5 Reacties

2 dagen geleden

Hi, geen tweeling maar wel tweede zwangerschap met diabetes. Eerste zwangerschap had ik ook veel hypo's in eerste trimester. 2e en 3e trimester was een heftige strijd tegen 'te hoog' (7.8+). Als je specifieke tips nodig hebt laat maar weten :)

2 dagen geleden

Reactie op 123Amy

Hi, geen tweeling maar wel tweede zwangerschap met diabetes. Eerste zwanger ...
Dankjewel voor je reactie. Wat doe je bij hypo, dextro, pure ranja? Ik merk dat dextro langzamer werkt. En bij misselijkheid wat eet je dan. Ik eet meestal cracot cracker. Hoe probeer je dit te voorkomen? Welke insulinepomp heb je?

2 dagen geleden

Bij een hypo doe ik wat ik op dat moment trek qua misselijkheid en dextro is dat meestal niet. Rozijnen, dadels, gedroogde abrikoos zoiets. En dan soms met wat nootjes om de piek niet te hoog te laten zijn zodat ik daar niet een uur later mee zit. En eerlijk gezegd is de diabetes leidend in wat en wanneer ik eet, is vervelend maar dat is even zo voor 9 maanden voor mij. Ik heb de 780G. Ik probeer hypo's te voorkomen door te eten wanneer ik zak, en ik eet sws niet als ik boven de 7 zit, erna weer zakken kost me dan veel tijd. Bij hoog pak ik vaak de spuit in mijn arm, werkt veel beter en sneller dan pomp (dit is meer voor 2e en 3e trimester). Is dit je eerste zwangerschap? Vind je het spannend (icm met diabetes)?

één dag geleden

Reactie op 123Amy

Bij een hypo doe ik wat ik op dat moment trek qua misselijkheid en dextro i ...
Hoi Amy, wat een goede tips. Dit is mijn 2e zwangerschap, heb een dochter van 3. Was vorige x zwanger toen ik net nieuwe insulinepomp 780g kreeg. Was echt ff gedoe met instellen, merk dat ik nu iets beter onder controle heb. En nu mag ik weer nieuwe keuze maken voor een pomp. Twijfel tussen tendempomp en 780g. Omdat 780g nu simplera sensor heeft, ga ik daarvoor. Ben hele dag misselijk als ik iets gaat 't beter. Goede tip voor gedroogd fruit. En ook voor spuiten insuline in 2e en 3e trimester. Hoe voel jij je verder?

18 uur geleden

Reactie op MarMyr

Hoi Amy, wat een goede tips. Dit is mijn 2e zwangerschap, heb een dochter v ...
Ja verschrikkelijk he, ik ook twee zwangerschappen zoooo misselijk. Deze iets minder gelukkig. Ik vermoed dat de schommeling in suikers er ook iets mee te maken hebben (ze adviseren stabiele suikers als je misselijk bent voor niet diabeten). 780 ben ik tevreden over ook, ik overrule de adviezen wel in de zwangerschap. Ben je tevreden over hoe de zwangerschap vorige keer wbt de diabetes is gegaan of wat zou je nu anders doen?