22 Reacties

3 maanden geleden

Snachts drinkt hij overigens heel kort, maar wel 'veel' in korte tijd volgens mij

3 maanden geleden

Mijn baby is nu 7.5 week. Sinds 6 weken oud is dit aan de gang. Nu ongeveer 1.5. Ook dat hij ook veel drinkt en weinig slaapt overdag overdag. Maar afwachten en vooral doorzetten. Het is in ieder geval erg vermoeiend. Succes😘

3 maanden geleden

Ah ja wij hier ook! As zaterdag is hij 6 weken. Geef je kv of bv? Wij kv, maar hij komt veel sneller. Heel vervelend want zo komt hij op teveel ml uit.. ik merk dat ik dat lastig vind. M’n vriend zegt “kom we doen gewoon 150 ml per keer”, maar ik vind dat teveel. Wat zouden jullie doen?

3 maanden geleden

Reactie op S-iem

Ah ja wij hier ook! As zaterdag is hij 6 weken. Geef je kv of bv? Wij kv, m ...
Ik geef bv dus kan helaas niet echt meepraten over kv. Maar weet wel dat te veel indd niet goed is bij kv. Is jullie berekening nog gebaseerd op zijn huidige gewicht? Misschien kan het cb advies geven. Als hij echt honger heeft heeft hij het wss wel nodig

3 maanden geleden

Reactie op S-iem

Hier precies het zelfde ze komt nu voor 7/8 flesjes per dag 120ml twijfel ook erg om te verhogen of dat is maar voor een paar dagen is

3 maanden geleden

Duurde hier zon 3 dagen. Sinds gisteren lijkt het weer normaal. Alleen de laatste voor bed heb ik tot nu toe verhoogd.

3 maanden geleden

Reactie op S-iem

Ik zou echt de berekening aanhouden, een keer een extra flesje is niet erg maar te veel is niet goed volgens mij

3 maanden geleden

Hier hetzelfde weer sinds ongeveer een week (hij is nu 7 + 3). Ik vind het wel vermoeiend worden, hij komt vaak binnen een uur of max 2u overdag en "s nachts. En hij wil idd veel meer drinken (overdag steeds ongeveer 1.5u later). Hopelijk is dit een fase en gaat het snel weer beter 🙏😅. Ik hoor van anderen dat hun kindje al doorslaapt.. vind ik ook niet realistisch gezien dag/nachtritme er nog niet zo is. Maar zijn veel variaties zo naar mijn idee!

3 maanden geleden

Reactie op S-iem

Wij geven al twee weken 150, echter drinkt hij niet alle flesjes op! Cb vertelde dat het prima is als je dan wel die 4 uur ertussen probeert, anders is het wel te veel. Ons ventje is ook 6 weken en weegt 4,3kg. Eerste zoontje die dronk met 5 weken rond de liter per dag. Was een stevige jongen en nog. Hij had het gewoon nodig. Probeerde er wel onder te blijven maar sommige dagen zaten wij rond de 1080ml. En ook dan, regeldagen, sprongetjes, groeispeurt, soms hebben ze het nodig🙃

3 maanden geleden

Reactie op Minie0303

Wij geven al twee weken 150, echter drinkt hij niet alle flesjes op! Cb ver ...
Ja wij hebben precies hetzelfde met onze zoon, hadden het ook met onze dochter. Is ook een flinke meid, qua lengte en gewicht altijd op +2 lijn. Geef jij nu alle flessen 150? En hoeveel zijn dit er dan? Moet zeggen dat het cb er bij ons ook makkelijk in is hoor. Alleen ik vind het soms lastig haha. Ik heb ook wel eens gelezen dat die 1000 ml niet meer gehandhaafd wordt, maar ik hou er toch echt rekening mee.

3 maanden geleden

Oh wat herkenbaar!! Onze kleine meid (morgen 6 weken) kan ook ineens snachts niet lang zonder ons en wordt om het uur of 2 uur wakker. En we hebben ook nog eens de krampjesperiode/piek geen idee. Ik vind het echt heeeel pittig met slaaptekort. Ben ik niet de enige?! Soms heb ik het idee dat alle andere baby’s al uurreen slapen snachts…. Wij zijn op advies van cb opgehoogd naar bijna 150 cc. Zes flesjes per dag. Ze drinkt t makkelijk weg en lijkt soms nog trek te hebben. Dus ze zal het wel echt nodig hebben denk ik. Ik begreep van cb dat sommige kindjes dat nou eenmaal eerder dan gemiddeld nodig hebben (gemiddeld bij 8 weken drinkt een kindje wel 150 cc zei ze, dus dat onze meid die al vanaf geboorte steeds iets meer had omdat ze groot geboren werd, nu meer nodig had vond ze niet gek).

3 maanden geleden

Oh wat herkenbaar!! Onze kleine meid (morgen 6 weken) kan ook ineens snacht ...
Inderdaad herkenbaar. Maar onthoud, mensen vertellen alleen de mooie verhalen (mijn kind slaapt al door....) en niet de keten dat het niet zo was. En bovendien, kindjes van zo'n jonge leeftijd hebben ook gewoon nog nachtvoeding nodig. Heel normaal dus

3 maanden geleden

Oh wat herkenbaar!! Onze kleine meid (morgen 6 weken) kan ook ineens snacht ...
Helemaal niet gek!! Ons zoontje is morgen 6 weken maar drinkt ook al 150 cc want is al 5,7 kg🙊 dat slapen komt vanzelf! Elke baby is anders

3 maanden geleden

Reactie op Tessel ks

Helemaal niet gek!! Ons zoontje is morgen 6 weken maar drinkt ook al 150 cc ...
Wij gaan denk dit weekend ook naar 150 cc! Ze is vandaag 6 weken en gok nu ergens tussen 5,1 en 5,5 kg (vorige keer bij cb was ze al 5,05 en das inmiddels bijna 1,5 week geleden)

3 maanden geleden

Reactie op S-iem

Ja wij hebben precies hetzelfde met onze zoon, hadden het ook met onze doch ...
Onze kleine zit wel onder het gemiddelde maar hij drinkt goed🤣 ik geef alle flessen 150 want er is geen pijl op te trekken bij hem haha. Hij drinkt 6 flessen, waarvan 2 onder de 100ml en 1 van 180 want meneer vond t niet genoeg. Begin een beetje te merken dat hij het echt zelf regelt, want hij kom met grote en kleine fles om de 4 uur. In de nacht pakt hij wel 5 uur soms 6

3 maanden geleden

Hier is onze kleine deze week ook 6 weken, wat gaat het allemaal snel 😭. Hij drinkt 's ochtends en 's avonds een fles van 180 cc de 4 "overdag" flessen zijn 150 cc. CB deed hier niet moeilijk, als je maar onder de 1000 cc bleef. Hij slurpt het tot de laatste drup op, alsof hij uitgehongerd is deze week 😅

3 maanden geleden

Reactie op FlippieFlappie

Hier is onze kleine deze week ook 6 weken, wat gaat het allemaal snel 😭. H ...
Zo dat doet die goed! En hoeveel weegt hij?

3 maanden geleden

Zo dat doet die goed! En hoeveel weegt hij?
Inmiddels ongeveer 6 kg, maar het is ook een redelijk grote jongen (bij de geboorte 4 kg & 53cm) . 2 weken geleden al 59 cm bij het consultatiebureau. Hoe groot is jouw kindje, hoeveel drinkt zij (in totaal) ?

3 maanden geleden

Dames, volg je gevoel en je baby!!! Er is geen politie die je oppakt als je meer/minder doet. Het cb is daarnaast ook niet heilig, elk bureau zegt weer andere dingen wat goed/fout is (volgens hun). Lekker betrouwbare instantie. Ik ben absoluut niet anti cb, maar wel van het volgen van je kind. Het cb ziet je kind 15 min. Jij elke dag en nacht. Niet teveel vastpinnen op 1 liter maximaal. Bij de eerste hanteerden ze dit nog wel, niet aan gehouden destijds ivm ongelukkige baby. Kwam op 1100 uit per dag forte/content uit! Kind heeft er niks aan overgehouden. Geen overgewicht, alleen heel lang. Tweede precies hetzelfde verhaal. Nu met de derde zei het cb dat ze de 1 liter niet meer hanteren omdat het achterhaald is. Was toch al niet van plan mij er aan te houden... Ons derde kindje is nu met 7 weken al bijns 62 cm maar weegt nog geen 5,5 kg. Dan kan je toch niet een vergelijking maken met een kindje van 7 weken die 56 cm is en 4,2 kg weegt.. het zijn kleine mensjes met individuele behoeften. Net als volwassenen. Hetzelfde met betrekking tot maximale fles...constant lees je oh niet te groot want je rekt het maagje uit en och in de toekomst krijg je dan problemen enz. Iedereen op het forum roept dit van elkaar na. Maar nergens op heel internet is wetenschappelijk bewijs te vinden over de grootte van het maagje op leeftijd x. Waarom niet? Omdat elk kind anders is. Daarnaast, bij bv heeft niemand het over maximale aantallen. Bied fles .. grootte aan. Geeft je kind terug, blijft er voeding over of ervaar je reflux klachten, krampjes enz dan is idd de fles teveel.

3 maanden geleden

Reactie op FlippieFlappie

Inmiddels ongeveer 6 kg, maar het is ook een redelijk grote jongen (bij de ...
Inderdaad een lekker flink ventje! Onze kleine meid is gisteren zes weken en weegt nu 5,5 kg en minimaal 55 cm want dat was de vorige keer al bij het consultatiebureau maar dat is inmiddels 1 1/2 week geleden. Sinds gister zijn we overgegaan op flesjes van 150 overdag krijgt ze dat makkelijk weg. Heel soms ‘s nachts doet ze iets minder! Ook overdag red ze nu soms die vier uur ertussen alsnog niet 🥴