34 Reacties

8 maanden geleden

Hier een hb van 5.8 en ferritine van 8, dus ik lees mee!

8 maanden geleden

Ik slik het sinds maart ook vanwege vermoeidheidsklachten en een waarde van 11. Ik word ook erg misselijk en krijg hoofdpijn als ik het heb ingenomen. Maar heb wel het idee dat het werkt, werk zelf onregelmatig (van 06.00-14.00 of 14.00-22.00) en ben al minder gaan werken, vorige week was ik veel vrij en ging het echt redelijk met mijn vermoeidheid maar na zo'n vroege dienst merk ik dat ik dan weer zo vermoeid ben.

8 maanden geleden

Reactie op Daisyvz

Ik slik het sinds maart ook vanwege vermoeidheidsklachten en een waarde van ...
Hoofdpijn herken ik ook. Neem jij het nuchter in of met eten? En zijn je waardes sinds je het slikt al wat verbeterd?

8 maanden geleden

Ivm hg zwangerschap leek het de verloskundige geen goed idee om deze tabletten in te nemen op nuchtere maag. Ze gaf als tip om van te voren of erna een stuk fruit te eten met vitamine c. Wat ik vaak doe is in de ochtend 1 boterham en dan zo'n 2 a 3 uur later m'n ijzer innemen en dan na een half uur weer gewoon eten. Ik slik het 2x in de week. Afgelopen 2 weken ben ik het eens gaan proberen op nuchtere maag maar dat viel niet lekker.. Vandaag te horen gekregen dat de waarden met 0,3 is gestegen.. Niet heel veel.. Ga nu naar 3x in de week slikken. Over zo'n 4 a 6 weken nog eens prikken en als het dan niet veel verandert dan naar iedere dag een ijzer pilletje. De verloskundige gaf aan dat het met name belangrijk is voor de bevalling ivm het verliezen van bloed.

8 maanden geleden

Ik heb een infuus gekregen, erg fijn en snel opgeknapt

8 maanden geleden

Wat gek! Ik heb ook nuchter ferritine 7 en hb 7.3 maar mn verloskundige vond dit een normale waarde tijdens mn zwangerschapsweek. Was toen 26 weken. Ik heb geen advies gekregen om bij te slikken

8 maanden geleden

Reactie op lid2024

Wat gek! Ik heb ook nuchter ferritine 7 en hb 7.3 maar mn verloskundige von ...
Je ferritine waarde mag inderdaad 7 zijn (liever niet lager dan 6), maar je ijzer voorraad moet hoger zijn dan dat. Dat is een andere waarde, bij voorkeur rond de 25/30. Dus op basis van je voorraad zal je gewoon boven de marge hebben gezeten en hoef je niet bij te slikken :)

8 maanden geleden

Reactie op Genesis24

Ik heb een infuus gekregen, erg fijn en snel opgeknapt
Weet je nog wat jouw waardes waren? Ik ben benieuwd vanaf wanneer/in welke situatie je een infuus mag.

8 maanden geleden

Reactie op Elisabethx92

Hoofdpijn herken ik ook. Neem jij het nuchter in of met eten? En zijn je wa ...
Ik slik het op een nuchtere maag, heb eigenlijk geen idee of het gestegen is. Heb daarvoor niet hoeven bloed te prikken

8 maanden geleden

Ik gebruik blue iron, vloeibaar drankje. Daarnaast geen thee mee drinken een half uur voor en na het eten ivm opname van vitaminen en ijzer. Dat gaat goed voorzover voorzover. Misschien ook een idee voor jou?

8 maanden geleden

Reactie op nienjo92

Je ferritine waarde mag inderdaad 7 zijn (liever niet lager dan 6), maar je ...
Hoe weet je dan wat je ijzer voorraad is? Is ferritine niet ijzervoorraad?

8 maanden geleden

Ik kamp al sinds begin feb met lage ferritine. Begon toen met ferritine waarde van 20, medicatie gebruikt, ondansk dat gezakt naar 15, medicatie dosering verhoogd weer gezakt naar 10. Deze week weer geprikt is een 12 geworden ondanks dagelijks slikken van ferruformaat. Weet niet wat de gyneacoloog nu gaat adviseren. Doorgaan met dagelijks ferruformaat? Of ijzer infuus? En Hb is 6.6

8 maanden geleden

Reactie op Roosjex123

Ik weet niet precies het fijne ervan, maar bij mij werd er met het bloedprikken zowel m’n actieve ijzerwaarde als ijzervoorraad gemeten. Dus voor beiden krijg je een waarde terug vanuit het lab. Je kan even je verloskundige bellen om te checken of je beide waardes oke zijn!

8 maanden geleden

Reactie op MAW178

Ik gebruik blue iron, vloeibaar drankje. Daarnaast geen thee mee drinken ee ...
Hou ik in gedachten voor als het onvoldoende helpt om de tabletten met eten in te nemen

8 maanden geleden

Reactie op Roosjex123

Ik kamp al sinds begin feb met lage ferritine. Begon toen met ferritine waa ...
Ben ook benieuwd, jammer dat het onvoldoende heeft geholpen. Hoe voel je je verder?

8 maanden geleden

Reactie op lid2024

Wat gek! Ik heb ook nuchter ferritine 7 en hb 7.3 maar mn verloskundige von ...
Mijn hb was in februari 7,4 en ferritine toen rond de 20. Toen was er ook nog geen sprake van ijzer bijslikken. 2 maanden later zijn mijn waardes verder gezakt naar hb 6,3 en ferritine 7 wat maakte dat ze vond dat ik te ver gezakt was en bij moet gaan slikken

8 maanden geleden

Reactie op Roosjex123

Wat mij uitgelegd is dat je ferritine de ijzervoorraad is en dat het wenselijk is dat die niet lager dan 30 is
Ik slik preventief dezelfde ijzertabletten. Mijn vk gaf de tip om ze in te nemen in combinatie met een stuk fruit zoals een appel. Vitamine c zorgt ook nog eens voor een betere opname. Dit hielp bij mij om de tabletten binnen te houden.

8 maanden geleden

Ik volg want heb vandaag ook gehoord dat mijn ferritine te laag was en moet ook ijzertablettem bij slikken

8 maanden geleden

Wat bijzonder dat mij werd verteld door de vk dat ferritine van 7 heel normaal is in week 26 en ik niks hoef bij te slikken … misschien dat ik toch maar ga bijslikken als het jullie allemaal wel is aangeraden