19 Reacties
3 maanden geleden
Hoi! Dit hadden wij ook… bijna zeven weken lang. Opeens kwam er een omslag, een veel vrolijker meisje. Ze slaapt in haar bedje of in de wagen. Een wereld van verschil! Ze kan zelfs zelf in slaap vallen (na wat oefenen en met een beetje hulp.) ze is nu 10 weken oud.
Het komt goed! Echt! Het is niet eindeloos.
3 maanden geleden
Reactie op Celinelie
Hoi! Dit hadden wij ook… bijna zeven weken lang. Opeens kwam er een omslag, ...
Dank je wel! Dit is heel fijn om te lezen! En wat fijn dat ze nu een vrolijke meid is 😊
3 maanden geleden
Hier had ik het ook met de eerste maar zij krijste echt ipv huilen. Kreeg ook niks gedaan, maakte smorgens fruit, lunch en snacks voor de hele dag klaar zodat ik het alleen maar hoefde te pakken. Was doodop. Met 14 weken was het hier pas over😭.
Mn zoontje nu is veel makkelijker maar huilt ook wel eens natuurlijk. Soms ben ik gewoon net even bezig met we peuter óf denk ik even aan mezelf en smeer ik eerst m'n lunch voordat ik met hem ga zitten. Sorry jongen, als jij 2 minuten huilt, kan mama wel eten want anders vergeet ze het is gebeurt het pas uren later. Mama gaat soms eventjes voor 😇
3 maanden geleden
Heel herkenbaar. Bij ons was het met 7/8 weekjes veel beter. Ze heeft wel hulp nodig met in slaap vallen, maar een paar minuutjes en kan dan 2 uur slapen. Ook het huilen is veel minder, alleen nog als ze trek heeft of moe is, maar dan heb ik de signalen te laat gezien.
En nog zitten er dagen tussen dat ze niet weggelegd wil worden, maar die zijn dragelijker omdat het de andere dagen minder is
3 maanden geleden
Reactie op Noraaamax
Heel herkenbaar. Bij ons was het met 7/8 weekjes veel beter. Ze heeft wel h ...
Ik wil er nog bij zeggen; je doet het fantastisch!! Ik weet nog dat ik het uitzichtloos vond voelen soms, maar ik probeerde te blijven denken dat ze ons nodig hebben en zich alleen daar veilig voelen nu nog.
3 maanden geleden
Hier ook precies hetzelfde. Baby van 6 weken.. als ik alleen met hem thuis ben kom ik ook nergens aan toe. Hopelijk veranderd dit snel 😬
3 maanden geleden
Mijn zoontje slaapt overdag ook nauwelijks. Eten lukt wel als ik hem in de wipstoel voor me zet en hem dan met mijn voet heen en weer laat wippen. Gelukkig slaapt ie weer wel in de nacht maar soms duurt het max. 2 (!) uur voordat hij in slaap wordt gewiegd door mijn partner pff
3 maanden geleden
Hier hetzelfde. Hij is 8 weken morgen.. midden in een sprong en darmkrampjes.. helemaal kapot
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde. Ze is 5 weken en 3 dagen. Volgens mij komt het hier ook vooral door de krampjes. Niks schijnt te helpen.
3 maanden geleden
Wij doen haar in de stokke triptrap newborn (oude versie), dan zit ze net als in de maxicosi wat rechterop. Ze kan vanalles zien en kan hier dus echt een uur rustig in zitten.
Ze mogen er alleen niet langer dan 2 uur inzitten volgens mij,, maar het geeft wel even de handen vrij
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde, morgen is ze 9 weken. Blijf oefenen met een slaapje overdag ergens anders maar 9/10 keer word ze na 5min wakker, en als je veel moeite moet doen om haar te laten slapen dan doe je dit dus niet elke keer... Slaapt ze ook niet in de draagdoek langer bij je, of liggend op je? Dat is bij mij de enige manier.
Ik merkte wel dat ze de afgelopen weken rustig wil rondkijken in jet wipstoeltje dus als ze een rustig moment heeft is dat mijn 10min om snel te douchen, eten te maken etc. Maar ik maak mn ontbijt en snacks ook de dag van te voren al klaar. Ook laat ik haar af en toe even paar minuten huilen, want je moet toch echt soms (naar de wc, eten, drinken, tandenpoetsen, aankleden etc - basisbehoeftes zijn voor mij wel elke dag echt een must anders voel ik me significant minder die dag)
Ik hoopte heel erg dat het beter werd na kramp/huilpiek van 8 weken maar tot nu toe nog niet. Maar ik heb vertrouwen dat het snel toch kan veranderen hoe ouder ze worden 🙏🏻
3 maanden geleden
Reactie op DiscreteGolfbreker363669
Hier precies hetzelfde, morgen is ze 9 weken. Blijf oefenen met een slaapje ...
Het wordt sowieso beter! Vervelende is dat je niet weet wanneer. Als je het huilen even niet meer kan hebben, kan je oordopjes/koptelefoon gebruiken. Dan hoor je nog wel, bied je nog steeds de basisbehoeften aan en heb je voor jezelf wat meer rust. Merkt die kleine niks van❤️ hou vol!
3 maanden geleden
Ah bedankt voor alle reacties. Echt heel pittig allemaal! Maar wel heel fijn om te lezen dat ik niet alleen ben! Wist ik ergens wel, maar toch 🥰
3 maanden geleden
Reactie op Bysaa
Het wordt sowieso beter! Vervelende is dat je niet weet wanneer. Als je het ...
Doe ik ook! Ons zoontje heeft ongeveer 3 a 4 weken ontzettend veel gehuild. Ik heb tijdens het wiegen gewoon mn koptelefoon opgezet met mn spotify lijst aan. Beetje dansen en ik werd kalm waardoor mn zoontje ook relaxter werd.
3 maanden geleden
Reactie op OnbevreesdeKoraalrif975408
Ah bedankt voor alle reacties. Echt heel pittig allemaal! Maar wel heel fij ...
Het is een zware periode, als je baby veel huilt of krijst.
Heb je het idee dat er iets is? Dat ze ergens last van heeft bijvoorbeeld. Ivm het plat liggen in de box.
Wij hebben hier koemelkallergie en reflux. 7 weken vandaag. Het is hel op aarde, uuuuren gekrijst van week 2 tm 6.
Nu denk ik juiste voeding... poeh. Op naar steeds beter hopelijk. En voor jou ook..
3 maanden geleden
Heb je geprobeerd om haar op haar buik in de box of elders weg te leggen als ze
Wel eenmaal slaapt? Bij ons is dat de oplossing, alleen op zijn buikje kan ik hem goed weg leggen en slaapt ie langer door. Ik blijf dan wel in de buurt om hem te zien en horen mocht ie wakker worden en zijn hoofdje gaan draaien maar ik kom dan in ieder geval toe aan wat andere dingen zoals eten en opruimen.