2319 Reacties

4 maanden geleden

Wij volgen😆

4 maanden geleden

Okee ik trap af :) Wat is de manier; tips; tricks; supplementen om je productie wat te boosten. Onze kleine man komt te weinig aan en moet bij voeden met afgekolfde melk. Maar het is steeds echt net genoeg.. zou graag wat “reserve melk” in de vriezer krijgen.

4 maanden geleden

Reactie op sabbje

Okee ik trap af :) Wat is de manier; tips; tricks; supplementen om je pro ...
Boezemvriendjes!!! Te vinden op bol.com!

4 maanden geleden

Tip, gebruik een melkschaal of een collector om op de ene borst te zetten, terwijl je de baby voed aan de andere. Je lekt altijd wat melk en alles wat je opvangt kan je gebruiken om bij te voeden of te bewaren voor een voorraad😊

4 maanden geleden

Over een week ben ik voor het eerst alleen met peuter en baby. Borstvoeding duurt nu in het begin nog vrij lang en voedingen zijn best vaak per 24u. Wat doet jullie peuter als je aan het voeden bent? Ik zie het niet zitten om elke keer de tv aan te doen voor haar maar zelfstandig spelen kan ze niet altijd de hele voeding. Ook was ze de eerste dagen enorm blij met haar zusje maar begint nu te vragen wanneer ze weer vertrekt en heeft haar onverwachts een keer geslagen en geknepen terwijl ik borstvoeding gaf. Help?😭

4 maanden geleden

Ik heb juist te veel productie zo erg dat me borsten soms echt op klappen staan en het pijn doet mijn kleine man drinkt ze dus ook nooit leeg maar nu mijn issue. Als het zo een pijn doet wil ik heel graag kolven dit is vaak ongeveer een half uur na de voeding alleen als ik dan heb gekolfd komt me zoontje opeens heel snel en heb ik het gevoel dat hij niks uit me borsten krijgt hoe los ik dit op...

4 maanden geleden

Oh en als tip voor een voorraad ook, kolf na de eerste ochtendvoeding na! Je maakt in de nacht meer aan

4 maanden geleden

Reactie op Astridmyra99

Ik heb juist te veel productie zo erg dat me borsten soms echt op klappen s ...
Niet kolven… je lichaam regelt het maar heeft wel tijd nodig. Als je blijft stimuleren blijf je dit probleem krijgen! Ik moest ook stoppen met kolven en dat deed PIJN

4 maanden geleden

Heb zovaak het gevoel dat ik de hele dag door aan het voeden ben als mijn dochter een dag heeft dat zij de hele dag hongerig is. Mijn man doet vaak dingen voor zichzelf, terwijl ik de hele dag op de bank zit. Vindt t heel fijn hoor om borstvoeding te geven, maar kan soms wel huilen...

4 maanden geleden

Reactie op sabbje

Powerkolven schijnt wel te helpen

4 maanden geleden

Reactie op himan

Over een week ben ik voor het eerst alleen met peuter en baby. Borstvoedin ...
Is je peuter misschien te porren om gezellig te kleuren oid tijdens het voeden? Indien het jezelf lukt zittend aan tafel te voeden. Dat misschien een voeding doen, andere voeding wellicht wel een keertje een filmpje op tv aanzetten, misschien slaapt hij/zij nog een keertje met een voeding? Zou het jezelf vooral makkelijk maken, niet te veel druk op jezelf leggen, ze wennen vanzelf ook aan het voedingsmoment en vermaken zichzelf dan steeds beter. Komt goed ☺️

4 maanden geleden

Ik geef borstvoeding dmv eerst borst A en dan borst B als toetje maar wanneer leg ik hem nou aan borst B afgelopen dagen drinkt hij maar aan 1 borst en is dan al in melk coma, begin weer last van stuwing te krijgen daardoor. Ik doe verschonen pas als hij helemaal klaar is met drinken, ipv tussen borst a en borst b in omdat hij tijdens de voedingen veel poept en anders moet ik hem meerdere keren verschonen.

4 maanden geleden

Reactie op sabbje

Ik eet graag havermoutpap s' ochtends. Havermout schijnt dus goed te zijn voor de melkproductie ( zie https://www.zwangerenportaal.nl/10-superfoods-tijdens-de-borstvoeding ) Ik heb juist overproductie en meneer komt goed aan. :)

4 maanden geleden

Vraagje! Mijn eerste kindje was echt een enorm slome drinker. Deze tweede oogt na 10 minuten aan de ene borst en 2-5 minuten aan de andere borst al verzadigd. Kan het zo’n verschil zijn tussen twee kindjes? Maakt me beetje onzeker (deze tweede heeft wel ook goede plasluiers)

4 maanden geleden

Ik heb dus 0 last van lekkende borsten en ook helemaal geen last gehad van stuwing + borsten zijn zacht en soepel, terwijl bij m’n eerste letterlijk alles onder zat door het lekken en ik vind het zó raar. Mijn zoontje groeit goed (+1kg in 16 dagen). En toch praat ik mezelf aan dat het komt dat ik te weinig melk heb? Haha, zo onzeker kan ik hiervan worden terwijl ik volgens mij juist in m’n handjes mag knijpen.

4 maanden geleden

Reactie op Evyxxx

Ik geef borstvoeding dmv eerst borst A en dan borst B als toetje maar wanne ...
Borst 1 'leeg' drinken. Zo veel mogelijk. Ik heb grote borsten kleine baby dus veel melkopslag en drinkt ze nooit leeg. Maar mn borsten vinden het prima. Ik geef 1 borst. Zo lang als ze wilt, minimaal 10 min, max 20 min. Kom max tot 15min ongeveer. Vaak is ze dan knockout zoals nu. Dan geef ik de 2e borst niet. Daar begin ik de volgende ronde dan mee. Als ze zowel 1 borst goed drinkt en de andere ook (vaak 5 min of max 10 min) dan start ik ook daar de volgende keer. Deze is namelijk of niet gedronken of minder lang dan de vorige borst. Zijn ze even lang gedronken start ik OOK aan de andere borst. Dus eigenlijk altijd om en om. Ik neem altijd de andere borst dan waar ik bij de vorige mee begonnen ben. Anders zou je namelijk heel vaak starten met dezelfde borst en dat is niet handig. Voor ons werkt dit. Ik heb nu voor de eerste keer even 5 min de kolf op de andere borst gezet nadat ze bij 1 KO was. Dit omdat normaal het ook kan dat ze die borst nog drinkt, of niet. Vraag en aanbod. Mijn borst is nu niet in de war lijkt me als er daar nog 5 min gedronken is. Maar wil ergens mini beetje gaan sprokkelen

4 maanden geleden

Reactie op iKat

Ik heb dus 0 last van lekkende borsten en ook helemaal geen last gehad van ...
Ja ik snap je onzekerheid. Mn borsten kunnen best lang zonder. Zijn niet extreem vol gespannen, lekken niet en ik geef 1 borst vaak per keer. Ze redden dit met gemak. Soms denk ik ook, moet ik niet ergens ontploffen ofzo

4 maanden geleden

Reactie op LT2023

Vraagje! Mijn eerste kindje was echt een enorm slome drinker. Deze tweede o ...
Ik denk idd dat ieder kindje anders is. Kan makkelijk. Hoe oud is ze? Ik voed 1 borst zo lang mogelijk zodat de voor en achtermelk aangesproken kan worden en de tweede borst als toetje als ze nog onrustig lijkt of ietsjes later weer komt. 10/15min is max wat ik red qua voeden voordat ze afhaakt of de melk all over hangt. Vaak red ik die tweede borst niet eens en ik wil dr ook niet altijd moeten wakker maken ervoor. Eerder meisje dronk 20 min 1 borst.

4 maanden geleden

Reactie op sabbje

Ik slik mothers gem capsules van fenegriek kruid via bol.com, heeft mijn productie goed en snel geholpen!! En probeer tijdens de kolfmomentne rust te zoeken, even zitten en goed en veel eten en drinken!!

4 maanden geleden

Reactie op sabbje

Ik geef 1 borst per keer. Soms een tweede. Als ze niet voor de tweede komt ga ik nu deze kort, 5 min, even kolven, voor wat extra. Of ik nu kolf of de baby komt. Het is heel sporadisch en niet elke voeding. Ik ga het nu in de ochtend proberen.