27 Reacties
één maand geleden
Hi, zo toevallig ik plaatste tegelijk dezelfde vraag. Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Ben ook zo slecht in geheimen bewaren 🙈
één maand geleden
Vorige zwangerschap met 13 weken aan onze ouders en na goede nipt aan de rest. Met 16 weken op het werk.
Eerst zeker weten of alles goed is, daarnaast is het ook fijn om met zijn tweeën te kunnen wennen en dromen. Daarna bemoeien al genoeg mensen zich er mee.
Het liefst deze zwangerschap ook rond dezelfde tijd.
Maar goed ligt er ook aan of de zwangerschap goed verloopt en hoe ik mij voel.
één maand geleden
Met onze vorige zwangerschap hebben we het denk ik rond 6/7 weken aan ouders/schoonouders verteld. Konden het echt niet langer voor ons houden. En hadden ook zoiets van mocht het misgaan, dan is het ook fijn als ze het al weten. Want dan kunnen ze je ook steunen. Nu denk ik dat we deze keer misschien wel de eerste echo afwachten en het dan vertellen. Dus dat zal met 7/8 weken zijn dan. Tot 12 weken gaan we echt niet kunnen wachten denk ik 😅 En zal sowieso lastig zijn ivm kwaaltjes haha.
Op het werk wel pas met 14 weken verteld vorige keer.
één maand geleden
Wij zitten nu in onze derde zwangerschap, daarvoor helaas 2 miskramen gehad. Onze familie wist dus al dat we ermee bezig zijn. Dit keer hebben we het meteen verteld. Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk! Stel het gaat weer mis, dan zouden we het toch vertellen. Nu kunnen we wel alles delen, en dat is echt wel prettig 😀
één maand geleden
Wij gaan het met 7 weken vertellen, net voor de echo want mijn ouders gaan op vakantie. En nog langer geheim houden zie ik echt niet zitten. Op mijn werk weten ze het al, maar dat is ivm rx straling etc.
Het liefst had i khet meteen verteld, maar mijn vriend vindt het fijn om nog even te wachten. Ik ben enorm benieuwd naar alle reacties haha
één maand geleden
Wij hebben gepland om het met sinterklaas te vertellen en dan in de vorm van een raadsel cadeautjes in te pakken voor mijn familie. Het is mijn 2e kindje maar voor mijn partner zijn eerste kindje. Voor zijn familie moeten we het niet te lastig maken anders missen ze de hint. We dachten aan beiden het boek 'opa/oma vertel eens' te geven als cadeau en het dan zo te vertellen. Ik heb 21 november de eerste echo, die wil ik wel afwachten. Dan hoop ik dat ik net voor sinterklaas nog een echo mag krijgen zodat ik het zeker weet en dan gaan we het vertellen. Heb 8 jaar geleden met 10 weken een miskraam gehad dus blijft spannend maar ik weet ook dat het goed kan gaan. Ben ook wel benieuwd naar jullie ideeën om het te vertellen 🥰.
één maand geleden
eerste zwangerschap echt gewacht tot 12 weken, vorige zwangerschap met 7 weken verteld omdat we met hele familie op vakantie gingen toen en zou opvallen qua eten en drinken, nu deze keer denk gewoon na de 13 weken echo, wou eigenlijk pas met 20 weken maar denk dat het deze keer dan al te zien is aan mn buik.
één maand geleden
Wij hebben bij alle zwangerschappen het direct verteld. Van de eerste twee en nu van nummer 3 ook. Maar vind dat echt een heel persoonlijke keuze. Ik zou vooral zeggen doe waar jij je goed bij voelt.
Wij hebben het ook bij de eerste positieve test afgelopen zaterdag aan onze kinderen verteld dat mama een baby in haar buik heeft. Gisteren aan mijn ouders en nu de rest nog 😊
één maand geleden
Wij gaan het volgend weekend onze ouders, broer en zus vertellen. Onze beste vrienden hebben we het gisteren gelijk verteld, maar die zijn ook helemaal meegenomen in ons proces de afgelopen maanden. De rest van de vrienden/familie zijn we nog niet helemaal uit. In ieder geval pas na de eerste echo.
één maand geleden
Hoi! Alleen mijn beste vriendin/naaste collega weet het. Zelf zwanger geweest en is meegenomen in het proces. Fijn om stiekem toch ervaringen uit te wisselen. Na de 1ste echo vertellen we het onze ouders en richting de 12 weken vrienden en andere familie. Na 12 weken wilden we het bekend maken op social media etc.
één maand geleden
Wij hebben het gelijk na de positieve test verteld aan onze ouders. Goede vrienden en broers en zussen vertellen we het zodra we ze zien. Ik kan zoiets groots echt niet voor me houden en al dat gedoe met smoesjes waarom je niet drinkt of iets niet eet vind ik ook irritant. Als de eerste echo goed is, vertellen we het aan de rest. Mocht het nu nog misgaan, dan wil ik dat ook met m’n ouders en vrienden kunnen bespreken.
één maand geleden
M’n schoonouders weten het al (schoonvader moest mn vriend taxiën met mn eitje van ziekenhuis naar ziekenhuis en weer terug (ivf)).
Voor de rest weet nog niemand het en wil ik het het liefst pas na de eerste echo vertellen..
Behalve misschien 3 vriendinnen die ik het weekend voor de eerste echo zie! Maar m’n vriend was het er nog niet mee eens dat dat mocht 😂
Vind het zo leuk om het ze face to face te vertellen :)
De vorige keer wist ongeveer de hele wereld (dichtbij) dat we bezig waren met ivf en die heel dichtbij stonden wisten alles..
Nu weet niemand (behalve dus schoonvader en -moeder) het en vonden we het leuk om het geheim te houden :)
één maand geleden
Rond de 8 weken als ik eerste echo heb gehad en die goed is. Dat is ook rond sinterklaastijd dus komt goed uit.
één maand geleden
1e zw miskraam met 6 wkn, die hebben we niemand verteld. 2e zwangerschap hele familie verteld met 6 weken want toen gingen we trouwen en hadden we alle vrienden en familie bij elkaar. 3e en 4e kindje met een week of 8/9 verteld. 4e met 6 weken overal al want zag er al uit alsof ik 24 weken zwanger was. (Had een grotere buik dan mijn collega die 30 weken was, zelfde postuur) 5e zw werd missed abortion. Nu 6e zwangerschap mn moeder al verteld omdat we ons 4e kindje een half jaar geleden met 22
weken verloren hebben. Dus alles voelt spannend. En ook nu is er alweer iets te zien.
25 dagen geleden
Wij hebben het bij de 2e zwangerschap met 5 weken tegen onze zoontje van 5 jaar toen verteld. Hij was zo enthousiast dat binnen korte tijd veel mensen het wisten. Helaas is zij bij 18 weken overleden door een 5e ziektebesmetting. Dus nu willen we in ieder geval wachten tot 7 weken echo.
Misschien met kerst een leuk cadeau voor iedereen
25 dagen geleden
Reactie op DaphneA
Wij gaan proberen niets te zeggen. Als dat lukt🫣 en dan wil ik met sinter ...
Super leuk idee