60 Reacties

Groene vrouw?

vorige maand

Reactie op GepassioneerdeBoom875602

Groene vrouw?
Google is your best friend: Blog - De Groene Vrouw https://share.google/oP05hA9Q0RE8ELgHB

vorige maand

Ja best een goeie. Ik heb er ook niet zo'n haast mee dit keer. M'n dochtertje wel begonnen met 4 maanden -want dat was leuk-. Geen idee meer of zij er last van had toendertijd. Nu ben ik gewoon nog te druk om hapjes te gaan maken + er zijn dus veel geluiden over dat het beter is 2 maandjes te wachten. Wel gaat het in dit artikel over borstvoeding, dat daar alle voedingsstoffen voor het eerste jaar volledig inzitten. Er staat niks over de combinatie met kunstvoeding. Maargoed, ook daarbij ga je pas met 6 maanden naar een vervolg voeding. Ik ga ook even wachten! "Samengevat. Voor als je geen zin had om alles te lezen zal ik bijna 4000 woorden even in één zin voor je samenvatten: Wachten met de eerste hapjes tot je baby ±6 maanden is heeft geen risico's, maar verlaagt daarentegen het risico op allerlei ellende. Of andersom: te vroeg beginnen met bijvoeden verhoogt het risico op allerlei ellende, terwijl daar geen significante voordelen aan te verbinden zijn."

Reactie op Bysaa

Ja best een goeie. Ik heb er ook niet zo'n haast mee dit keer. M'n dochtert ...
Wow er gaat weer een hele nieuwe wereld aan informatie voor mij open… poeh…. Ook haar artikelen over flesvoeding… ik ga me bijna schuldig voelen haha! Gelukkig gaf onze kleine aan totaal niet geïnteresseerd te zijn in hapjes en heb ik ook de motivatie niet gehad om door te pakken, dus nu met 21 weken niet verder gegaan ermee. Ik wacht dan ook nog maar even tot na 6 maand, ondanks dat ik ELKE x moet aanhoren van alle oma’s en opa’s, “doet ze nog niet aan hapjes?????”

vorige maand

Reactie op GlimlachendeVuurwerk937512

Wow er gaat weer een hele nieuwe wereld aan informatie voor mij open… poeh… ...
Ja ik moest ook even slikken toen ik dat allemaal las maar ik ben nog steeds blij met mijn keuze voor flesvoeding, was gewoon echt beter voor ons. Maar met haar wetenschap, kijk daarop, kan je wel veel anders doen qua hapjes. Hierbij de blog vanuit flesvoeding https://groenevrouw.nl/blog/die-zes-maanden-flesvoeding

vorige maand

Reactie op Bysaa

Ja best een goeie. Ik heb er ook niet zo'n haast mee dit keer. M'n dochtert ...
Haha dankje!!!

vorige maand

Even een upje van mijn berichtje. Ik hoop dat er meer moeders zijn die het volgens deze methode gaan doen en met elkaar te sparren

vorige maand

Reactie op Secondchild

Even een upje van mijn berichtje. Ik hoop dat er meer moeders zijn die het ...
Hi! Wij gaan hier ook pas richting de 6 maanden starten met hapjes, misschien iéts eerder als onze zoon goed kan zitten. We gaan middels de app van Solid Starts de Rapley methode gebruiken. :) Ik ben meteen even benieuwd hoe andere mama’s het timen van de introductie van pinda/ei gaan aanpakken. Onze zoon heeft atopisch eczeem en ik wil dan ook niet te lang hiermee wachten om risico op allergie tegen te gaan. Wachten tot 6 maand of met een vingertopje wel alvast door de mond halen?

vorige maand

Reactie op nienjo92

Hi! Wij gaan hier ook pas richting de 6 maanden starten met hapjes, misschi ...
Doet het ziekenhuis dan geen allergietest?

vorige maand

Reactie op Evyxxx

Hoe bedoel je? Allergietest op pinda/ei? Nee dat doe je in principe gewoon zelf door het dagelijks in kleine dosis te geven. Bij onze eerste zoon reageerde hij de eerste paar keer een beetje (rode plekjes rond mond), maar na een week was er geen reactie meer. Hij eet nu elke ochtend een boterham met pindakaas :)

4 weken geleden

Reactie op Evyxxx

Zolang je kind het nog niet binnen gekregen heeft, heeft het lichaam nog geen anti stoffen aangemaakt dus heeft een allergie test weinig zin

4 weken geleden

Reactie op nienjo92

Hoi, bij ons zei het CB dat het ivm het voorkómen van een allergie heel belangrijk is dat de pinda in dit geval opgenomen wordt in het maagdarmstelsel, en niét door de huid, dus dat je bij wondjes/eczeem etc rond de mond extra moet uitkijken. Verder geen tips nog over hoe wij het gaan doen maar misschien goed om rekening mee te houden. Succes!
Yes wij doen mee!

4 weken geleden

Reactie op DoortastendeLotus035820

Yes wij doen mee!
Leuk!!! Weet je al waarmee je gaat starten? En heb je al ervaring met deze methode?

4 weken geleden

Niet specifiek ‘de groene vrouw’, maar wachten tot 6 maanden is gewoon een advies van de WHO. In NL zijn we om één of andere reden eigenwijs en is het ‘normaal’ om met 4 maanden te beginnen, terwijl dit bewezen negatief effect kan hebben op latere leeftijd. Dus ja, wij wachten zeker tot 6 maanden. Als de allergenen voor 8-10 maanden binnen zijn is dat prima op tijd

4 weken geleden

Reactie op MMM4

Niet specifiek ‘de groene vrouw’, maar wachten tot 6 maanden is gewoon een ...
Ja toch gek he dat het zo’n verschil is! Mijn persoonlijke mening is dat ik denk dat het vooral een verdienmodel is van de grote bedrijven die oa babyvoeding produceren. Het voedingscentrum vind ik een achterhaalt iets en juist zij komen met die adviezen…. Het is zoveel bewerkt voedsel wat zij aanraden, dat kan nooit gezond zijn…

4 weken geleden

Reactie op nienjo92

Ei is 1 van de basis dingen waar je mee start bij de groene vrouw dus dat zal vrij snel zijn rond de 6 maanden. En pinda nog geen idee eigenlijk

4 weken geleden

Reactie op Secondchild

Ja toch gek he dat het zo’n verschil is! Mijn persoonlijke mening is dat ik ...
Helemaal mee eens. Het is doodeng hoe we met z’n allen worden aangepraat maar zo snel mogelijk te beginnen met potjes, ‘baby koekjes’, noem maar op. Om nog maar te zwijgen over het pushen van een overstap naar kunstvoeding 🤷🏼‍♀️