26 Reacties

één dag geleden

Reactie op Bruckie

Wat zou je moeten prikken dan? Vitamines prikken is zelden zinvol.
Je moet niks :) Ze hebben deze keer bij mij van alles getest maar ik zou sowieso vitamine D en ijzer (vaak indirect door hemoglobine) doen en als je vega(n) eet B12. Bij mijn eerste zwangerschap was mijn vitamine D heel laag (31). Ik moest veel meer nemen dan de aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren. Tel daar een paar weken naar de zon in Azië bij op en ik kwam terug met 125. Meten is weten en dan kun je er tenminste wat aan doen. Zomaar allerlei extra vitamines nemen is juist niet zinvol. Ik slik sindsdien het hele jaar door vitamine D en schommel nu tussen 80 en 100.

één dag geleden

Reactie op himan

Je moet niks :) Ze hebben deze keer bij mij van alles getest maar ik zou so ...
Mijn D hangt nu ergens rond de 50 en ze hebben er niks over gezegd. Ik wil zelf graag rond de 100 dus ik ga op eigen beweging vitamine d slikken ik krijg over 4 weken weer een test en wil daarna nog een keer om een test vragen. Om te weten hoe hard het stijgt.

één dag geleden

Ik slik de zwangerschaps multivitamine van Kruidvat waar foliumzuur in zit. Daarnaast extra vitamine D ivm tekort. Calcium 1000 mg nav een studie die hierover is gegaan en omdat ik te weinig calcium dmv voeding binnen krijg (drink geen melk en eet geen boter) en omega 3 met visolie. Allemaal iom verloskundige en ook obv eigen kennis (ik ben zelf arts)

één dag geleden

Reactie op KittyNootje

Mijn D hangt nu ergens rond de 50 en ze hebben er niks over gezegd. Ik wil ...
Ik snap heel goed dat je dat wilt weten. Ik weet niet of 4 weken lang genoeg is. Mijn VK zei destijds dat ik geen wonderen moest verwachten maar omdat ik in het tweede trimester een maand naar de zon ging, steeg het heel hard. Bij mij stond nu referentiewaarde >75 (ErasmusMC). Misschien vonden ze het niet alarmerend genoeg bij jou? Misschien kun je het nog eens navragen. 50 is waarschijnlijk niet vreselijk maar ook niet optimaal voor zwangeren

één dag geleden

Reactie op himan

Ik snap heel goed dat je dat wilt weten. Ik weet niet of 4 weken lang genoe ...
Ik zal het in het vervolg met mijn verloskundige overleggen denk ik.

één dag geleden

Reactie op KittyNootje

Ik zal het in het vervolg met mijn verloskundige overleggen denk ik.
Zeker doen! En anders zit er niets anders op dan op vakantie gaan naar de zon voor jou😂❤️