8 Reacties

gisteren

Was opzich prima, maar wilde het niet te vaak geven ivm arseen in rijst. Ik geef nu van Holle Bio volkoren graanpap vanaf 4 maanden. Bevalt enorm goed 2/3 eetlepels in de avondfles! Wel icm een papspeen. Ik heb het ook pas gegeven uit een bordje met een lepeltje. Ze vindt het heerlijk en is net als jouw baby ook 5 maanden oud

gisteren

Ik weet dat het in Nederland wordt afgeraden onder de 6 maanden. Men denkt snel dat babies er langer van slapen maar dat is een fabel, zo wijst wetenschappelijk onderzoek uit. Doorslapen komt namelijk vooral door neurologische rijpheid van de slaapcyclus en niet door een volle maag (ze hoeven dus niet per se eten als ze wakker worden, maar ze slapen er niet van door). Verder bevat deze soort pap arsenicum en dat is slecht voor babies. Verder is het vaak best dik waardoor babies eerder lucht gaan happen en krampjes krijgen. Het kan zorgen voor obstipatie. Technisch gezien mag je het geven maar wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het vrijwel nooit voordelen heeft en vooral nadelen.

gisteren

Ook zie je overigens dat als je 'googled' dat het vaak de verkoper zijn die zeggen dat het goed kan zoals kruidvat, Olvarit en hapje.nl (die zelf hapjes verkopen dus), terwijl onafhankelijke wetenschappelijke bronnen (bijvoorbeeld via google scholar) juist ene negatief advies geven. Pas ook op met sites zoals kek mama en ouders van nu, die worden gesponsord door verkopers
Prima, slaapt ze heerlijk op, ze zeggen dat het slecht is elke avond maar wij zitten aan de content voeding van nutrilon en daar zit al standaard rijstebloem in.
Geprobeerd maar mijn baby vind dit zo vies haha!
Ik gebruik het af en toe eens. Als die weer veel hongerige dagen krijgt, Zoals in de slaapregressie. 馃槢 Van het consultatiebureau mocht ik het wel elke dag geven. Maar dat zat mij niet lekker vanwege dat arseen gedoe :)

gisteren

Ik geef dit aan m鈥檔 kleine van 4 maanden en elke dag maar paar lepels in de middag puur om te oefenen met de textuur. Dit werkt fijn gezien dat het geen smaak heeft verder en kan ze even wennen aan een ander textuur dan melk. Ik had die ook gedaan bij mij oudste toen de 4-6 maanden was, daarna was ik overgestapt naar een ander graansoort.

11 uur geleden

Hier krijgt hij dit in de avond fles en hij vind het lekker en merk echt dat hij voller zit. Mijn dochter van nu 2 kreeg het ook altijd!