16 Reacties
8 maanden geleden
Als borstvoeding geeft adviseren ze ( als niet nodig is ) pas vanaf 5 a 6 weken te beginnen met een flesje. Dus ik zal de grote doen, dan drinken ze al stuk meer
8 maanden geleden
Ik zou gewoon de grote kopen. De speen die erop zit is precies hetzelfde, dus als je nog heel weinig geeft, dan “verdwijnt” het sowieso in die speen, ook al heb je een klein flesje. Vaak zitten die kleintjes wel in de gratis babyboxen, dus daarom heb ik er 1 staan, maar zelf heb ik gelijk de grote aangeschaft in glas.
8 maanden geleden
Reactie op SUUSJExPip
Als borstvoeding geeft adviseren ze ( als niet nodig is ) pas vanaf 5 a 6 w ...
Tegenwoordig word aanbevolen om ook tijdens borstvoeding al voor de 6 weken te starten met het proberen van een flesje. Kindjes zijn in deze periode nog niet bewust van tepel/speen waardoor ze juist kunnen wennen. Na 6 weken gaan ze hier over nadenken en kunnen ze het flesje juist weigeren omdat het onbekend is.
8 maanden geleden
Uhhm ik heb bij borstvoeding de natuurlijke maaginhoud van mijn zoontje gevolgd.
Hij heeft voor hij 1 werd nooit meer dan 120ml per voeding gedronken en altijd alleen maar kleine flesjes.
Pas daarna werd het iets meer en ben ik grotere gaan gebruiken.
8 maanden geleden
Reactie op KittyNootje
Uhhm ik heb bij borstvoeding de natuurlijke maaginhoud van mijn zoontje gev ...
Precies dit! Mijn dochter kreeg uitsluitend borstvoeding en had, zeker in het eerste jaar, nooit meer dan 120ml per keer gedronken.
8 maanden geleden
Wij hadden ook direct de grote. Ik vond dat ook makkelijk als grotere hoeveelheden gekolfd had en die in de koelkast zette. Dan schonk ik in een schone fles over wat ik nodig had. Je kunt natuurlijk ook borstvoedingszakjes gebruiken.
8 maanden geleden
In het begin vond ik kleine flesjes wel handiger. Omdat bv baby’s vaak echt een stuk kleinere hoeveelheden drinken. Ik deed ook wel eens een klein beetje uit de fles geven (wat ik bijv met haaka had opgevangen) om de fles te blijven oefenen en dan daarna gewoon verder live voeden tot hij vol zat zodat ik niet hoefde te kolven.
Mijn zoontje ging uiteindelijk wel meer dan 120ml drinken (na 6mnd ofzo), 150/160 Max denk ik. En ook voor het bewaren na het kolven vond ik grote flessen wel makkelijker.
8 maanden geleden
Reactie op Peanuts 🥜
Tegenwoordig word aanbevolen om ook tijdens borstvoeding al voor de 6 weken ...
Even aanvulling : baby’s gaan niet nadenken na 6 weken, voor de ongeveer 6 weken is zuigen en slikken een reflex, daarna verdwijnt het zuigreflex en wordt het een aangeleerde skill.