11 Reacties
6 maanden geleden
Je zou eventueel een warme douche of een warm bad kunnen pakken. Of op de bank liggen met een kruik. Paracetemol mag je pakken. Als het dan wegtrekt zijn het idd voorweeën. Dit advies kreeg ik van mijn vk tijdens vorige zwangerschap.
Als ze onregelmatig zijn en wegtrekken dan zijn het voorweeën. Wanneer er regelmaat in zit, komen en gaan en dan bijv om de 8 minuten, dan zijn het echte weeën.
6 maanden geleden
Reactie op dedebebe
Je zou eventueel een warme douche of een warm bad kunnen pakken. Of op de b ...
dankjewel voor je reactie! Ja ik heb ongeveer om de 10 minuten een harde buik en een samentrekkend gevoel in mijn buik. Maar echt totaal geen pijn… Zouden dit dan weeen zijn? Ik hoor van iedereen dat als je weeen hebt dat echt wel heel erg pijn doet.
6 maanden geleden
Reactie op mom207
dankjewel voor je reactie! Ja ik heb ongeveer om de 10 minuten een harde bu ...
In de beginfase zijn weeen nog niet op zn sterkst, dus kan t voor de ene pijnlijker/duidelijker zijn dan voor de ander. Als er regelmaat in zit zou ik voor de zekerheid toch even je vk bellen!
6 maanden geleden
Hier gister ook gehad en ben ook maar even gaan timen. Toch even douchen en ze verdwenen weer. Dus dan weet je dat het niets was, maar was benieuwd hoe vaak ze kwamen (ik heb nooit zo veel harde buiken, maar ik wacht nog op indaling, dus hoopte dat dat het was). Vandaag geen last meer van. Weeën voelen wel anders al verschillen weeën ook weer van elkaar (buik-rug of been). Dan voel je vaak toch wat meer iets dat optrekt (een soort stroomgevoel dat in intensiteit toeneemt) en wegtrekt.. een harde buik is echt die buik hard voelen worden en dat kan oncomfortabel maken, maar niet pijnlijk over het algemeen. Vaak duren harde buiken ook maar kort.
6 maanden geleden
Reactie op mom207
dankjewel voor je reactie! Ja ik heb ongeveer om de 10 minuten een harde bu ...
Ja… veel zeiden tegen mij ook dat je echt wel onderscheid voelt tussen ‘echte’ weeën en voorweeën.
Mijn eerste kindje is met 39 weken geboren. Sinds week 37 voorweeën gehad. Die zaterdag, dag voor mijn bevalling, had ik ineens naar mijn idee regelmaat. Maar niet pijnlijk of sterke weeën. Toen ook gaan timen en zat op 8min ertussen. Ook VK gebeld toen, toen dat advies gekregen maar trok niet weg. Omdat ik al twee weken voorweeën had, is de vk toch snel gekomen. Getoucheerd en bleek al 3-4 cm ontsluiting te hebben.
Die eerste echte weeën voelde voor mij als menstruatiekramp. Niet veel anders of pijnlijker dan de voorweeën.
Ik zou sowieso de vk bellen als je je zorgen maakt of twijfelt..
6 maanden geleden
Moest toch een nachtje blijven ter observatie omdat ze gisteren gingen voelen en daardoor bloedverlies was ontstaan in mindere mate hoor, maar daardoor mocht ik niet naar huis. Met de baby en mij gaat alles goed! Ik lig nu weer aan de ctg en als alles goed is mag ik zo naar huis.
6 maanden geleden
Bij mij heb ik steeds een of twee dagen nadat ik een wat intensievere dag of weekend heb gehad meer voorweeën. Soms de hele dag wel op en af. Het lijkt juist wel meer te worden als ik op de bank ga zitten. En ik heb geen rust en tijd om dan te gaan douchen ofzo, met twee andere boefjes in huis.
En uiteindelijk denk ik: als het toch een bevalling wordt, dan is dat ook ok.