44 Reacties

3 dagen geleden

Hey, ik geef mijn zoontje van bijna twee en mijn dochtertje van een half jaar allebei nog borstvoeding. Over een paar weken wordt mijn zoontje twee en ben ik van plan daarmee te stoppen. Dat voelt heel dubbel en ik vind het ook erg jammer 🥹 Het is niet altijd even makkelijk, maar we geven ze zoiets waardevols mee. Daar mogen we trots op zijn!🥰

3 dagen geleden

Reactie op Saar.xx

Hey, ik geef mijn zoontje van bijna twee en mijn dochtertje van een half ja ...
Lekker bezig mama! Ik had graag willen tandemvoeden. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

3 dagen geleden

Ah wat fijn dit, ik herken je gevoel helemaal! Ik wou toen ik zwanger was echt heel graag borstvoeding geven en ben nog steeds elke dag blij en trots dat het gelukt is en dat ik het geluk heb het elke dag te mogen en kunnen doen! 🥰

3 dagen geleden

Reactie op Alertebamboo13663258

Ah wat fijn dit, ik herken je gevoel helemaal! Ik wou toen ik zwanger was ...
Wat fijn! Daar mag je ook super trots op zijn.

3 dagen geleden

Reactie op XoxoEva

Lekker bezig mama! Ik had graag willen tandemvoeden. Hoe heb jij dit voor e ...
Mijn zoontje gebruikte me eigenlijk altijd al als een soort speen🤣 Ik heb niet het idee gehad dat hij de smaak door de hormonen niet meer lekker vond. Wat me wel opviel, was dat ik rond de 5/6 maanden zwangerschap minder melk had, toen was hij ook meer aan het sabbelen. Vanaf ongeveer 7/8 maanden nam de productie weer toe en hoorde ik hem ook echt slikken.

3 dagen geleden

Ik vind de borstvoeding fantastisch 🤩! De eerste maanden heb behoorlijk geworsteld (niet positief) maar ook toen heb ik zo ontzettend genoten van elk voedingsmoment. Nu een half jaar gaat het een stuk makkelijker en ik hoop omdat ik het zo fantastisch en makkelijk vind het nog een hele tijd te mogen doen 🥰 soms word ik een beetje verdrietig bij het idee dat het misschien niet meer genoeg is over een poosje. Dus dat zijn minder fijne emoties bij het niet geven van borstvoeding :P

3 dagen geleden

Ik hou van borstvoeding geven raad het iedereen aan wat een heerlijk moment samen met mijn zoontje ik geniet er elke dag van (wel voornamelijk het live voeden)

3 dagen geleden

Bij de 1e heb ik fulltime gekolfd.. wat een %@€+€×:× was dat. Bij de 2e liep de borstvoeding direct bijna perfect, wat een genieten is dat zeg!

3 dagen geleden

Ik doe mee 🤗 Ons dochtertje krijgt ook vanaf haar geboorte borstvoeding en ben van plan hier mee door te gaan tot ze zelf niet meer wil of het echt niet meer gaat. Voornamelijk live. Flesje hebben we maar weinig aangeboden, dus de keren dat we dat doen, drinkt ze maar weinig. Als ik dan weer thuis kom na een keer een dagje werken of dagje weg, mag ik eerst ruim een half uur met haar op de bank 😅 Onze oudste dochter (nu 5,5) heeft heerlijk lang bij me gedronken. Bij onze zoon (nu 2,5) is dat nooit gelukt door een heftige start. Voor hem heb ik 15 maanden fulltime gekolfd. Daarna heeft hij met regelmaat nog een flesje gekolfde melk per dag gedronken, maar daar is hij inmiddels mee gestopt. Hij wil het flesje nog wel zo’n 1 a 2 keer per week, maar neemt dan twee slokjes en is klaar 🥴 Daar vind ik het kolven toch wel te vervelend voor (nu tenminste, want de kolf trekt niet goed vacuüm en ik heb nog niet uitgevonden waar dat door komt), dus hij krijgt nu gewone melk of het flesje dat z’n zusje niet leeg dronk 🙃

3 dagen geleden

Hier gaat het ook nog steeds supergoed! En superfijn om te merken dat het zoveel makkelijker gaat dan in het begin. Wat deden we toen eigenlijk ‘moeilijk’ (of wás het toen toch eigenlijk moeilijk) en wat gaat het nu toch makkelijk! Kindje is minder fragiel, ik ben minder fragiel, de tepels zijn voorzien van een laagje eelt 🤣😅 ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik hier ooit mee ga stoppen! Ik ga het dan echt missen… ook al kijk ik wel weer uit naar zorgeloos alcohol en cafeïne drinken en wat meer vrijheid. 🫢

3 dagen geleden

Ik vind het ook echt fantastisch! Bij de eerste niet gelukt, veel tranen en pijn. Nu pijnloos en groeit als kool!

3 dagen geleden

Zoooo blij met deze topic ❤️❤️❤️ ik geniet zo van borstvoeding geven aan mijn mannetje van bijna 6 maanden. Wij genieten zo saampjes van die momenten van geborgenheid. Ik zou het ook iedereen aanraden 🥰

3 dagen geleden

Ik geef nu ook bijna 6 maand fulltime borstvoeding en het positieve overtreft absoluut het negatieve. Hoop ook echt dat ik het nog lang mag doen, streef naar minimaal een jaar, maar sluit nog langer zeker niet uit🙈 Begin over 2 week weer met werken en moet dan dus meer gaan kolven daar kijk ik wel tegen op, maarja weer een soort nieuw avontuur en misschien maakt dat de borstvoeding momentjes nog wel extra speciaal🥰

3 dagen geleden

Hier ook geniet er zo van. Mijn zoontje 7 maanden borstvoeding geven. Gestopt omdat ik zelf nog vrijheid wilde hebben. Nu sta ik er heel anders in en geniet ik enorm ervan. Ben van plan nog lang niet te stoppen🥰

3 dagen geleden

Ik wilde het heel graag helaas liep het bij niet zoals gepland en mijn lichaam wilde niet mee werken met mij plan maar ik heb het geprobeerd en ik het zo iets moois en vind de ervaring hier zo mooi 🫶

2 dagen geleden

Oooh wat fijn dat jullie kindjes nu ook allemaal nog met plezier gevoed worden dames!

2 dagen geleden

Wat een fijn topic! Ik heb het borstvoeden de afgelopen (bijna 6) maanden niet een x negatief gevonden. Ik geniet er zo van en heb geen pijntjes gehad (op 1 borstontsteking na maar die was gelukkig zo weer weg met een kuur). Fijn dat er nog meer mama’s zijn die er zo van genieten/genoten!!

2 dagen geleden

Hier ook vandaag half jaar aan voeden! En als kadotje sliep hij va 7 tot half 7 🫶🏼 5 uur wel even gekolft maar wat heeerlijk♥️ Ons eerste kindje tot 8 maanden gevoed door schildklier medicatie te vaak moeten aanpassen was beter om te stoppen wegens geen studies hoe het je melk beïnvloed

2 dagen geleden

Ik ben wel erg benieuwd hoe het gaaat zijn als hij tandjes krijgt want ben niet vanplan om snel te stoppen

2 dagen geleden

Leuk toppic! Hier gaat het ook erg goed met de borstvoeding en ik geniet er elke dag zo van. Ben trots dat m’n meisje gewoon groeit op mijn voeding en dat we altijd zo’n fijn momentje samen hebben. Het zorgt er ook voor dat ik tot rust kom, want ik kan even niks