12 Reacties

8 maanden geleden

Ik herken het wel van m'n vorige zwangerschap. Daar was ik rond dit termijn al ver in de zomer. Het deed ook pijn op een gegeven moment. Enige wat ik eraan kon doen, voeten omhoog en op de warme dagen voeten koelen in een voetenbadje. Nu (nog) geen last van, klop t even af.. want ik verwacht het nog wel te komen eigenlijk..

8 maanden geleden

Ja ik heb dit bij mn eerste zwangerschap ook heel erg gehad, was toen eind augustus uitgerekend dus was wel midden zomer maar was ook vanaf een week of 28/30 zo erg. Goed drinken, benen zoveel mogelijk omhoog leggen en evt steunkousen als je er veel pijn aan hebt. Deze keer gelukkig nog helemaal geen last van dus hopelijk sla ik het over haha.

8 maanden geleden

Ik had het laatst op vakantie (30-35 graden). Veel onderweg, lopen, zitten en de warmte zorgden daarvoor. Heb het nu deze week ook al opgemerkt, al was het in mindere mate dan tijdens de vakantie. Toen waren ook mn voeten dik. Veel drinken en benen omhoog wanneer je kan. Eventueel steunkousen als het erg wordt.

8 maanden geleden

Evt als je lang gaat lopen steunkousen kopen en aan doen. Dat helpt!

8 maanden geleden

Hee, Hier precies hetzelfde.. wat iedereen ook aangeeft, goed blijven drinken. Bewering afwisselen met rust, voetjes omhoog wanneer het kan en als het niet te doen is steunkousen aan. Ook slaap ik snacht met een kussen onder mijn voeten 馃槉! Door de temperaturen die nog gaan komen verwacht ik dat het nog wel wat erger kan worden.. Je moet wel in de gaten houden dat het ook alleen bij dikke enkels blijft.. als je ineens misselijk, duizelig word of hoofdpijn krijgt zal ik dit zeker melden bij je verloskundige 馃槝. Dit is wat er mij verteld is..

8 maanden geleden

Hey! Zo herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Het is zo鈥檔 vervelend gevoel!! Er is helaas niet veel aan te doen behalve tips die hier al genoemd zijn. Steunkousen, voeten omhoog, heel veel water drinken! Probeer zo zoutloos mogelijk te eten. En ikzelf heb ook een aantal keer voetreflex therapie gehad toen. Zelf ben ik nu 30 weken zwanger en heb vooralsnog nergens last van. Maar houd mijn hart vast 馃槄 Heel veel succes!!

8 maanden geleden

Nog nooit gehad dit is mijn 6e kindje. Momenteel 30 weken.

8 maanden geleden

Oh bij m鈥檔 oudste ook gehad. Toen was ik ook in de zomer uitgerekend. Echt verschrikkelijk! Mij werd toen verteld dat het na de bevalling meteen over gaat. Nou, het werd toen eerst n贸g erger en pas na een week of 2 zakte het langzaam af 馃槄 Heb toen gezegd dat ik n贸贸it meer hoog zwanger wilde zijn in de zomer. Bij de middelste gelukt (winter), maar nu toch weer zomer haha. Een zwangerschap is niet altijd te plannen 馃槣 Tips zijn al gegeven, maar houd het wel goed in de gaten! Vocht vasthouden kan namelijk ook een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging. Andere symptomen zijn dan bijv hoofdpijn, misselijk, sterretjes zien of vermoeidheid. Trek bij twijfel dus altijd aan de bel bij je vk!

8 maanden geleden

Wat dragen jullie voor schoenen/slippers?

8 maanden geleden

Reactie op DaphneA

Wat dragen jullie voor schoenen/slippers?
Ja hier ben ik ook benieuwd naar! Ik voorzie dat ik straks 贸f m鈥檔 veters niet meer kan strikken (dit gaat nu al met moeite) 贸f ik niet meer in m鈥檔 schoenen pas 馃槄 M鈥檔 Havaianas slippers pas ik natuurlijk altijd, maar daar zit 0 steun in. Birkenstocks vind ik niet fijn lopen. Iemand tips voor comfy slippers/sandalen?

8 maanden geleden

Reactie op Hnvd

Ja hier ben ik ook benieuwd naar! Ik voorzie dat ik straks 贸f m鈥檔 veters ni ...
Ja ik heb slippers van archies, heel fijn! Ik loop normaal al met steunzolen in mn schoenen, maar ik vind het ook soms fijn op slippers te lopen. En deze geven dan steun genoeg!

8 maanden geleden

Reactie op pieretteg

Hey! Zo herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Het is zo鈥檔 vervelend gevo ...
Oh wauw, ja het is mega irritant. Vind het vooral raar omdat het echt alleen mijn enkels zijn en je dus echt een rand ziet van mijn enkels naar mijn voeten, die zijn namelijk helemaal niet opgezwollen 馃槄