14 Reacties

11 maanden geleden

Als ik het opzoek vind ik dit “Voor veel vrouwen kan gele afscheiding tijdens de zwangerschap een normaal fenomeen zijn. Dit wordt vaak veroorzaakt door verhoogde hormoonniveaus en een verhoogde doorbloeding van het vaginale gebied. De afscheiding kan variëren van lichtgeel tot donkergeel en kan soms zelfs een beetje dikker zijn dan normaal.”

11 maanden geleden

Dikke witte afscheiding is normaal maar geel heb ik geen idee… misschien toch eens navragen bij een gynaecoloog, dan ben je zeker

11 maanden geleden

Maar ik vind dan ook dit “Gele afscheiding tijdens de zwangerschap kan een teken van een infectie zijn, vooral wanneer de afscheiding onaangenaam ruikt en u andere symptomen hebt, zoals vaginale jeuk, pijn tijdens het urineren, pijn tijdens de seks of buikpijn. Hebt u last van gele afscheiding, dan maakt u een afspraak met uw huisarts of verloskundige. Er is wellicht een antibioticakuur nodig om de infectie te doden.”

11 maanden geleden

Ik heb daar ook wel last van en vroeg me af of het oké was. Ik zie mijn dokter pas volgende week dus ik had nog niet de kans om te vragen. Ik heb wel geen jeuk of pijn, enkel de afscheiding.

11 maanden geleden

Reactie op Karolina99

Ik heb daar ook wel last van en vroeg me af of het oké was. Ik zie mijn dok ...
Ja ik ook, geen jeuk, pijn, ongemak of “vieze geur” heb dit aangekaart bij de gynaecoloog en ze zei dat dit niet erg is. We hebben ook gecontroleerd en alles was in orde dus… zal wel hormonen zijn zekers…

11 maanden geleden

Reactie op indy711

Ja ik ook, geen jeuk, pijn, ongemak of “vieze geur” heb dit aangekaart bij ...
Bij mij is de geur niet altijd neutraal maar ik zou niet zeggen dat het een vieze geur is, moeilijk om het om te schrijven maar ja het zullen wel hormonen zijn 😅

11 maanden geleden

Reactie op Karolina99

Bij mij is de geur niet altijd neutraal maar ik zou niet zeggen dat het een ...
Ja ik begrijp wel wat je wil zeggen ze! Ik ruik ook anders, en mijn vriend vind dat ook, maar niet vies of stinken. Het is echt hormonen. Hij zegt dat dit hetzelfde is als de eerste zwangerschap en gynaecoloog zei ook dat het kan. Zit ook in de secret chats op Flo en daar ging het ook over andere geur/uitscheiding down under bij zwangerschap en we zijn echt niet de enigste!

11 maanden geleden

Reactie op Karolina99

Bij mij is de geur niet altijd neutraal maar ik zou niet zeggen dat het een ...
Dit is dan de vraag die gesteld werd en daarop hebben veel vrouwen gereageerd. Allemaal anoniem dus is soms wel “makkelijker” om over te communiceren voor sommige

11 maanden geleden

Reactie op indy711

Ja ik begrijp wel wat je wil zeggen ze! Ik ruik ook anders, en mijn vriend ...
Oh okej ja dat is best een ongemakkelijke thema dus er wordt er ook niet veel over gesproken. Maar het is geruststellend als je te weten komt dat er inderdaad vaker voorkomt.

11 maanden geleden

Reactie op indy711

Dit is dan de vraag die gesteld werd en daarop hebben veel vrouwen gereagee ...
Dat is wel interessant en is dat een app of waar kan ik die secreet chat vinden?

11 maanden geleden

Reactie op Karolina99

Dat is wel interessant en is dat een app of waar kan ik die secreet chat vi ...
Het is een app genaamd “Flo” ik gebruik deze al jaren voor mijn cyclus te tracken, je kan hier ook voor betalen (doe ik niet) ik heb deze dan nu ook op zwangerschapmodus staan, maar veel heb ik er niet aan omdat alles wat je zou willen lezen is betalend van de “experten” maar vanonder staan dan de “secret chats”. Zo heb je verschillende onderwerpen die je kan volgen. Zwangerschap, proberen zwanger te geraken, seksualiteit,… en dan worden er onderwerpen in besproken.

11 maanden geleden

Reactie op Karolina99

Dat is wel interessant en is dat een app of waar kan ik die secreet chat vi ...
Is deze app 😁

11 maanden geleden

Reactie op indy711

Het is een app genaamd “Flo” ik gebruik deze al jaren voor mijn cyclus te t ...
Oh oki merci ik heb het gedownload 😁 dan kan ik eens kijken

11 maanden geleden

Goh, alles zou moeten bespreekbaar zijn eh😁 geen taboe’s😊