Hoi. Iemand die weet wat voor uitslag dit is? Het zit ook op de rug van mijn zoontje en is super droog. Ik dacht aan eczeem, KDV denkt 5e 6e ziekte of koemelk allergie. Wat denken jullie!
Ik denk huisarts bellen morgen als hij geen koorts heeft, en anders wellicht huisartsenpost. De meesten van ons zijn geen arts en kunnen hier dus geen zinnig woord over vertellen.
Dit wou ik precies ook zeggen. "ik denk huisarts bellen"
Yap. Wil heel graag zeggen 'oooh is dit en dat' maar zelfs als ik het zou 'herkennen' zou ik er nog geen uitspraak over durven doen want veel dingen lijken zoveel op elkaar.
Dit heeft mijn zoontje 5mnd, ook al weken sinds we groente geven, consultatiebureau zei smeren met vaseline parrafine nog n week en anders huisarts voor creme, dacht lichte vorm voor aanleg eczeem, jeuk en krabben wss van de hapjes
5e ziekte start met koorts daarna komen vlekjes, 6e ziekte precies andersom .
Het kan ook nog warmte uitslag zijn of een allergische reactie op iets (voeding/ wasmiddel/douchegel/ nieuw kledingstuk etc)
De HA had mn afspraak verzet naar morgen maar mij niet over gebeld. Dus mor ...
Pff jeetje wat erg zeg! Heb je al een beetje een idee waardoor deze reactie gekomen is trouwens?
Mijn zoontje zat van het weekend ook ineens weer helemaal onder de uitslag. Had voor het eerst een paar mini hapjes doperwtjes op. Kom er via een vriendin achter dat dit dus peulvruchten zijn, en pinda’s ook daaronder vallen ofzo. Heb vandaag gelijk de huisarts gebeld en een verwijzing voor de kinderarts gekregen. Ben me echt rot geschrokken ervan 😨
De HA zegt dat het eczeem is dus nu moet ik eerst 3x pd gaan smeren met koel zalf om te kijken of het weg gaat. Pas daarna willen ze verder kijken. Ik ben de laatste dagen maar gestopt met de groente hapjes en beginnen met fruit om te kijken of dat ook verschil maakt en heb het idee van wel!
Eczeem is een reactie van binnen uit dus moet je eigenlijk ook van binnen behandelen ben zelf alles aan het uitzoeken hoe je dat doet met kleine babys en peuters maar schijnt dus vanuit binnen te moeten met voedings supplementen