45 Reacties

13 dagen geleden

Vraagje! Gaat jullie partner mee naar deze echo of niet? Ik twijfel of dit normaal is of dat het gewoon is wat je zelf wilt.

13 dagen geleden

Ik vind het wel normaal dat je partner mee gaat! Vooral de eerste echo.. mijne gaat mee met elke echo

13 dagen geleden

Reactie op m.flse21

Ik vind het wel normaal dat je partner mee gaat! Vooral de eerste echo.. mi ...
Jaa inderdaad dat is zeker belangrijk voel je je ook beter😌

13 dagen geleden

Reactie op m.flse21

Ik vind het wel normaal dat je partner mee gaat! Vooral de eerste echo.. mi ...
Super, thanks!

13 dagen geleden

Reactie op m.flse21

Ligt eraan hoe je placenta zit ook ik moest met 8 weken nog inwendig maar m ...
Poeh vind het zo ongemakkelijk, ooit een keer gehad bij de gynaecoloog.. het ging zo moeizaam omdat ik niet kon ontspannen😑

13 dagen geleden

Doet geen pijn. Je hebt alleen wel het gevoel dat je moet plassen. Dus zou van te voren even gaan 😂

13 dagen geleden

Reactie op Ons wondertje💫

Poeh vind het zo ongemakkelijk, ooit een keer gehad bij de gynaecoloog.. he ...
Aah ik snap je, maar ze zijn zoo lief bij de verloskundige praktijk en ze kijk echt alleen naar dat beeld het is zo gedaan, zodra je de baby ziet ben je het echt vergeten

13 dagen geleden

Reactie op m.flse21

Aah ik snap je, maar ze zijn zoo lief bij de verloskundige praktijk en ze k ...
Geloof ik best… heel spannend!🥹

Met hoeveel weken zien ze de baby al via de buik? Als het niet moet wil ik ...
Als je het echt niet prettig vindt dan kan je altijd aangeven alleen uitwendig te willen, met wel natuurlijk dan het risico dat het dan niet (goed) te zien is. Je zou ook eventueel kunnen kiezen om helemaal geen vitaliteitsecho te laten doen en te wachten tot de termijnecho, die is nagenoeg altijd uitwendig. Uiteindelijk is het jouw lichaam en bepaal je zelf wat je wilt en niet! ;)

13 dagen geleden

Reactie op m.flse21

Bij mij ging het echo apparaat er moeilijk in, dus gebruikte ze een eendenb ...
Ah zo, bedankt voor je reactie! Klinkt ook wel logisch dat ze dan een eendenbek gebruiken, ik had misschien even moeten nadenken haha

13 dagen geleden

Heb bij mijn eerste zowel met 6,8 als 10 weken (x2 omdat ze eerste keer niet goed in beeld wilde komen) een inwendige echo moeten doen. Dat is vaker dan de meeste mensen nodig hebben. Ik vond het niet pijnlijk en als het wel vervelend voelde kon ik het aangeven. Tip is wel: trek iets aan waar jij je fijn bij voelt. Ik vond het fijn om jurken te dragen of broeken/schoenen die ik zonder stuntelwerk aan/uit kon trekken. Dat maakte het voor mezelf minder ongemakkelijk haha

13 dagen geleden

Reactie op Anno27

Doet geen pijn. Je hebt alleen wel het gevoel dat je moet plassen. Dus zou ...
Voor de eerste afspraak wordt geadviseerd om met volle blaas te komen. 😅

Reactie op Ukkie2025😍

Voor de eerste afspraak wordt geadviseerd om met volle blaas te komen. 😅
Om (te trachten) een uitwendige echo te doen wordt inderdaad geadviseerd om met een volle blaas te komen. Als uiteindelijk besloten wordt/van tevoren al besproken is om een inwendige echo te doen, dan moet dat weer met een lege blaas. 😊

13 dagen geleden

Reactie op ToegewijdeOchtendgloren020820

Als je het echt niet prettig vindt dan kan je altijd aangeven alleen uitwen ...
Is dat niet riskant? Ik ben zwanger van mn eerste kindje en heb geen ervaring. Ik dacht dat het belangrijk was om met 7-8 weken een echo te maken zodat ze de plaats kunnen bepalen.. stel dat het een bbz 😣

13 dagen geleden

Bij mijn vorige 2 zwangerschappen vaak inwendige echo's gehad, ook ivm miskraam de laatste keer. En oprecht: het valt echt heel erg mee. Een uitstrijkje via eendenbek vond ik vele vele malen erger. De echokop/staaf zijn echt best dun. Er is ook iets anders in gegaan en dat is vergelijkbaar 🙈😜. Ze gebruiken glijmiddel en praten je er goed doorheen en helpen je ontspannen. Komt goed! Het is echt zoveel beter te beoordelen inwendig dan via de buik.

13 dagen geleden

Ik liep na ren bbz 1,5jaar lang bij de gynaecoloog (nu eindelijk zwanger bij de 3e iui) en heb maandelijks meerdere inwendige echo’s gehad. Mijn ervaring is dat het absoluut geen pijn doet. Je zit in een houding waarbij je bekken gekanteld is, door het spul wat ze er op doen ‘glijd’ het prima en als je vraagt het voorzichtig te doen dan houden ze er rekening mee. Het viel bij mij allemaal reuze mee. Als ze de eierstok niet goed konden vinden gaf het wat druk, maar het was eerder vervelend dan pijnlijk. Baarmoeder was altijd snel in beeld. Over 2 weken mn eerste echo tijdens zwangerschap, dat is met dezelfde inwendige echo.

13 dagen geleden

Is dat niet riskant? Ik ben zwanger van mn eerste kindje en heb geen ervari ...
Zover ik weet niet gevaarlijk, Bij een bbz is het heel uitzonderlijk dat er geen klachten zijn (bloedverlies/scherpe steken etc) en daarnaast is de kans daarop klein. Dit word mijn tweede keer een echo voor de 20 weken. Alleen bij onze eerste hadden we veel echo’s en vanaf week 8 omdat ik veel bloedingen had. Daarna altijd alleen 20 weken gedaan. Helaas in april bevallen van een stilgeboren kindje met week 22. Dus nu willen we iets meer zekerheid. Maar dit word ons 5e kindje (waarvan dus 1 sterrenkindje)

13 dagen geleden

Met hoeveel weken zien ze de baby al via de buik? Als het niet moet wil ik ...
Dan kan je het beste een echo inplannen vanaf 10 weken!

Is dat niet riskant? Ik ben zwanger van mn eerste kindje en heb geen ervari ...
Zoals Kimnnl ook zegt is de kans groot dat je dan al klachten zult hebben (gehad), maar feitelijk gezien kom je er inderdaad later achter mocht er iets aan de hand zijn. Anderzijds wordt de vitaliteitsecho gezien als een medische echo en is het eigenlijk niet "de standaard". Persoonlijk heb ik binnenkort een vitaliteitsecho en ga ik in eerste instantie voor een uitwendige echo (ik heb met de assistente van de verloskundige besproken waarom), mocht er iets aan de hand blijken dan weet ik van mezelf dat ik daar prioriteit aan zal geven en toch voor een inwendige echo zal kiezen en anders laat ik mijzelf in het moment beslissen hoe ik mij erbij voel.

12 dagen geleden

Wat een stoere mama! Doe vooral wat goed voelt, de meeste verloskundige zijn super lief en meedenkend en willen je echt niet daar in paniek hebben liggen. Dus als iets niet werkt voor jou, gewoon zeggen!