23 Reacties

Mijn zoontje deed dit ook en ik was ook angstig dat hij op z’n buik ging draaien. Ik heb toen het Nunki lakentje aangeschaft. Wel een prijzig lakentje maar sindsdien ligt die gewoon netjes in het midden van het bedje op zn rug. 🤗

3 maanden geleden

Ik zou hem dan alleen in een slaapzak leggen zonder deken of laken of iets. Lijkt mij ook heel eng

3 maanden geleden

Reactie op ZonovergotenKolibrie871427

Mijn zoontje deed dit ook en ik was ook angstig dat hij op z’n buik ging dr ...
Wij zagen deze ook voorbij komen maar vroegen ons af of hij er dan niet alsnog uit kon komen. Gaan het dan toch eens overwegen

3 maanden geleden

Reactie op Imke Nagtzaam

Ik zou hem dan alleen in een slaapzak leggen zonder deken of laken of iets. ...
Laken en dekentje vind ik niet zo eng maar het feit dat hij op zn buik kan draaien. Gekke is dat 9 van de 10 keer de laken en deken netjes ingestopt blijven. Soms wel 1 kant los.

3 maanden geleden

Reactie op Babywens24

Laken en dekentje vind ik niet zo eng maar het feit dat hij op zn buik kan ...
Ik denk dat de kans kleiner is dat hij op zijn buik draait dan dat hij onder het lakentje belandt maar het is natuurlijk waar jullie je het prettigste bij voelen!

3 maanden geleden

Ik heb ook een klein ledikant (cosleeper formaat). Hier draaide hij niet in en bleef netjes liggen. Misschien dat ik dit ledikant op zn kamer zet en hem daarin leg totdat we een oplossing hebben.

3 maanden geleden

Jaaaa dit dus!!! Hier ook 😂😂! Bij ons slaapt ze alleen in een slaapzak nu omdat het anders nog te warm is, van puckababy. En we hebben het lakentje van nunki ook in huis! Besteld bij fedde en kees! 1x geprobeerd met een middagslaapje en we zijn er nu al erg tevreden over!

3 maanden geleden

Reactie op Fel En Ger

Jaaaa dit dus!!! Hier ook 😂😂! Bij ons slaapt ze alleen in een slaapzak nu ...
Ja deze zagen wij dus ook. Twijfelde alleen heel erg of het wel zou helpen bij dit probleem.

3 maanden geleden

Wij hebben via Mijnders atelier een slaaptunnel en zijn hier ook tevreden over (zelfde principe als Nunki) Twijfelde over het Nunki lakentje ivm de prijs en dan niet wetende of het wel bevalt vandaar voor Mijnders atelier gekozen om te proberen. Enige is dat hier geen rits in zit maar het gaat eigenlijk prima. Ik trek hem altijd een heel stuk naar onder zodat ik alleen zn voetjes eronder hoef te leggen en daarna trek ik de rest weer over hem heen.

3 maanden geleden

Ik heb een try-out aangevraagd bij Fedde en Kees.

3 maanden geleden

Bij ons eerste kindje zijn we op dat moment gestopt met lakentje en dekentje en alleen de slaapzak gaan gebruiken. Dit zijn we nu ook weer van plan, vinden het te eng en gevaarlijk om dan nog een dekentje en lakentje te gebruiken. Onze eerste was een buikdrager vanaf het moment dat hij alleen in de slaapzak lag. Ben benieuwd hoe dat bij dit kindje gaat

3 maanden geleden

Reactie op Lisanne1219

Bij ons eerste kindje zijn we op dat moment gestopt met lakentje en dekentj ...
Ik ga zometeen toch zn lakentje weghalen denk ik. Maar ben je niet bang of was je niet bang dat je kindje op zn buik draaide?

3 maanden geleden

Denken jullie dat ik hem tijdelijk weer even in de cosleeper kan leggen op zn eigen kamer? Of is dat echt te veel veranderingen/schakelen/wennen/ect?

3 maanden geleden

Ik heb zn laken en deken maar weg gedaan. Ik doe anders geen oog dicht na jullie verhalen 🤣 al doe ik dat toch niet want bang dat hij op zn buik draait 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Babywens24

Ik ga zometeen toch zn lakentje weghalen denk ik. Maar ben je niet bang of ...
Ja de eerste nachten vond ik het ontzettend eng. Langzaam aan werd ik er wat rustige onder. Overdag lag hij al wel regelmatig in de box op zn buik zodat ik mee kon kijken wat er gebeurde en of hij zelf zijn hoofd al voldoende kon draaien etc. Ondanks dat bleef het spannend voor mij de eerste weken en met de tijd kon ik het beter loslatsn

3 maanden geleden

Misschien geeft het je rust als de kleine bij jullie slaapt? Ik wordt altijd wel wakker als er beweging naast mij is (dochter in eigen wiegje). Als ze veel beweegt/ schuift wordt ik wakker. Het advies is baby’s 6 maanden op je kamer te hebben, goed voor de hechting maar ook veiligheid. Maar snap ook dat er mensen zijn die dat niet willen hoor. Hier is het vooral ook praktisch; even snel pakken voor een nachtelijke borstvoeding ;-)

3 maanden geleden

Reactie op Kaka

Misschien geeft het je rust als de kleine bij jullie slaapt? Ik wordt altij ...
Hij ligt sinds een week op zn eigen kamer. Dit geeft ons alle 3 meer rust en slapen alle 3 veel beter, langer en rustiger.

3 maanden geleden

Reactie op Lisanne1219

Ja de eerste nachten vond ik het ontzettend eng. Langzaam aan werd ik er wa ...
Wat slim! Zo kon je het toch in de gaten houden. Wij weten wel dat hij erg sterk is in zn nek voor zijn leeftijd. Het cb stond ervan te kijken afgelopen week. Grappige is dat meneer vannacht, zonder laken en deken, recht is blijven liggen.🤣 zag hem wel veel bewegen met zn benen maar geen dwarsligger vannacht. Dus wie weet heeft het aan de lakens en dekens gelegen.

3 maanden geleden

Reactie op Babywens24

Wat slim! Zo kon je het toch in de gaten houden. Wij weten wel dat hij erg ...
Ah wat fijn! Haha, soms geen peil op te trekken ook bij die kleintjes 😀 Hopelijk gaat het de komende nachten ook goed!

3 maanden geleden

Als ze zelf naar de buik kunnen rollen mogen ze ook op hun buik slapen want zijn ze sterk genoeg. Dus zal je daar niet te veel zorgen over maken. ☺️ Mijn dochter ligt ook wel eens scheef in bed of helemaal niet meer onder dekentje, maar die wurmt zich ook omhoog.