4 Reacties

12 dagen geleden

Ik zou het persoonlijk voor nu even niet vertellen. Maar iemand anders in vertrouwen nemen om er over te praten zoals een vriendin of gewoon dit forum. Zodra de zekerheid er meer in zit is de ruzie misschien ook al opgelost. Of misschien lost alles zich binnen nu en een paar weken toch al op. Maar voor nu vooral even alles met rust laten denk ik.

12 dagen geleden

Reactie op KittyNootje

Ik zou het persoonlijk voor nu even niet vertellen. Maar iemand anders in ...
Ik hoop dat het zich vanzelf oplost, maar ik ben bang dat het nooit vanuit mijn vader zal komen om het bij te leggen 😔 Mogelijk dat we het mijn schoonouders wel al vertellen.. Zodat we evt. bij hun steun kunnen zoeken.

5 dagen geleden

Ik heb ook zo’n turbulente relatie met m’n ouders zodra je aangeeft dat je iets niet waardeert word de deur dicht gegooid. Wellicht een idee om op te schrijven wat je zou willen zeggen & hoe je je voelt? Kan je er daarna over nadenken of je het ze wil laten lezen of niet. Zo niet heb je het lekker voor jezelf van je af kunnen schrijven 🥰
Hebben jullie al kinderen? En je ouders dus kleinkinderen? Zo niet… ik zie vaak dat ouders veel meer verzachten zodra er kleinkinderen zijn. Het ligt aan de ernst van de situatie natuurlijk, maar het kan ook verbinden om het juist te vertellen en dat hij ook weet wat belangrijk is. Als hij dan niet volwassen reageert heb je je best gedaan en waren jouw intenties goed. De komende maanden moet je goed op je zelf passen het zou fijn zijn als je alles kan delen met je ouders, maar als dat niet het geval is en ze je meer stress geven kan je het maar beter nu weten denk ik maar zo. Vergeet ook niet (nogmaals k weet niet wat er gebeurd is) dat je ouders ook voor het eerst ouders zijn en waarschijnlijk handelen naar wat zij denken wat juist is. Dus als het om iets stoms gaat… zou ik daarboven proberen te staan en dit mooie moment in jullie leven samen te beleven. Het leven is te kort om te blijven hangen in negatieve gedachtes en situaties (als het niet te ernstig is).