3 Reacties

8 dagen geleden

Ik was niet zwanger tijdens mijn studie. Echter kon je bij ons op de universiteit colleges vanuit huis volgen. Is dit bij jullie ook een mogelijkheid? Anders even contact opnemen met de vertrouwenspersoon van je opleiding wellicht kan zij je helpen? Het is vast al vaker voorgekomen 😊

3 dagen geleden

Ik doe ook een opleiding en ben zwanger. Ik vind het nu best pittig om alle colleges door te komen door de hevige vermoeidheid en ook staat mijn hoofd nu echt niet naar het maken van schoolwerk. Ik ga het dit jaar ook nog niet vertellen op school, dat stel ik zo lang mogelijk uit. Het is wel echt een uitdaging…

3 dagen geleden

Ik heb toen wel contact gezocht met mijn begeleider. Die verwees mij naar de vertrouwenspersonen en het decanaat. Er zijn namelijk wel zaken die je kunt regelen, zoals een sport verlof of versoepeling in collegegeld. Mijn klasgenoten wisten tot een week voor mijn dochter geboren was niet eens dat ik zwanger was (was ook niet duidelijk te zien bij mij). Het kan inderdaad behoorlijk pittig zijn om te studeren en zwanger te zijn. Dit ging bij mij na ongeveer 17 weken wel weer wat beter. Als docenten en begeleider er vanaf weten is er vaak wel wat te regelen om de druk wat te verlichten. Dat heb ik gedaan, maar verder was het helaas flink op de tanden bijten Wel heel veel succes gewenst! Je bent vaak sterker dan je denkt!