13 Reacties

14 dagen geleden

Ik struggle met hetzelfde! Ik ben een leerkracht als zzp’er en twijfel of ik moet aangeven dat ik in loondienst wil. Ben bang dat t beetje raar aankomt…

14 dagen geleden

Reactie op ✨✨

Ik struggle met hetzelfde! Ik ben een leerkracht als zzp’er en twijfel of i ...
Oh wel fijn dat die mogelijkheid bestaat om in dienst te gaan. Wel goed onderzoek doen naar contracten en uitkeringen. Stel je krijgt een half jaar contract en hij wordt niet verlengt heb je niks qua inkomsten want je ZEZ vervalt. Dus alleen een korte WW dan.

14 dagen geleden

Hier ook een fulltime ZZP’er! Ik twijfelde in de voorbereidingen van zwanger worden ook om weer in loondienst te gaan, maar toch gekozen om als zzp’er te blijven werken ivm de flexibiliteit en eigen keuzes. @zwangenzo; hoe lang ben je nu zwanger? Wat vervelend dat je je draaierig en misselijk voelt. Ondanks dat het in jouw branche niet gebruikelijk is om je ziek te melden, zou ik wel goed kijken waar je aanpassingen kan doen zodat het haalbaar blijft om te werken, desnoods meer thuiswerken als dat een optie is? Hebben jullie een aov afgesloten? Ik heb dat (nog) niet gedaan, gaat nu wel even hoger op m’n to do lijstje, mochten er complicaties zijn door de zwangerschap 😅

13 dagen geleden

Ik werk ook als zzp’er (in de autobranche). Nu 6 weken en voel me aardig goed. Vorige zwangerschap was vanaf het begin verschrikkelijk. Had/heb fijne opdrachtgevers die ik het al vroeg verteld heb en waar ik veel flexibiliteit en begrip van krijg

13 dagen geleden

Reactie op Sienepien

Hier ook een fulltime ZZP’er! Ik twijfelde in de voorbereidingen van zwange ...
Als je nu nog een aov gaat afsluiten valt je zwangerschap vaak niet onder de dekking. Bij de meeste partijen moet je minimaal een jaar verzekerd zijn voor de zwangerschap begint
Ik ben ook zzp, ik werk als masseur dus mijn werk is ook nog zwaar.. ben pas 4+6 maar ben wel bang hoe lang ik het blijf volhouden
Hoe ver ben jij nu

13 dagen geleden

Je krijgt zwangerschapsverlof van de overheid als je zzp bent, minimumloon gebaseerd op hoeveel uur je werkt per week. Dus bij 40 u werkweek is dat 2500 euro. Meer heb ik ook nog niet uitgezocht, maar het is beter dan niks!

13 dagen geleden

5+3 hier. Ik heb wel een AOV maar zwangerschap wordt pas na 2 jaar gedekt en zou dus zijn als de bevalling aug 2025 is, helaas dus 2 weken te vroeg waardoor ik er hoogstwaarschijnlijk geen recht op heb. ZEZ krijgt inderdaad iedereen obv aantal uren dat je werkt. Ik heb net het toch tegen een vaste klant gezegd en aangegeven dat ik vaker zal thuiswerken.

13 dagen geleden

Reactie op zwangerenzo

5+3 hier. Ik heb wel een AOV maar zwangerschap wordt pas na 2 jaar gedekt e ...
Ah nee joh, dat is bijna nog meer zonde dan mijn nalatigheid.. Wat goed dat je het verteld hebt, zal voor jouw eigen gezondheid en die van jouw baby alleen maar positief wegen. Ik wil ook het liefst wachten tot na de kerstvakantie om het aan mijn opdrachtgevers te vertellen. Maar mocht ik me ziek gaan voelen en er aanpassingen nodig zijn, is het niet anders.. Spannende tijd hè.

13 dagen geleden

Hallo allemaal! Hier nog een zzp'er, in mijn vorige zwangerschap viel mijn ZEZ flink tegen dus laat je goed informeren 😫 Ik kreeg 100% van het bruto minimum loon obv 40u wat neerkwam op €265 netto per week.(ja ja,uiitgekeerd per week door het uwv..) Maar dat was in 2021!

13 dagen geleden

Ik ben ook fulltime zzp'er, kantoorwerk en kan gelukkig veel thuiswerken. Zal me toch wel minimaal 1 a 2x per week op kantoor moeten vertonen. Als het echt niet meer gaat, hoop ik mijn AOV in te kunnen schakelen.

13 dagen geleden

Aanvullend: vorige zwangerschap had ik geen AOV en een heftige HG zwangerschap. Heb toen wel een klant volledig moeten stoppen omdat het fysiek en mentaal niet meer lukte om echt te performer voor meedere partijen. Dan maar tijdelijk minder inkomsten.