309 Reacties
vor einem Monat
Hoi. Ik ben getrouwd met een ontzettend lieve man, heb 2 kinderen rond lopen en gisteren er achter gekomen dat we in blije verwachting zijn van ons derde kindje.
Bij de eerste 2 zwangerschappen was het op de valreep net binnen het jaar gelukt zwanger te worden. Deze keer hoefde we gelukkig niet lang te wachten en kregen we bij ronde 1 al geluk.
Naar eigen breking zou ik +/- rond 3 juli uitgerekend zijn. Maar beide kinderen zijn pas na de 40 weken geboren, dus ik heb zo het vermoeden dat dat nu weer het geval zou zijn.
Morgen de huisarts bellen en dan door verwijzing naar verloskunde in het ziekenhuis, want mag om meerdere medische redenen helaas niet bij een verloskundige praktijk.
Ik hoop dat we niet te lang op de echo hoeven te wachten.
vor einem Monat
Hallo! Mijn naam is Wendy, 37 jaar. Mijn partner, Jasper 34 jaar en ik zijn al een tijdje bezig met therapieën omdat we problemen hebben op seksueel vlak. Daarom besloten om zelfinseminatie te doen. We hadden al een afspraak staan in november bij een fertiliteitskliniek, maar gisteren had ik een positieve test in handen 🥰. Mijn uitgerekende datum is volgens mij 3 juli, maar mijn cyclus is nogal onregelmatig, dus weet het niet zeker. Dit is ons 1ste kindje en we vinden het super spannend.
vor einem Monat
Hi! Gefeliciteerd iedereen. Ik ben L. Samen met J de ouders van een dochter van 5. Bij onze dochter was het meteen de 1e keer raak. Ruim een jaar geleden besloten voor de 2e te gaan, maar dat duurde helaas wat langer dan gehoopt. In de tussentijd erachter gekomen dat ik endometriose heb, wat blijkbaar niet heeft meegeholpen. In de tussentijd een onderzoek gehad van m’n baarmoeder om te kijken of m’n eileiders open waren, en dat was zo. We moesten nog even tot januari proberen en anders werden we doorverwezen naar de fertiliteitsarts. En nu dan toch een positieve test in handen. Die ik echt niet aan zag komen. Ik dacht laat ik maar testen, dan weet m’n lichaam dat het weer ongesteld mag worden, maar er stonden 2 streepjes.
Voor nu eigen berekening uitgerekend 30/6 1/7. Nog geen afspraak bij de verloskundige, wel formulier ingezonden dus hopelijk vandaag een telefoontje met datum.
vor einem Monat
Hi allemaal!
Na 4 jaar en 6 mislukte IUI behandelingen stonden wij op het punt om een afspraak te maken voor IVF. Met mijn korte luteale fase van 9 dagen had ik niet verwacht dat het ooit zelf zou lukken. De afgelopen 2 maanden heb ik nogal wat stress gehad en deze maand zelfs de ovulatietesten links laten liggen. Als mijn eisprong is geweest wanneer ik 'm verwachtte, dan zou dat 16 oktober zijn geweest. Afgelopen vrijdag moest ik dan ongesteld worden. Gisterochtend een test gedaan, waarvan ik totaal niet had verwacht dat deze positief zou zijn. Wat een schrik! Na inmiddels 3 mega positieve testen begint het inmiddels een beetje te landen..
vor einem Monat
Hi! Ik ben 29, mijn man 31. Wij zijn in mei begonnen en waren vol verbazing en dankbaarheid gelijk zwanger, helaas liepen de testen niet op en kreeg ik met 4+4 een bloeding. Helaas is niet alles weg gegaan en groeide alles door maar zonder een vruchtje erin. Na 2 rondes medicatie uiteindelijk op 2 aug een curretage gehad. Daarna 2x ongesteld geweest en mogen we nu opnieuw het geluk ervaren! Ik ben nog aardig rustig en vol vertrouwen, ik ga gewoon elke ochtend testen of het oploopt. Uitgerekend op 8 juli 2025 ❤️
vor einem Monat
Hoi, ik ben 30 jaar en partner 33 jaar. Na een jaar actief proberen voor een eerst kindje, wat ik heel pittig vond, stonden we op het punt om doorverwezen te worden. Gelukkig is dat niet nodig want afgelopen vrijdag had ik voor het eerst 2 streepjes. Voorlopig uitgerekende datum 5 juli. Ik merk dat ik heen en weer ga tussen me willen verliezen in de babybubbel en spanning/angst dat het alsnog niet goed zal mogen gaan. Gelukkig overheerst blijdschap en vertrouwen.
vor einem Monat
Hoi mijn naam is Laura, ik ben 25 jaar. Ik woon samen met mijn vriend, 35 jaar. Dit is de tweede zwangerschap, de eerste was na de 1e echo een miskraam, Siamese tweeling zonder hartslag. 3 jaar later, afgelopen donderdag weer 2 positieve testen. 12 november de eerste echo, super spannend.
vor 25 Tagen
Hi! Ik ben Yvonne, bijna 38 jaar en nu 4+5 van mijn tweede kindje. Hoe makkelijk het bij de eerste ging, zo moeilijk ging het nu. We zijn ruim een jaar bezig geweest en in mei heb ik een miskraam gehad. Ik ben een bewust alleenstaande mama, met een hele lieve betrokken papa. Mijn zoontje is net 3 (september).
vor 25 Tagen
Hoi allemaal! Ik ben 31 jaar en mijn partner 33 jaar. We zijn bijna 5 jaar samen. We hebben al een klein blij eitje rondlopen van 15 maanden en mogen nu ons 2e kindje verwelkomen! 🥹 de wens voor een 2e was groot. Ik heb een prolactinoom en daardoor moest ik mijn wens vanaf februari vorig jaar voor onbepaalde tijd opschuiven. Gelukkig sloeg de medicatie goed aan en kregen we afgelopen maand groen licht. Nog mooier was dat het gelijk met m’n ovulatie viel, hoe bijzonder. En nu dus gelijk raak. Na alle ellende van proberen bij de 1e zwangerschap voelt het heel bijzonder zo.
vor 25 Tagen
Hé!
Mijn naam is Eva, vanmorgen een positieve CB test! Ik kan het nog niet helemaal geloven en vind het toch erg spannend na twee miskramen (1 MA, 1 spontane vroege mk). Het heeft daarna nog even geduurd (10 rondes). Ik kon mijn geluk vanmorgen niet op! Ik ben samen met mijn vriend en als alles goed mag blijven gaan, verwachten we 7 juli ons eerste kindje 🤍
vor 25 Tagen
Hi. Ik ben 33 en mij vriend 36 jaar. We wonen in het zuiden van Nederland met ons zoontje van 9 jaar. Vanochtend een positieve test, dus allemaal nog pril en voelt nog niet helemaal echt 🙈 Ik ben 9 juli uitgerekend, bijna 10 jaar na de eerste. Spannend om weer de hele babyfase opnieuw mee te maken. (Nog even anoniem, voor het geval ik hier bekenden tegenkom)
vor 25 Tagen
Hiii,
Ik en mijn vriend zijn samen 24.
We waren sinds januari aan het proberen voor ons eerste kindje. In augustus een positieve test die niet is blijven plakken.
Afgesproken dat deze maand de laatste poging zou zijn en dat we er anders even een pauze in zouden lassen omdat ik er erg veel mee bezig was.
Uiteindelijk afgelopen zaterdag de positieve test in handen gekregen🤩
Uitgerekende datum volgens de apps is 8 juli, eerste echo op 21 November (op mijn partner zijn verjaardag) en als alles goed gaat kunnen we het precies met kerst vertellen aan de familie🥰
Voor mij zou het niet perfecter kunnen zijn, altijd al kerstfreak geweest en dat het mij echt geweldig zou lijken om het op kerst te mogen vertellen.
Heb er zo ontzettend zin in!
Enigste uitdaging is wel dat wij een nieuw huis gekocht hebben die zomer 2025 opgeleverd gaat worden, maar dit gaat helemaal goed komen!
vor 25 Tagen
Vanmorgen positieve test en volgens de app uitgerekend op 9 juli. Zoooo blij!! Vanavond vertellen aan mijn partner maar weet nog niet hoe…
We hebben al een lieve kleine peuter rondlopen :)
vor 25 Tagen
Mijn brein slaat trouwens al helemaal op met aankondigingen aan familie en vrienden met Sinterklaas etc 😂 hebben jullie dat ook?
vor 25 Tagen
Reactie op Zonnetje 2
Mijn brein slaat trouwens al helemaal op met aankondigingen aan familie en ...
Ja ik ook!!🤣
vor 25 Tagen
Ha! Ik ben 34, getrouwd en werk in de zorg! Ik heb een zoon van tien en besloten toch nog een tweede te willen. Gister een licht positieve test gehad! Gezien de conceptiedatum, ben ik volgens chatgpt 11 juli uitgerekend.🥳 Ik vind het heel spannend, ondanks dat dit de tweede is, is dit wel mijn zesde zwangerschap. Toch behalve spanning, is er ook vertrouwen.💛