129 Reacties

8 maanden geleden

Ja hier ook een! Dit is mijn tweede zwangerschap en ga voor het eerst een geplande keizersnede tegemoet. Erg spannend allemaal! Eerste bevalling was vaginaal dus ik ben ontzettend benieuwd hoe ik dit ga ervaren…

8 maanden geleden

Ja ik krijg ook een geplande keizersnede omdat mijn oudste is geboren met spoed keizersnede onder narcose. 18 juli ben ik uitgerekend maar ook nog geen datum, daar kijk ik wel naar uit om die te krijgen

8 maanden geleden

Ik ben er nog niet over uit om toch te proberen om vaginaal te bevallen of dat ik toch voor een geplande keizersnede ga. Bij mijn 1ste kindje werd ik ingeleid en heb 3 dagen over de bevalling gedaan zonder succes... ik kreeg niet meer ontsluiting dan 4cm. Dat ga ik dus nooit meer doen en raad ik ook iedereen af! Nu dus nog in dubio of natuurlijk of meteen ok... Als ik voor de natuurlijke weg wordt er een bevallingsplan opgesteld zodat het niet weer 3 dagen gaat duren zonder succes. Mijn grootste 'angst' is nu dat ik weer zo afhankelijk en ben van me man en ik zelf niet voor de baby kan zorgen...

8 maanden geleden

Wij gaan ook voor een geplande keizersnede nu bij de tweede 😊 we gaan zelfs voor een moeder geassisteerde keizersnede (MAC)

8 maanden geleden

Ja, ik ga voor een geplande, Moeder geassisteerde buikbevalling😍 Na de eerste 2x een traumatische spoedsectio gehad te hebben en hoe moeilijk mijn fysieke en mentale herstel daarna was, heb ik gelijk aangegeven dat ik het niet een 3e keer vaginaal ga proberen. Ergens heb ik nog zo'n stemmetje in m'n hoofd dat ik het nog één kans moet geven, maar die zet ik bewust uit. Het mooie van de MAC is dat ik tóch mijn meisje als eerst mag vasthouden en dat ze eerst even bij mij blijft liggen met de navelstreng nog uitkloppend.

8 maanden geleden

Lijkt me dus heerlijk als je de datum gewoon weet en daar naartoe kunt leven

8 maanden geleden

Reactie op Mommyb93

Wij gaan ook voor een geplande keizersnede nu bij de tweede 😊 we gaan zelf ...
Zooo gaaf, eindelijk iemand die dit ook gaat doen! Ik woon zelf in Capelle, maar nergens hier in Rotterdam e.o. doen ze dit in het ziekenhuis. Ik moet helemaal naar Zeist/ Utrecht (Diakonessenhuis). Maar wél bij de beste gynaecoloog (Koen Deurloo). Hoe sta jij er in?

8 maanden geleden

Reactie op Kris05

Lijkt me dus heerlijk als je de datum gewoon weet en daar naartoe kunt leve ...
Ja, dat zeker. Althans voor ons wel😊 Ik merk wel dat ik me ook zorgen maak met, maar wat als ze toch eerder besluit te komen...

8 maanden geleden

Reactie op Secondchild

Ja ik krijg ook een geplande keizersnede omdat mijn oudste is geboren met s ...
Nou dat dus! Zo jammer dat de datum pas rond de 30e week ingepland kan worden.. dat werd mij vertelt door de verloskundige tenminste. Nog 2 weken en dan is het wel zo ver inmiddels

8 maanden geleden

Reactie op Mama Shan

Ja hier ook een! Dit is mijn tweede zwangerschap en ga voor het eerst een g ...
Mag ik vragen wat maakte dat je voor een geplande buikbevalling kiest? Geen oordeel hoor! Ben gewoon benieuwd naar deze afweging😊

8 maanden geleden

Ja ik heb gekozen voor een geplande keizersnede! Ben 13 juli uitgerekend en ik weet de datum ook nog niet dat hoor je vaak met 32-36 weken geloof ik!
Hier ook gekozen voor geplande keizersnede. Bij 1e zwangerschap lag kindje in stuit. Toen geplande keizersnede onder narcose gehad. Nu mag ik kiezen.mocht de bevalling spontaan beginnen dan ga ik vaginaal proberen. Vorige keizersnede goed en heel snel hersteld. Ik kreeg met 37 weken pas de datum door, maar dat komt doordat ze nog geprobeerd hebben de baby te draaien

8 maanden geleden

Mag ik vragen, hoe bereiden jullie je voor op de geplande buikbevalling? Zowel mentaal als praktisch? Ik weet niet zo goed wat te kijken/lezen/doen... heb dus 2 spoedbevallingen gehad, maar dan ook echt spoed met alle toeters en bellen, maar nu is het gepland.. ik heb al meer rust in m'n hoofd dat het nu ook een stuk "menselijker" zal zijn ipv een of andere zeekoe die naar de slachtbank gebracht wordt😂 sorry maar zo voelde ik me echt de 1e keer. Ik had geen idee wat op me afkwam en bij de 2e voelde ik me gewoon nog meer gefaald en was er bij de artsen wederom geen empathie te herkennen helaas in de OK...

8 maanden geleden

Ik heb volgende week mijn gesprek. Maar ik ga in ieder geval niet nog een keer vaginaal bevallen dus ga er eigenlijk wel vanuit dat het een keizersnede wordt 😅

8 maanden geleden

Weet iemand in hoeverre je inspraak hebt in de datum? Of bepalen ze dit in het ziekenhuis en krijg je het gewoon mede gedeeld?

8 maanden geleden

Reactie op Kris05

Weet iemand in hoeverre je inspraak hebt in de datum? Of bepalen ze dit in ...
Is agenda afhankelijk.. ik heb m'n voorkeur al wel doorgegeven bij m'n Gyn en de medisch-verloskundige. En ze plannen zoveel mogelijk aan het begin vd dag is mij vertelt. Ik weet niet of dit ziekenhuis afhankelijk is...

8 maanden geleden

Reactie op Naömi05

Nou dat dus! Zo jammer dat de datum pas rond de 30e week ingepland kan word ...
Ik hoor als het goed is over maximaal 2 weken de datum. Ook om gevraagd zodat alles erom heen geregeld kan worden; werk van mijn partner omdat hij 6 weken verlof neemt, de vakantie van mijn ex en onze zoon, oppas voor de hond etc etc

8 maanden geleden

Reactie op Kris05

Weet iemand in hoeverre je inspraak hebt in de datum? Of bepalen ze dit in ...
Ik heb alleen 1 datum opgegeven dat ik niet wil omdat ons neefje dan jarig is. Verder maakt het mij niks uit

8 maanden geleden

Ik kies ook voor geplande keizersnede en heb me laten vertellen dat ze een datum plannen rond de 39e week. De eerste is geboren na langdurig gebroken vliezen en een inleiding die niet vorderde en meneer stiekem nog even was gedraaid tot sterrenkijker en met zijn hand ervoor. Ook toen een rustige keizersnede gehad.

8 maanden geleden

Reactie op Naömi05

Zooo gaaf, eindelijk iemand die dit ook gaat doen! Ik woon zelf in Capelle, ...
Oh wat spannend ! Ja wij hebben ook een geboorte fotograaf omdat ik van de vorige spoedkeizersnede niks heb meegekregen. Vindt t spannend maar wel heel gaaf. Hier doen ze het gelukkig wel in het ziekenhuis waar ik ook onder controle ben. Ik ben sinds kort inderdaad Koen gaan volgen.. ontzettend speciaal om zo te mogen bevallen