11 Reacties

22 dagen geleden

Sorry, moest even lachen om "liever elke dag voor een tientje zetpillen in m'n kont" 😂 Ik had mijn vorige zwangerschap ook HG en gebruikte toen standaard primperan. Ik heb dit nu ook meteen weer gekregen van de huisarts (alvast voor de zekerheid). Hier betaal je ook een eigen bijdrage voor. Weet eigenlijk niet meer hoeveel dat is.

22 dagen geleden

Ben nog niet misselijk maar wel al m'n eerste recept emasafene en primperan gekregen. Ik ben echt NIET dol op primperan trouwens🥲🥲🥲🥲

22 dagen geleden

Reactie op Mummabear

Ben nog niet misselijk maar wel al m'n eerste recept emasafene en primperan ...
Waarom ben je niet dol op primperan? Emesafene deed bij mij echt niks 🥺

22 dagen geleden

Reactie op BMZM

Waarom ben je niet dol op primperan? Emesafene deed bij mij echt niks 🥺
Bij mij ook niet maar het haalde wel de scherpe randjes weg... ik kreeg hartkloppingen van primperan, was niet meer misselijk 😂 maar het leek net of ik een weekendje op een rave stond. Heftig!!!

22 dagen geleden

Reactie op Mummabear

Bij mij ook niet maar het haalde wel de scherpe randjes weg... ik kreeg har ...
Oh nee dat heb ik niet bij primperan haha, wel dat ik in slaap val 🌚

22 dagen geleden

Oh jeetje, hartkloppingen lijken mij een nare bijwerking.

22 dagen geleden

Reactie op BMZM

Sorry, moest even lachen om "liever elke dag voor een tientje zetpillen in ...
Goed om te weten. Ik zal vragen wat Primperan kost, dan kan ik de eigen bijdrage berekenen. En misschien werkt het ook beter dan Emesafene. Ik was er tijdens de eerste zwangerschap huiverig voor, omdat ik het af en toe mocht gebruiken voor maximaal 5 dagen. Dat gaf mij de indruk dat het minder goed zou zijn voor de baby dan Emesafene. Het sloeg wel beter aan en ik las nu dat je het ook langere tijd mag gebruiken. Vandaar toch de twijfel, zeker nu Emesafene niet meer wordt vergoed.

22 dagen geleden

Hebben jullie dames nu ook last van HG zwangerschap? Ik had bij me eerste zwangerschap HG begon bij 7 weken ik hoop zooo erg dat ik het niet weer krijg.. 😩

22 dagen geleden

Reactie op esmeraldaas

Hebben jullie dames nu ook last van HG zwangerschap? Ik had bij me eerste z ...
Ik hoop voor je dat deze zwangerschap anders mag zijn! Bij mijn eerste zwangerschap had ik een HG zwangerschap (24/7 misselijk en met medicatie nog steeds dagelijks veel overgeven) toen duurde het 5 maanden, bij de tweede was het iets dragelijker (bleef ik wel tot het einde van de zwangerschap overgeven), de derde zwangerschap begon het pas met 7 weken extreme vormen aan te nemen en werd het uiteindelijk een miskraam en nu voelt het weer zoals de eerste keer... Het kan dus per zwangerschap erg verschillend zijn! Hopelijk heb je deze keer meer geluk♥️

21 dagen geleden

Doen jullie nog iets qua verzekering die de medicatie mogelijk wel vergoed? Zit bij bij CZ maar ze wist er nog niet veel over te zeggen, te specifiek?

20 dagen geleden

Reactie op Mummabear

Doen jullie nog iets qua verzekering die de medicatie mogelijk wel vergoed? ...
Dit heb ik nog niet uitgezocht, daar ben ik ook wel benieuwd naar.