25 Reacties
4 dagen geleden
Hoe oud ben je? Ik denk dat ouders nooit zomaar oordelen en altijd het beste willen voor hun kinderen. Misschien juist een goed moment om dit nieuws samen te delen en wie weet wordt jullie band sterker❤️ ze worden tenslotte oma en opa!
4 dagen geleden
Reactie op Ons wondertje💫
Hoe oud ben je? Ik denk dat ouders nooit zomaar oordelen en altijd het best ...
28.. mijn ouders weigeren ons samen binnen te laten. Ik mag alleen komen als ik alleen ben, ze niet zien dat ik door mijn vriend gebeld of geappt word of bijv met zijn auto kom oid. Mijn moeder heeft hem zelfs dreigende appjes gestuurd
4 dagen geleden
Ik vind het echt heftig om te lezen. Dit moet jou echt veel pijn doen. Als je ouders zo hard oordelen en niet eens een opa en oma voor jouw kinderen willen zijn moet je je afvragen of hen in je leven een goed idee is. Het is helemaal prive natuurlijk als je het niet wilt vertellen maar wat is de reden dat ze je vriend zo hard afwijzen?
4 dagen geleden
Ach lieverd, dit klinkt echt heel kut. Ik heb geen goed advies voor je, maar voel wel met je mee. We hebben geen ouders meer "nodig", maar de behoefte naar erkenning (en onvoorwaardelijke liefde...) van je ouders is moeilijk los te laten.
3 dagen geleden
Wat vervelend… ik twijfel of je iets aan je ouders gaat hebben als je het nu al verteld. Ik denk dat ik nog even zou wachten tot in ieder geval 13 weken of tot je buik zo groeit dat ze het zien als je op bezoek gaat. Uiteindelijk zullen ze het wel te weten komen. En misschien dat als ze er echt mee geconfronteerd worden, ze toch anders reageren dan ze nu voorspelt hebben.
Je zou ook advies kunnen vragen bij de praktijkondersteuner van de huisarts (POH-GGZ). Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen rondom het vertellen van je zwangerschap aan je ouders, of helpen met hun reactie om te gaan.
3 dagen geleden
Ik herken je situatie, mijn ouders gingen ook niet akkoord met m’n vriend. Zelfde als bovenstaande.
Mijn advies is om het pas te vertellen als je de risico fase uit bent. De stress als ze niet positief reageren wil je niet. Op de een of andere manier trek je het toch aan. Bewust of onbewust.
Verder moet je vooral aan jullie zelf denken, jij bent gelukkig met je vriend. En mogen een kindje verwelkomen. Dat is belangrijker dan de mening van je ouders❤️
3 dagen geleden
Reactie op Bettyd
Ik vind het echt heftig om te lezen. Dit moet jou echt veel pijn doen. Als ...
Ja dat doet het ook. Hij is niet hoog genoeg geschoold, we hebben een huur ipv koop huis, dat soort praktische dingen.. ik werk gewoon fulltime en hij ook. Maar het punt dat ik in hun ogen “niet onderhouden word” is het probleem. nou ik wil helemaal geen thuis moeder zijn! Ik wil sowieso zelf werken
3 dagen geleden
Reactie op Ons wondertje💫
Hoe oud ben je? Ik denk dat ouders nooit zomaar oordelen en altijd het best ...
Je leeft in een sprookje. Niet altijd alle ouders willen het beste voor hun kind.
Is je vriend goed voor je? Ben je gelukkig met hem?
Ik heb zelf geen contact meer met mijn ouders sinds drie jaar en ja dat doet pijn, maar het heeft me zoveel rust gegeven.
3 dagen geleden
Reactie op Juli25
Ga ik doen! En jij ook een dikke knuffel 🥰 het is lastig maar zoals je zeg ...
Mocht je ooit iemand zoeken die in de zelfde situatie zit om je verhaal te doen mag je me altijd een berichtje sturen🥰
3 dagen geleden
Heel herkenbaar dit. Heb al een dochter van 6 en deze kent mijn vader bijvoorbeeld helemaal niet. Helemaal omdat hij reageerde op mijn zwangerschap door te zeggen als ik het kindje niet zou laten weghalen ik geen vader meer zou hebben in mijn leven. Ook al jaren geen contact met hem onder andere hierdoor. Met mijn moeder wel contact maar deze zwangerschap (5 weken nu) ook niet echt positieve reactie gekregen.. Als er 1 ding is wat ik heb geleerd in de afgelopen jaren is het belangrijkste je eigen geluk! En niet wat andere mensen vinden/denken. Blijf bij wat jij denkt dat het beste voor jou is en je gelukkig maakt ❤️