Ik wil de stress even van mij afschrijven. Dit is de situatie:
Ik ben alleenstaand 31 weken zwanger. Mijn ex die regelmatig opduikt toont verslavingsgedrag. Van een proces wat jaren aan de gang is erkende hij zijn probleem niet en na zoveel kansen heb ik hem de deur gewezen. Meneer kon uiteindelijk toch wel wat eraandoen. Zegt hulp te hebben gezocht maar het probleem is ik vertrouw hem niet, dit is de 2e keer dat hij hulp heeft gezocht dit is namelijk ook een jaar geleden voorgevallen.
Zegt het 1 en doet het ander. Speelt mooi weer en doet alsof er niks aan de hand is, maar achter die gesloten deur met 2 kinderen oh jullie moeten is weten hoeveel ik hem betrapt heb en hoeveel gezeik het me heeft gegeven. Was er echt helemaal klaar mee omdat ik merk dat zijn excuses en woorden mij niks meer doen. Ook is er zoveel beschadigd dat er geen liefdesleven meer in zit. Nu gaat het om mijn dochtertje, mayra die in mn buik zit. Ik zeg ik gun je een omgang met haar maar wel onder toezicht van mij.
De reactie die ik krijg is dat ik hem uitmaak voor een beest en o ik doe hem natuurlijk zoveel dingen aan. Het gaat veel over hem en ik zoek de duidelijkheid over ons kindje... na de zoveelste keer was ik daar ook klaar mee en zei ik ook in de emotie: ik ga je loslaten, ik merk dat je de kans niet aangrijpt en dat het veel gaat over ons dan om haar.
Daarvoor zei hij dat het maar moet zoals ik wil en dat hij dat dan dus wel wil? Maar dat ik hem afschilder als slechte vader en ik nog niks heb om voor te zorgen dus wat praat ik nou en dat hij er 2 heeft. Hij heefft co-ouderschap waarin zijn ex niet weet dat hij dit gedrag nog steeds heeft. Hij doet alles stiekem gebruikt alcohol en medicijnen. Vooral dus als de kids op bed liggen. Een fles wijn achterover tikken met diazepammetjes is voor hem geen reden om te veranderen en de argumenten zijn "stel dt ik een paniekaanval krijg , kunnen de kinderen toch niet voor me zorgen"
Ik zeg " waarom tik je dan wel een fles wijn achterover ? En verbloem je alles? Stel er gebeurd wat met ze ?
Het was een keer zo erg dat hij de kinderen niet had, bij mij was en met kleding aan heeft geslapen aan de drank en in mijn bed gepist heeft.. oh maar meneer heeft geen probleem en tegen zn ouders, iedereen moooiweer spelen. En nu aan mij verkondigen dat hi 180 graden gedraaid is. Waar ik dus meerdere keren in ben getrapt. Einde van dit verhaal is dat hij dus naar de RECHTER DREIGT TE STAPPEN.
Ik enorm mijn instinct voel om haar te beschermen en me ook onzeker voel omdat ik geen harde bewijzen heb en hij zo en zo goed weet alles te verwoorden, om te draaien en mooi weer te spelen.
Allen, bedankt voor het lezen 💖💖