op consultatie bij je huisarts en word niet onderzocht door de controle arts.. er tegen vechten lieve schat! Niets of niemand kan begrijpen wat jij echt voelt. Bij de ene stopt het op 12 weken en bij de andere gaat het nog de hele zwangerschap door.. who are they to judg..
succes 🍀 ❤️
10 maanden geleden
Reactie op JetaxLeo
Een controle arts word gestuurd door jouw verantwoordelijke op jouw werk wa ...
Dankjewel voor dit lief bericht 🥹 ik ben gelukkig vandaag naar een andere huisarts gegaan en die geloofde mij helemaal ☺️🌸
10 maanden geleden
Reactie op JetaxLeo
Een controle arts word gestuurd door jouw verantwoordelijke op jouw werk wa ...
Als ik dit zo hoor zou ik persoonlijk ander werk zoeken dit is echt zo onrecpectvol van u werkgever! Natuurlijk weet ik ook dat het niet overal roze geur maanenschijn is maar en dat het niet makelijk is om nieuw werk te zoeken maar als u werkgever zo iets doet dat is echt degoutang en onmenselijk ik heb nu mijn eerste kindje en ben zo dood ziek geweest tijdens de zwangerschap dat ik nu ineens zoveeel begrip en recpect heb voor zwangere vrouwen! Het wordt zo zo zo hard onderschat in deze walgelijke maatschappij echt jongens tog.... ze verwachten zooooveel van zwangere vrouwen das niet normaal..´.
10 maanden geleden
Wist zelf ook niet dat je leidinggevende de controle arts stuurt… zelf ben ik tijdens de zwangerschap ook bijna 4 weken thuis gebleven en heb niemand gezien. Dacht dat dit automatisch gebeurde na 4 weken, dat die langs kwamen… vind het echt zo jammer voor jou! Hoop echt dat met een verslag van de andere huisarts en gynaecoloog dat het beter gaat en zou inderdaad als je echt naar het werk moet gaan, over de pot hangen heel de tijd…
10 maanden geleden
Ik las ergens dat ze op je werk iemand anders hebben ontslagen tijdens zwangerschap? Je mag niet ontslagen worden tijdens je zwangerschap. Hiervoor ben je berchemd. Lijkt erop dat jouw werkgever de wet niet netjes naleeft. Je zou de arbeidsinspectie kunnen inschakelen of ombudspersoon?