25 Reacties

9 dagen geleden

Ik heb ook hashimoto sinds de bevalling van onze zoon twee jaar geleden. Vorig jaar september was ik zwanger, maar dit werd een miskraam. Nu is mijn tsh waarde perfect en ben weer zwanger geworden en uitgerekend op 18 juli. Elke vier weken moet ik mijn bloed prikken om te kijken naar mijn waardes.

9 dagen geleden

Ik馃槰馃槰 schildklier waarde was 3.83 vorige week dus mijn dosering is omhoog gegaan. Ben nu 5+3 weken. Ik moet maandelijks bloedprikken.

9 dagen geleden

Weet niet of ik Hashimoto heb maar een dag voor mijn positieve zwangerschapstest bleek mijn TSH waarde 6.6 te zijn. Ben nu gestart met lage dosering schildklier medicatie maar vind het heel spannend. Ben nu 6+ 4 dagen zwanger.

9 dagen geleden

Hii! Yes ik, heb al sinds mn 15e hashimoto (mn moeder kreeg het na mijn zwangerschap). Nu net 5 wkn zwanger. Was jaren stabiel/wel wat hoog (tijdens mn spiraal) en na verwijdering van spiraal stukje gezakt. Na advies vd arts iets omhoog gegaan in mn medicatie en zit nu sinds begin van mn zwangerschap op 1,7 TSH :)! Ze adviseert me om maandelijks te prikken en te monitoren of ik ietsjes omhoog moet of zo blijf! Ik denk ook 17/18 juli uitgerekend!

9 dagen geleden

Reactie op WarmeVlucht367427

Weet niet of ik Hashimoto heb maar een dag voor mijn positieve zwangerschap ...
Vraag of een internist mee kan kijken :) dat heeft bij mij heel erg geholpen

9 dagen geleden

Reactie op juuul27

Vraag of een internist mee kan kijken :) dat heeft bij mij heel erg geholpe ...
Dankjewel voor je tip! Ik ga dit bespreken met de huisarts.

9 dagen geleden

Reactie op karlijn86

Ik heb ook hashimoto sinds de bevalling van onze zoon twee jaar geleden. Vo ...
Ahh ook na de bevalling dus, van wanneer is jullie zoon? Ben jij onder controle bij de huisarts of internist? Mijn waarde was 31 oktober goed (1,07) maar wel iets meer thyrofix voorgeschreven gekregen, ik had 150mcg en moet nu 187,5mcg.

9 dagen geleden

Reactie op Azra2020

Ik馃槰馃槰 schildklier waarde was 3.83 vorige week dus mijn dosering is omhoog ...
Ah ja 3,83 is al wat aan de hoge kant h茅 bij Hashimoto. Hopelijk zakt deze snel door de extra medicatie. Voel je je verder goed?

9 dagen geleden

Reactie op juuul27

Hii! Yes ik, heb al sinds mn 15e hashimoto (mn moeder kreeg het na mijn zwa ...
Vanaf je 15e al! Lijkt mij best pittig wanneer je volop in de puberteit zit met alle hormonen. Je bent in behandeling bij een internist dus ook? Ik moet ook maandelijks gaan prikken inderdaad en mijn medicatie is van de week al opgehoogd. Leuk! Zijn we rond dezelfde dagen uitgerekend, wanneer heb jij de eerste echo?

9 dagen geleden

Reactie op Lalala94

Ahh ook na de bevalling dus, van wanneer is jullie zoon? Ben jij onder cont ...
Onze zoon is van januari 2022, dus alweer bijna drie jaar! Ik ben onder controle bij de internist. Ik kom van een waarde van 6 en zit nu op 0.55. Heb daar wel serieus bijna twee jaar over gedaan.

9 dagen geleden

Reactie op Lalala94

Vanaf je 15e al! Lijkt mij best pittig wanneer je volop in de puberteit zit ...
Jaa het was in de eerste jaren wel flink zoeken en moet zeggen dat ik in mn studententijd niet altijd even trouw was met medicatie haha 馃珷.. Gelukkig nu dus al jaren prima! Ik loop eigenlijk al 10 jaar (ben nu 32) niet meer bij de internist en 1x per jaar prikken. Nu met de zwangerschap dus opgehoogd en elke maand prikken :) Jaa leuk! Ik heb eind nov een vroege echo omdat ik wat bloedverlies heb afgelopen dagen tijdens t afvegen. Spannend maar volgens de VK niets ernstigs nog! Wanneer jij?

9 dagen geleden

Er is bij mij hypothyreo茂de vastgesteld rond mn 20e. Ik gebruik daarom schildkliermedicatie. Nu 1x per maand bloedprikken om waardes te controleren. Ik ben wel op advies van de huisarts 25% meer schildkliermedicatie gaan gebruiken.

9 dagen geleden

Reactie op MoonAndSun

Er is bij mij hypothyreo茂de vastgesteld rond mn 20e. Ik gebruik daarom schi ...
-sinds mijn zwangerschap. Overigens gaat het met de medicatie goed en hoef ik tot nu toe niet naar de internist.

9 dagen geleden

Reactie op karlijn86

Onze zoon is van januari 2022, dus alweer bijna drie jaar! Ik ben onder con ...
Oeii, 2 jaar. Hoeveel mcg gebruik je dan als ik vragen mag? Nu gelukkig wel een mooie waarde!馃槉

9 dagen geleden

Reactie op MoonAndSun

Er is bij mij hypothyreo茂de vastgesteld rond mn 20e. Ik gebruik daarom schi ...
Hebben ze je ook getest op anti stoffen tegen Hashimoto dan? Fijn dat het met medicatie onder controle is nu馃槉

9 dagen geleden

Reactie op Lalala94

Oeii, 2 jaar. Hoeveel mcg gebruik je dan als ik vragen mag? Nu gelukkig wel ...
Ik gebruik nu 75mcg, maar het was echt erg zoeken hoor! Jouw waarde is ook echt perfect 馃憣馃徎

9 dagen geleden

Reactie op juuul27

Jaa het was in de eerste jaren wel flink zoeken en moet zeggen dat ik in mn ...
Had je niet veel last van klachten door de hashimoto dan?馃檲 Hoeveel mcg gebruik je nu? Oooh dat is wel spannend idd. 3 december ook pas de eerste echo, duurt lang馃槄馃檲

9 dagen geleden

Reactie op karlijn86

Ik gebruik nu 75mcg, maar het was echt erg zoeken hoor! Jouw waarde is ook ...
Ja klopt, heel blij mee ook. Ik ben met mijn tsh waarden van 0,02 gegaan (subklinische hyperthyreo茂die) naar 2 weken later genormaliseerd en 3 weken later een tsh van >100馃槄 Echt geluk mee dat de waarden door de medicatie zo snel zijn gezakt, het is nu 1,5 jaar geleden dat mijn tsh >100 was.

9 dagen geleden

Reactie op Lalala94

Hebben ze je ook getest op anti stoffen tegen Hashimoto dan? Fijn dat het m ...
Weet ik niet meer exact, waarschijnlijk hebben ze dat wel gecontroleerd. Ze hebben het bij mij nooit als hashimoto benoemd.

9 dagen geleden

Reactie op Lalala94

Had je niet veel last van klachten door de hashimoto dan?馃檲 Hoeveel mcg ge ...
Jaa heb soms wel wat spierpijn klachten of haaruitval (soms ook wel qua zicht) maaar moet eerlijk zeggen dat ik t zo gewend ben dat t zo af en toe om de hoek komt kijken en dat t niet mega heftige klachten zijn dat t ook normaal voelt. Zat eigenlijk jaren rond de 3,5 TSH tijdens mn spiraal en slikte 100mcg. Toen mn spiraal eruit ging deze zomer ben ik naar 2,4 TSH gezakt. Vanwege zwangerschapswens naar 112mcg gegaan en nu dus 1,7TSH. Ga vanaf maandag naar 125 (t kwartje wat de arts voorstelde tov mn start medicatie). En dan elke maand prikken :)