De nub is een soort ‘uitsteeksel’ tussen de benen van je baby. Hiermee kan je een voorspelling doen voor het geslacht van je baby. In het Engels wordt dit uitsteeksel ook wel de nub (bobbel) genoemd.
Deel hier jouw foto's en vraag anderen wat zij denken dat het wordt; een jongen of een meisje. De nub-theorie kan pas vanaf +12 weken. Tussen de 12-13 weken is ideaal. Voor die tijd ziet het er voor jongens en meisjes hetzelfde uit, dus het heeft helaas geen zin.
Lees hier meer over de nub:
https://www.24baby.nl/zwanger/echo/de-nub-theorie/
De theorie is overigens niet waterdicht. Pas verder in de zwangerschap kan je met zekerheid zeggen wat het geslacht van het kindje is.
Noot: Omdat er zoveel topics over de nub worden geopend, hebben we besloten hier een algemeen, groot topic voor te maken. Losse topics over de nub-theorie worden gesloten, tenzij de vraag over de nub anders is.
Iemand die een gokje durft te wagen? Deze echo is van precies 11 weken zwangerschap. De vk heeft er een duidelijke foto van de nub bij gedaan, zodat we zelf konden puzzelen haha. Ben benieuwd wat jullie denken! 🩵🩷
Iemand die een gokje durft te wagen? Deze echo is van precies 11 weken zwan ...
Vooralsnog zou ik zeggen een meisje😊 maar eigenlijk is het nog te vroeg lees ik overal, beste vanaf 12 weken omdat de hoek nog kan veranderen. Ik heb ook uit nieuwsgierigheid mijn echo foto in deze chat gestuurd met 11 weken haha!
Vooralsnog zou ik zeggen een meisje😊 maar eigenlijk is het nog te vroeg le ...
Haha ik weet het! Maar de nieuwsgierigheid won het 🤭 We hebben op 30 dec een pretecho geboekt, dus dan weten we het alweer iets zekerder. Al is dat met 13+ weken ook nog niet 100% betrouwbaar. Diezelfde dag hebben we eerder op de dag de 13 weken echo gepland staan. Dus zal dan weer vragen om een nub-foto. Ik ben heel benieuwd wat uiteindelijk de uitkomst gaat zijn, ook al hebben we geen voorkeur ❤️
Iemand die een gokje durft te wagen? Deze echo is van precies 11 weken zwan ...
Nub is dat witte streepje helemaal rechts. Ik vind de foto net niet duidelijk. De stand is namelijk meisje (maar zo staan ze tot 12 weken dus allemaal) maar het uiteinde lijkt wel iets weg te hebben van een jochie.
Iemand die al een gokje durft te wagen? Ben nu 11+1. Is vroeg maar er gaat niet nog een echo komen voor de 20 weken echo 😅
-edit mod Eliza- foto weggehaald op verzoek van plaatser
Hoi hoi, ziet iemand hier toevallig de nub theorie? Ik kom er zelf niet uit ...
Dat bovenste witte streepje rechts is volgens mij de nub. Staat in meisjes-stand maar dit hebben ze tot 12 weken bijna allemaal. Zie dat je 11 weken bent, misschien ben je net te vroeg