142 Reacties

2 maanden geleden

Haha meiddd ik snap je! Mijn tweede nu is ook zo. Mijn eerste kwam ook vaak voor voeding maar was zo weg te leggen en sliep overal doorheen. Dus dit is wel even wennen en erg pittig met nog een dreumes in huis die ook veel aandacht vraagt. Bij mij helpt het om veel te gaan wandelen, dan kan ze wel een dutje alleen doen. Voor de rest alleen op ons. Ik ben trouwens over op KV omdat ze bij BV elk uur kwam voor een paar slokjes en dan wilde ze ook alleen bij mij in bed. Nu accepteert ze de co sleeper maar alleen als ik er naast lig. Als ik ga plassen of iets dan is ze idd ook meteen wakker!

2 maanden geleden

Mijn zoontje was uiteindelijk een super slaper overdag maar snachts was altijd drama tot 2 jaar. Ik had nu een enorme plakbaby alleen slapen in de draagzak overdag en snachts het liefst in mijn bed en delen in de cosleeper. Hier werkt op dit moment napper heel goed. Ik begin een kwartier voordat ze moet slapen met haar in slaap proberen te krijgen ze doet zelfstandig een dutje van nu ongeveer 45 minuten 4 a 5 keer per dag. Soms slaapslt ze ineens 1,5 uur het is echt bizar om te zien.

2 maanden geleden

Ik heb ook zo'n baby... hij is mij eerste kindje dus ik wist niet wat te verwachten . De eerste 3 maanden waren echt een drama met slapjes overdag... sinds hij 2 weken oud was wilde hij niet meer in de box / wiegje slapen... ik had een keizersnede dus dragen op dat moment was geen optie 😞 ik heb hem de hele dag voor 2 -3 weken elke dag in armen laten slapen, het was geen andere manier. Ik dacht wow... ik ben nooit zo uitgeput in mijn leven geweest... in de nacht sliep hij altijd goed tot 3 nachten geleden (maar oke dat is ander verhaal haha) ... wat ik wil zeggen is dat ik begrijp hoe je voelt, ik dacht ooit dat ik de enige was en dat iets mis met my baby ging 🤔... we hebben zelf een baby consulent gehuurd en ze heeft ons goed begeleid ... ze zei ... 9 van 10 baby's slapen net als je baby... niet goed hehe dus je baby is gewoon een gezond baby hoor... ik dacht oke wow hehe 9 van 10 😜 wie is de gelukkige moeder met die enige die goed slaapt hahaha ik niet... Mijn baby is nu 3 maanden en sinds 1 week geleden gaat beter, hij slaapt 2 duutjes op zijn bed de rest in de draagzak. Hij gaat straks naar de kinderopvang en ik vind het echt spannend hoe hij daar ga wel of niet slapen 😞... ik hoop dat het ooit beter wordt. In ieder geval .. veel sterkte:)

2 maanden geleden

Oh hier ook. Overdag is drama! Slaapt hij heerlijk en moet ik plassen..5minuten nadat ik hem neerleg 👀. Voor nu dus veel in draagzak zodat ik ook nog wat gedaan krijg en wat kan doen met de peuter. In de nacht Slaapt hij wel goed gelukkig!

2 maanden geleden

Love deze groep, want je verhaal is EXACT mijn situatie! Met als bijkomend feest dat ze opeens boos wordt in de draagzak en zich eruit wil wurmen. Mag enkel staand wiegen (ook niet zitten!) voor een kwartier en dam slaapt ze voor 30 min op ons. Mijn bekken vinden dit niet leuk, en mijn armen zijn nog nooit zo gespierd geweest. Over twee weken begint de opvang,en ze zeiden dat het fijn zou zijn als ze overdag zelf in een bedje kan slapen.... LOL Maraa - gingen jouw kids naar de opvang en was slapen daar hetzelfde of deden zs t daar wel?

2 maanden geleden

Zien jullie eigenlijk ook herkenning dat jullie kindje erg alert is? Grote ogen, alles willen meemaken, heel sociaal maar dus ook snel onrustig, van heel vrolijk naar overstuur in een seconde etc. Nieuwsgierig of dit samenhangt met het slechte slapen!

2 maanden geleden

Ohhh hier ook!! Ik mag alleen staand wiegen, bij zitten wordt meneer boos. Overdag slapen? HAHAHAH, nee, hooguit 10 minuutjes elders maar wel 2.5 uur op mij. Voor het slapen krijsen van de vermoeidheid maar niet willen slapen.. Slapen is zo lekker, doe het gewoon denk ik dan. Maarja, dat gaat helaas niet zo hahaha. Ik blijf maar denken, het is een fase, het is een fase. Bij mn dochter was het van de 1 op de andere dag voorbij. Dus ik moet er van mezelf maar flink van genieten. Dat zorgt ook voor minder frustratie bij mij.😁

2 maanden geleden

Hier hetzelfde… helaas een “huil”baby vanaf dag 1 of hoe je het ook mag noemen.. (echt weken gehuild met 12-16uur per dag) gelukkig wordt het huilen steeds minder, maar het slapen is eigenlijk ook al een dra-ma sinds ze geboren is. Ze heeft veel meegemaakt waardoor ze een huilbaby is. Maar aldus het slapen is verschrikkelijk. Het gaat ook altijd gepaard met veel huilen (ook bij in slaap krijgen bij ons, dit hoort eenmaal bij haar). We hebben weken lang dag in dag uit haar wiegend in onze armen gehad en proberen weg te leggen.. 2 opnames verder in het ziekenhuis en zijn sinds een aantal weken wakker wegleggen in het bedje gaan proberen en vanuit daar troosten en in slaap krijgen (met behulp van een babyconsulent), wat een ramp, helaas nog geen succes en geen stijgende lijn. Alleen maar huilen, ogen wijd open houden en niet willen slapen. Babyconsulent geeft ook aan eigenlijk in die 17 jaar dat ze werkt niet zo’n onrustig kindje te hebben gezien waarbij geen enkel succes in het bedje nog is gekomen.. We hebben het nu even gestaakt. Ze heeft blijkbaar die geborgenheid, liefde en warmte nodig. Hoe zwaar ook voor mij want eigenlijk komt het op mij neer, zal ik haar hele dagen bij me moeten houden / draagdoek. Maar wellicht is dit gewoon de prioriteit nu en zal het vanzelf beter gaan. Enige hoe ze wil slapen is op een van ons of tegenwoordig ook wel in de draagdoek. ‘S avonds en snachts slapen in het bedje gaat overigens wel, maar ook met weerstand soms van een lange tijd en proberen haar met de fles in bed in slaap te krijgen. En ja ja dat is niet hoe het “hoort” maar de babyconsulent zegt, loslaten wat hoort, het belangrijkste is dat ze nu gaat slapen. De rest komt later wel. Eerst moet ze de rust pakken en leren slapen.

2 maanden geleden

Reactie op MrsBMK

Ohhh hier ook!! Ik mag alleen staand wiegen, bij zitten wordt meneer boos. ...
Ja echt herkenning, hier ook op de momenten dat het in bed gelukt was nou hooguit 10-20min.. niet eens een volle slaapcyclus. Blijkbaar zijn ze er dan toch niet klaar voor. Hier ook alle dutjes op ons kunnen wel uren duren.. wanneer merkte je bij je dochter ineens die verandering? Ik hoop gewoon dat ik merk dat er steeds minder weerstand komt met het “inslapen” bij de contactdutjes en ze vanzelf overdag meer toe is aan dutjes in bed.. maar wanneer.. over 3 weken gaat ze naar de opvang en ik maak me zo’n zorgen hoe het daar moet gaan gezien ze niet in bed wil slapen. En dan nog niet eens over het inbakeren afbouwen gehad.. ohmygod.

2 maanden geleden

Aaaaah wat fijn deze reacties, lekker jullie ellende 😂 @Reyinis05 oh ik vond het ook zo pittig bij mijn eerste! En leuk die baby consulent maar ik hoor toch altijd heeeeel veel verhalen van baby's in bedjes haha. Maar al 2 dutjes in eigen bed, wat knap! @Discretegolfbreker: JA. Ik heb dus ook last van mijn bekken dus kan ook mijn kind niet de hele dag dragen, dus ik doe meerdere dutjes liggend op de bank, half knutselend met mijn andere kinderen haha. En dat boze in de draagzak hebben we hier ook, mijn partner doet dat veel als hij thuis is. Mijn ervaring is na twee kinderen: bij de opvang slapen ze gewoon, geen zorgen over maken haha. Heb ik ook twee keer gedaan en geen idee waarom en hoe maar het kwam twee keer gewoon goed. En ja, alert kind hier! Geen kind dat een beetje suf voor zich uit zit te staren in ieder geval haha. Maar zegt niet perse iets over de toekomst dus want mijn oudere kinderen zijn best rustig nu. @mrsBMK: ik vind dat krijsen ook zo intens. En echt van de 1 op de andere dag! Wanneer was dat dan? Ik heb hoop nodig haha.

2 maanden geleden

Reactie op DiscreteGolfbreker363669

Zien jullie eigenlijk ook herkenning dat jullie kindje erg alert is? Grote ...
Yep! Echt een over alerte baby, FOMO - Haha. Nja haha, eigenlijk niet zo haha.. maar goed.. ze is snel overprikkeld.. haar wakker tijd is ook echt maar 45min vaak, dan is ze alweer moe en begint de strijd weer met het in slaap komen. In het ziekenhuis tijdens de opname zeiden ze ook dat ze een over alerte en intelligente baby zien, die verder is in ontwikkeling dan ze eigenlijk aan kan.. Wij moeten altijd met een doekje over haar ogen leggen zodat ze gaat slapen andere blijft ze gewoon kijken.👀

2 maanden geleden

En wat ik dus ook zo vreselijk irritant vind is dat als mijn baby wakker wordt het direct een race tegen de klok wordt! Ik krijg zo bezoek en nu moet ik dus in een uur koekjes bakken (want wat moet een mens zonder zelfgebakken koekjes in deze tijd), het huis opruimen, andere kinderen vermaken en zorgen dat ik er zelf nog normaal uit zie. En dan ook nog ergens mijn baby aandacht geven.

2 maanden geleden

Ja hier ook! Het is de tweede dus ik weet dat het ook anders kan. Hier zijn vooral de avonden lastig, hij slaapt rond 18 of 19 in maar alleen als hij in onze armen ligt. In bed boven is hij na een paar minuten weer wakker. En om nu de hele avond met hem boven te gaan liggen… Dus einde verhaal houdt óf mijn man óf ik de baby vast, tijd voor elkaar is er nu niet. Gelukkig weet ik dat het over gaat (daar hou ik me maar aan vast…), maar geen idee wanneer.

2 maanden geleden

Reactie op Aniek_.

Yep! Echt een over alerte baby, FOMO - Haha. Nja haha, eigenlijk niet zo h ...
Hahaha jaaaaa dat doekje, moet hier ook, en dan wordt ie nog bozer maar het helpt meestal wel. Leuk zo'n intelligent kind haha.

2 maanden geleden

Hier ook een baby die slapen totaaaal niet leuk vindt overdag. Ik hou de wakkertijden en vermoeidheidsignalen in de gaten en zodra hij moe wordt ga ik hem in slaap helpen. Zodra hij door heeft dat het slaap-tijd is, is het standaard huilen/overstrekken/alles proberen om nog maar niet te hoeven slapen. Dit duurt meestal 5-10 minuten en dan worden z’n ogen zwaar en geeft hij er aan toe, maar het is elke keer een strijd. En dat voor dutjes van 30 minuten

2 maanden geleden

Reactie op Maraa

Aaaaah wat fijn deze reacties, lekker jullie ellende 😂 @Reyinis05 oh ik v ...
Wat fijn, dat stelt me echt wel weer gerust! Het is ook wel grappig af en toe, ik zit zo erg ingezoomed in deze fase en situatie dat je soms echt wanhopig wordt, terwijl je weet als je uitzoomed dat dit echt tijdelijk is. En er zijn heus veel en veel ergere dingen op de wereld. En ja, babies van vrienden die overal makkelijk slapen en daardoor ook hun vrijheid sneller terug hebben is RETE IRRITANT, maar zo heeft iedereen wel wat, en in je hele leven is dit zo'n ontzettende kleine periode. Enfin, zo rationaliseer ik het zelf weer als ik er teveel mee bezig ben 😂

2 maanden geleden

Reactie op Aniek_.

Ja echt herkenning, hier ook op de momenten dat het in bed gelukt was nou h ...
Mijn dochter sliep ook nog slecht in bed overdag toen ze naar de opvang moest. Ze hebben haar als baby tot wanneer het echt niet meer kon, in zo'n moonboon laten slapen. Dat ging wel goed. De overgang naar het echte bedje was lastig. Op de opvang sliep ze ook hooguit maar een half uur.. Maar ze was daarna altijd wel gezellig dus hebben we ons er maar bij neergelegd. Voor jou is het belangrijkste, denk ik, om je zorgen te uiten bij de opvang en hier over te praten. Ze zijn dit wel gewend (ben zelf locatiemanager in de kinderopvang). Snachts is ze altijd een goede slaper geweest. Overdag nooit. Dutjes nooit langer dan 45 min en met, nog geen 2 jaar, was ze klaar met haar middagdutje.. Het is altijd een strijd geweest en ik had de hoop dat het met de 2e beter zou gaan, maar helaas niet.

2 maanden geleden

Reactie op Maraa

Aaaaah wat fijn deze reacties, lekker jullie ellende 😂 @Reyinis05 oh ik v ...
Mn dochter krijste niet zoals mn zoontje. Ik bedoelde dat zij zomaar van de 1 op de andere dag in dr bedje wilde slapen overdag ipv op mij... En 'helaas' was dit met 10 weken en mn zoontje is 12 weken en wil het nog niet! 🫩😅

2 maanden geleden

Reactie op DiscreteGolfbreker363669

Wat fijn, dat stelt me echt wel weer gerust! Het is ook wel grappig af en ...
Haha ja dat helpt bij mijn ook! Ik ben blij met mijn leven, heel gelukkig met waar ik woon, mijn partner, drie kinderen, mijn werk (wat ik voorlopig nog niet hoef te doen). En dan soms word ik toch gillend gek van dat slapen. Maar het is inderdaad echt relatief kort en je vergeet heel snel weer hoe intens het kanr zijn. Anders was ik nooit aan een derde begonnen 🤣

2 maanden geleden

Ik ben blij om onderstaande reacties te lezen omdat ik ook dacht de enige te zijn met dit probleem. Elke keer een strijd voor het slapen gaan, hij verzet zich en kijkt inderdaad met grote ogen rond, echt fomo.. nu zitten we in een fase dat de dutjes ook nog eens korter worden, ik ben dus de hele dag alleen maar bezig met hem in slaap brengen. Ik hoop dat deze fase niet heeeel erg lang meer duurt want dit is niet te doen!