8 Reacties
6 dagen geleden
Ok stop!
Het belangrijkste nu is opvang en kraamzorg.
Kijk rond voor opvangen in de buurt en vraag een rondleiding.
Google op kraamzorg en en kies wat er bij je past en meld je aan.
De rest komt allemaal wel.
Je hoeft nu nog helemaal niets te kopen alleen als je echt iets leuks ziet en je kan je niet inhouden.
6 dagen geleden
Hi meiden!
Haha ja ik herken het zeker van de eerste!
Gelukkig heb je 9 maanden om alles voor elkaar te maken😉
Als het goed is heb je al een afspraak bij een verloskundige? Alles omtrent je zwangerschap bespreken zij iedere afspraak. Je hoeft dus niet alles in het begin te weten, dit komt echt met de tijd.
Daarnaast is het wel verstandig om zo vroeg mogelijk de opvang te regelen en de kraamzorg, want dat loopt redelijk snel vol. Je kan dan rondleidingen inplannen bij een opvang en een keuze maken. Voor de kraamzorg is het een kwestie van kiezen tussen een grote organisatie of een zelfstandige en dan via internet (of uit gesprekken met andere) te bedenken wat jou aanspreekt. Spullen heb je nog wel even voor. Een Babypark heeft alles op het gebied van baby en daar kan je ook alles testen en krijg je goed advies. Maak je vooral niet te druk, een baby heeft in het begin vooral de ouders en eten nodig om te overleven.
Geniet van je zwangerschap!🤰
6 dagen geleden
Reactie op Geeb89
Haha thanks! 🙈😇
Okay dan ga ik voor nu denk ik maar op die 2 dingen foc ...
Als je dit hebt getackeld kun je rustig aan verder kijken je hebt echt heel erg lang de tijd.
Ik vind het leuk om kleertjes te kopen als ik weet wat we krijgen ☺️
Voor een jongetje hoef ik niet zo heel veel bij te halen en voor een meisje wel ☺️
Dus dat komt na een pretecho rond 16 weken of de 20 weken echo ☺️
Kinderwagen zou ik gewoon als je een keer tijd hebt naar een winkel gaan en kijken wat bij je past ☺️ maar die heb je echt pas nodig als je kindje er is. Dus ik vond het fijn rond 30 weken er een klaar te hebben staan.
6 dagen geleden
Eerst de regelzaken zoals opvang en kraamzorg😊 je kan vaak rondleidingen krijgen bij verschillende opvanglocaties om te kijken wat je vindt en wat bij jullie past.
Verder, voor een wagen is een bezoek aan de winkel een goede tip. Je kan vaak proefrijden over een parcour, kijken hoe het inklappen gaat etc. Wat zijn je eisen bijvoorbeeld (wij wilden een grote bak, soepel te rijden). Je kan daar ook vaak kijken naar autostoeltjes of maxi cosi's en ze eventueel al passen in je auto.
Maar dat zijn misschien zaken voor als je wat verder in je zwangerschap bent. Je hebt van heel veel sites ook lijsten met dingen die je moet hebben. Heel veel is optioneel ook, mijn tip zou zijn om te vergelijken wat er op alle lijsten sowieso staat ren dat aan te schaffen. Zodra de kleine er is kom je er vaak gauw genoeg achter of je iets mist of niet en dat is ook zo gehaald of besteld.
Vergeet niet dat niet alles nu al hoeft, je hebt alle tijd, rustig aan🥰