232 Reacties
3 maanden geleden
Ik zit er ook in. Maar ik gebruik orthiflor start echt top! Maak zo een verschil. Eergisteren begon het wel s avond tot de volgende ochtend maar vanacht was gewoon weer een heerlijke nacht 1 nachtvoeding en weer lekker slapen. Ik weet niet of je wat gebruikt voor de darmkrampjes ?
3 maanden geleden
Mijn meisje is nu bijna 9 weken en het lijkt al af te nemen.
Ik de zin van dat ze 2 dagen enorm veel heeft geslapen nu.
Maar ik moet zeggen dat ze toch al niet zo extreem veel heeft gehuild ook niet op wat nu lijkt dat de piek was.
3 maanden geleden
Goedemorgen, wij zitten er nu ook midden in.
Vandaag is de kleine man precies 8 weken dus hopen inderdaad dat het nu minder mag worden 🤞🏻
Ik las hier ergens van de week dat iemand van VSM Cinababy druppels gebruikte
Dit is homeopathisch want durf al dat chemische niet zo aan..
En moet zeggen het haalt echt het hele scherpe eraf en is daardoor dus wat beter te doen 😊
Succes, het is echt sneu om te zien
3 maanden geleden
Reactie op MOMMYOFABABYBOY
Ik zit er ook in. Maar ik gebruik orthiflor start echt top! Maak zo een ver ...
We gebruiken nu nog niks omdat ik het niet zo zie zitten om bijv. Sab Simplex of Infacol te gebruiken, maar heb nu ook Orthiflor Start besteld. Hopen dat het bij ons ook zo goed werkt.
Hoe snel werkte het bij jou? Gebruik je het zelf ook of enkel voor de kleine?
3 maanden geleden
Wij hebben er laatst ook ingezeten met 3 weken.. wisten ons geen raad meer.
Op een gegeven moment ging het beter, wellicht een combinatie van wat dingen die wij tegelijkertijd zijn gaan proberen:
- 2 x per dag infacol druppels voor de voeding (op de momenten waarop hij het meest onrustig is)
- gestopt met vitamine d druppels geven
- gelijk na de avond voeding (19:00) in de draagdoek/zak
- 2 x bij een osteopaat geweest
3 maanden geleden
Reactie op Mommomom
We gebruiken nu nog niks omdat ik het niet zo zie zitten om bijv. Sab Simpl ...
Wij hebben vanaf dag 2 een baby met heftige buikkrampen. Sab simplex leek niks te doen (leek zelfs meer klachten te geven). We geven nu alleen orthiflor start en niks anders zodat we goed weten dat hij alleen dit binnen krijgt naast de (borst)voeding. Het lastige is dat dit gegeven moet worden in een flesje met afgekolfde melk wat voor mij lastig is omdat ik alleen live borstvoeding geef, maar het is bij ons echt zo goed bevallen! Enige wat werkt! Hij poept nu om de dag terwijl het daarvoor 6 a 7 dagen duurde en hij daar veel last van had. Er zijn nog steeds krampen, maar zoveel minder.
3 maanden geleden
Wij zijn gestart met orthiflor en dat lijkt verlichting te geven alleen schrikt ze nog regelmatig wakker door de krampjes en dr eigen bewegingen waardoor wijzelf alsnog niet zoveel slapen. Zij wel! Ze huilt op die momenten niet echt, zeker als we dr even op ons nemen vanwege lichaamswarmte.
Verder gaan we een buikolie proberen waar ik veel over hoor die op de huid moet ipv inwendig. Maar die heb ik nog niet kunnen testen maar lees online wel goede dingen. Van Apotheek Rensing - buikkramp olie.
Tevens hielp bij ons een fleswissel? Ik dacht altijd Dr. Brown is de beste maar onze meid drinkt dus veel beter met de Philips Natural Response air-free (dus wel met ventiel). Ze verslikt zich niet meer en drinkt gecontroleerd waardoor ze veel minder last heeft op dat vlak na een voeding!! Wel dus met lucht ventiel erin. Deze fles geeft in tegenstelling tot Dr Brown enkel melk als ze eraan zuigen dus kan niet “doorlopen” en problemen veroorzaken
3 maanden geleden
Reactie op Imke Nagtzaam
Ik volg even! Wij worden ook een beetje gek 😅😅
Jullie ook gebroken nachten erdoor? 🙈
3 maanden geleden
Onze zoon is nu bijna 9 weken en ik merk inderdaad een afname (godzijdank), zijn inmiddels ook al gestopt met sab simplex en hij lijkt eigenlijk alleen vlak voor het poepen nog wat krampjes te hebben.
Hou vol, het wordt echt beter!🙂
3 maanden geleden
Jullie ook gebroken nachten erdoor? 🙈
Gelukkig heeft hij ze snachts niet maar overdag echt constant
3 maanden geleden
Wij zijn gestart met orthiflor en dat lijkt verlichting te geven alleen sch ...
Ik heb precies het zelfde verhaal. Flesje van Philips avent met air free is inderdaad beter. De oli heb ik zelf ook gehaald maar weet niet of het echt helpt. Me zoontje heeft meer haar bij de orthiflor. Inderdaad ook schrik reacties en even in zijn slaap kreunen maar dat is zo weer over. Hoeveel orthiflor geef je ?
3 maanden geleden
Ik heb precies het zelfde verhaal. Flesje van Philips avent met air free is ...
Baat*
3 maanden geleden
Reactie op Tessel ks
Wij hebben er laatst ook ingezeten met 3 weken.. wisten ons geen raad meer. ...
Ja dat is het beste wat je kon doen de vitamine d druppels mee stoppen. Ik ben er bewust nog niet mee begonnen omdat de darmen al genoeg pijn heeft.
3 maanden geleden
Onze dochter is 7 weken, denk niet dat ze heel veel krampjes heeft maar het slapen overdag is echt drama! S avonds gaat ze rond 7 naar bed en slaapt dan tot ong 11, dan weer om 3 en dan om 7. Dis daarover klaag ik ook niet maar overdag geeft ze gewoon niet toe aan de slaap, ook al houden we de wakkertijden etc in de gaten. Wordt dit beter? T is namelijk nogal zwaar..
3 maanden geleden
Ik heb precies het zelfde verhaal. Flesje van Philips avent met air free is ...
Wij verspreiden nu dat advies 1,5 maatschep over 24 uur. Dus per 12 uur 3/4 schep! Zodat niet alles in 1x binnenkomt. Wij hebben het idee dat de ontlasting al regelmatiger is! Das echt fijn.
3 maanden geleden
Reactie op OnverschrokkenNachtegaal068175
Onze dochter is 7 weken, denk niet dat ze heel veel krampjes heeft maar het ...
Wij kwamen erachter dat ze dus (want hadden hetzelfde, als ze slaapt overdag is het vooral op ons….) maar dat ze met afzuigkap aan of stofzuiger best goed slaapt 😂 dus gaan nu toch maar white noise proberen met een apparaatje die je ook overal mee naartoe neemt makkelijk ivm de toekomst en logeren..
3 maanden geleden
Reactie op Imke Nagtzaam
Gelukkig heeft hij ze snachts niet maar overdag echt constant
Ook heel sneu!
3 maanden geleden
Wij verspreiden nu dat advies 1,5 maatschep over 24 uur. Dus per 12 uur 3/4 ...
Hoe bedoel je ? Sorry ik snap het niet. Ik doe 1 schepje alleen a ochtend