16 Reacties

3 weken geleden
Geen ervaring, maar ben nu 36 weken en gestart met dadels eten en frambozenbladthee drinken.
Dus ik lees mee!

3 weken geleden
Reactie op DierbareOase579588
Geen ervaring, maar ben nu 36 weken en gestart met dadels eten en frambozen ...
Hoeveel dadels per dag? En waar heb je dir gelezen

3 weken geleden
Ik ben nu 36 weken zwanger en neem al sinds hele tijd 2dadels per dag in mn smoothie, vanaf deze week (36) neem ik er 4 per dag en vanad week 38 neem ik er 6 per dag.
Frambozenbladthee raadde mijn verloskunige aan vanaf 37 weken 2 glazen per dag. Mijn doula gaf als tip om deze af te laten koelen (20-30min trekken) en dan te mengen met ananassap en cranberrysap voor verkoeling met het warme weer.
Hopelijk heb je er iets aan!

3 weken geleden
Hi dames, ik ben de vorige zwangerschap 6w voor de uitgerekende datum gestart met 6 dadels eten per dag.
Uiteindelijk moest de bevalling worden ingeleid, maar die ging wel heel snel (3,5u). Dus of het iets gedaan heeft? Baat het niet, schaadt t niet.
Ik probeer er nu 2/4 per dag te eten maar het staat me ook snel tegen merk ik.

3 weken geleden
Ik ben erg pro-dadels haha. Maar eerder omdat ik merk dat het erg helpt met de honger en de stoelgang deze laatste weken. Ik eet ze met amandelen. Of het helpt met de bevalling, geen idee, maar baadt het niet, schaadt het niet en je pakt er echt je voordeel mee aan het einde van de zwangerschap. Het zijn energiebommetjes met superveel voedingsstoffen - net wat jij en baby nodig hebben!
Let wel: de kleinschalige onderzoeken vonden positieve werking bij dagelijks 70 gram. Dat zijn niet per se 6 dadels. Van Deglet Nour dadels eet ik er bijv. ~10=70gr.

3 weken geleden
Reactie op Roosjex123
Hoeveel dadels per dag? En waar heb je dir gelezen
Ik eet ongeveer 3 dadels op een dag en drink 1 glas frambozenbladthee.
https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/dadels-zwanger/
En verder via chatgbt en andere websites. Het is sws gezond om het te eten, dus daarom ook. Het verzadigd goed (vooral de ajwa dadel). Dus heb het ook als snack mee in mijn vluchtkoffer.
Frambozenbladthee staat ook overal wel op het internet, maar heb niet uit ervaringen van anderen gelezen of gehoord dat het echt heeft geholpen beide dingen. Of juist niet.. dat is moeilijk te weten

3 weken geleden
Nog in verwachting van mijn eerste maar ik drink vanaf 37 weken 3 glazen thee per dag. Ik las dat je 6 dadels per dag moet eten voor resultaat maar krijg het echt niet door mijn keel dus die skip ik..

2 weken geleden
Reactie op sharonem1997
Nog in verwachting van mijn eerste maar ik drink vanaf 37 weken 3 glazen th ...
Ik heb dus een lekker recept voor dadels gevonden, hou er ook niet van normaal gesproken, niet heel gezond maar is echt net een chocoladebonbon.
https://www.zoetrecepten.nl/recept/skinny-ferrero-rochers/
Ik heb daarna nog wat gesmolten chocolade erover gedaan en m'n man wil het nu ook elke keer opsnoepen

2 weken geleden
Reactie op ZelfstandigeTuimelaar758520
Ik heb dus een lekker recept voor dadels gevonden, hou er ook niet van norm ...
Oeh dank je wel voor de tip! 😍

2 weken geleden
Voor mijn vorige bevalling heb ik dadels gegeten een aantal weken van te voren. En heb een goede bevalling gehad, snel en thuis en de verloskundige zei uit haarzelf dat ik heel weinig bloed had verloren. Dat zou wel een mogelijk effect van de dadels kunnen zijn, maarja zeker weet je het natuurlijk niet.
Ik ben nu ook weer begonnen aan de dadels voor m'n tweede bevalling :)

vorige week
ik vind dadels op geen enkele manier te vreten, dus voor degene die dat ook hebben heb ik een tipje.
ik heb bananenbrood gemaakt volgens het volgende recept:
https://www.ah.nl/r/1192906
in plaats van de 100gr suiker heb ik 100gr dadels (zonder pit) gepureerd samen met de bananen. ik heb 100 gr havermeel en 70gr havervlokken gedaan. ook heb ik nog wat klein gesneden stukjes dadel en pecan noten toegevoegd. op deze manier is het echt onwijs lekker!

vorige week
Bij mijn vorige bevalling, 3 weken van te voren dagelijks dadels en bitter lemon gedronken. De bevalling bij 40+6 weken ging redelijk snel alleen wel met een knip en vacuümpomp dus kan nou niet helemaal zeggen dat het z'n werk heeft gedaan of niet. Deze keer ga ik het niet doen, kijken wat het verschil is.

vorige week
Reactie op 21liiisa
Sorry maar ik vind frambozenbladthee met ananassap, cranberry sap en ijsklo ...
Ik probeer dit dus ook, maar vind het dus zoooo vies? Weet niet wat ik verkeerd doe. Welke hoeveelheden doe jij? Misschien doe ik te veel van iets???