12 Reacties

2 dagen geleden

Hoe oud is je kindje als ik vragen mag? Mijn dochtertje nu 20 weken en had dit ook(kv) laat er nu echt wel 3.5 a 4 uur tussen aangezien ze dan grotere hoeveelheden drinkt, En dus ook minder vaak komt en langer slaapt

2 dagen geleden

Misschien ook wel gewenning? Denk dat als een kindje gewend is aan steeds kleine beetjes dat dat ook als t gekloft is niet anders wordt

2 dagen geleden

Reactie op DappereCeder677842

Hoe oud is je kindje als ik vragen mag? Mijn dochtertje nu 20 weken en had ...
19 weken !

2 dagen geleden

Dat is lastig te sturen bij borstvoeding. Je kan idd proberen er wat langer tussen te laten en hopen dat er dan wat meer in gaat, maar dat hoeft niet zo te zijn.. je kan evt ‘s avonds afgekolfde melk geven voor het slapen gaan, voor een flesje hoeven ze vaak minder hard te werken dan vanuit de borst dus misschien krijgt je baby dan iets meer. Maar aangezien hij snel drinkt lijkt je borst ook gewoon makkelijk te stromen. Plus je baby kan juist ook misselijk worden van meer melk. Het allerbeste is gewoon lekker je baby volgen en cijfers loslaten!! Dat je baby tevreden is en groeit is t belangrijkste.. oké en slaap ook natuurlijk dus ik snap je vraag haha

2 dagen geleden

Mijn kindje drinkt overdag ook niet zo veel als we een nacht hebben waarin hij veel heeft gedronken. Het wisselt zich hier een beetje af of hij nog vaker komt 's nachts of overdag meer drinkt, 's nachts meer drinken komt vaak omdat hij wakker wordt door andere dingen, bijv als hij verkouden is. Dan gaat hij soms niet meer slapen zonder de borst. Als er niks bijzonders aan de hand is probeer ik hem 's nachts eerst zonder borst weer verder te laten slapen, wacht ik even of hij misschien zelf weer in slaap valt of geef ik hem 1 borst om een beetje te stimuleren dat hij 's nachts niet te veel drinkt

gisteren

Mijn dochter groeit goed en drinkt ook max 4/5 flessen van 110/120. Ze heeft genoeg plasluiers en is alert. Savonds/snachts drinkt ze nog bij, maar is ook een snacker

gisteren

Mijn dochter van 20 weken drinkt bij de opvang flesjes van 140ml gekolfde melk, elke 2,5u (soms zelfs elke 2u). En ze wil ook savonds en snachts vaak nog elke 2,5 a 3,5u drinken, maar volgens mij drinkt ze dan wel minder dan 140ml.

gisteren

Las laatst dat je hoeveelheid kunt aanhouden die je kolft. Bij mij vaak 130ml. Dochter van 19w drinkt 5x per dag. In de nacht slaapt ze door. Zie wel dat ze nadat ze terug is van KDV altijd wil drinken. Maar ben niet zeker of het uit honger voorkomt of lekker bijslapen en geborgenheid bij mama zoeken

gisteren

Mijn kindje drinkt overdag bij papa of opvang 3 flessen van 180cc. ‘s ochtends bij opstaan de borst en ‘s avonds bij naar bed gaan nog een keer. In de nacht komt ze echt nog maar heel zelden en als ze komt dan max 1x

gisteren

Mijn zoontje van 21 weken drinkt flesjes van 100-120ml. Thuis drinkt hij altijd snel maar is dan wel 3-4 uur tevreden dus hij krijgt wel genoeg binnen. ‘S nachts komt hij meestal 2x. Aan het begin van de nacht en heel vroeg in de ochtend. Hij heeft een paar keer doorgeslapen maar dat is maar incidenteel

gisteren

Hier 5 mnd aan de borst wisselend en 1 nachtvoeding, uit flesjes nu door verkoudheid vaak maar 40/80/100 met moeite dr in soms wel 5 uur dr tussen.. lastig

gisteren

Als je de hoeveelheid die hij overdag drinkt omhoog wilt krijgen zou ik proberen hem een extra fles te geven, de hoeveelheid per fles die hij nu drinkt lijkt me prima.