6 Reacties

één maand geleden

Gefeliciteerd!❤️ Geen zorgen maken voor het verleden, maar je nu richten op de komende tijd! En vanaf nu kijken wat je wel en niet mag eten🤗. Ik heb gister een positieve test gehad van mijn tweede kindje. Ik slikte bij men eerste kindje extra vitamine (vooral belangrijk is foliumzuur volgens mij). Dus dat ga ik nu weer doen. En komende week verloskundige bellen. En die gaat je verder helpen met alle stappen! Komt allemaal goed!

één maand geleden

Allereerst gefeliciteerd! En geen stress, hoe vroeger in de zwangerschap hoe minder het kwaad kan (nou ja niet zo letterlijk maar goed) het is echt geen ramp en gebeurt de meesten want je kan pas testen na 1-2 weken. Stap 1 is foliumzuur slikken, liefst zsm. Kan ook in een multi zitten als deze speciaal voor zwangeren is. Als je extra vitamines wilt/nodig denkt te hebben kan je een speciale multi nemen. Stap 2 is huisarts informeren (mocht je medicatie gebruiken of gaan gebruiken bijv) en een verloskundige praktijk in de buurt gaan bellen om je aan te melden en een echo te plannen! Die zal pas over een paar weken zijn dus niet veel haast. En verder; geniet!!!!🍀❤️

één maand geleden

Super dank jullie wel!!!

één maand geleden

Hier vorige week op vakantie in Mallorca ook van alles gegeten (rauw enzo) en alcohol gedronken. De dag na thuiskomst een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Kan de tijd niet terug draaien.

één maand geleden

De eerst week is vooral celdeling , pas na 4-5 weken gaat het van een klompje cellen ontwikkelen in een foetus. Dus voor nu geen zorgen maken! ❤️

één maand geleden

Als je test 1-2 aangeeft zit je eigenlijk nog voor je nod. Je hebt dus positief getest wanneer de meeste dit doen en besluiten te stoppen met drinken en op hun eten te letten. Niets aan de hand dus 😊 Foliumzuur had je eigenlijk al moeten nemen, dor je dit? Anders inderdaad wel meteen mee starten. Een multi- of zwangerschapsvitamine is niet meteen nodig, maar kan geen kwaad als je die wil nemen. Je kan een verloskundige contacteten voor een 1e echo binnen enkele weken. Ik zou wel duidelijk aangeven dat je nu pas positief test en niet je zwangerschapstermijn bepalen aan de hand van wanneer je laatste menstruatie begon, dat zal vast niet kloppen. Gefeliciteerd!