18 Reacties

vorig jaar

Ik heb dat ook! En al helemaal de dagen dat mijn dochter naar de opvang gaat. Ik geef me er helemaal aan toe en bedenk me dan dat dit een fase is. Heb een verjaardag afgezegd, ga mijn eigen housewarming over 3 weken verzetten omdat ik er gewoon geen zin in heb en afspreken doe ik alleen als het zonnig is en het niet meer dan een kopje thee is zodat ik zsm weer naar huis kan😂 Netflix and chill is m’n bestie nu. Eerste zwangerschap had ik dat ook totaal niet!

vorig jaar

Ben op dit moment ook in verwachting van ons tweede kindje en voel dat energie pitje heel laag staat. Ik geef wel nog voltijds borstvoeding en ben een full time momma tot wanneer er eindelijk een plaats vrijkomt op de wachtlijst van de opvangen. Dat alles maakt me ook wel heel uitgeput nu. Ik probeer het dan ook op de korte en koude winterdagen te steken dat mijn energie zo laag staat en geef er ook wel aan toe. Ben me al een aantal weken (ongeveer vier) aan het afzonderen. We weten trouwens pas sinds vorige week dat we een kindje mogen verwachten in juli. Zou het stiekem mijn lichaam zijn die zich al aan het behoeden was? Voor wat dat weet ik niet. Tijdens de eerste zwangerschap had ik ook wel de keuze niet om pyjama dagen te hebben en niet onder de mensen te moeten komen. Door werk en dergelijke toen. Waardoor zou het komen? Ik volg je allesinds wel hier in.

vorig jaar

Reactie op himan

Ik heb dat ook! En al helemaal de dagen dat mijn dochter naar de opvang gaa ...
Nou zo voel ik me dus ook, ga me er lekker aan toe geven, dit is echt wat me lichaam van me vraagt…

vorig jaar

Reactie op Shahines

Ben op dit moment ook in verwachting van ons tweede kindje en voel dat ener ...
Vind het wel knap van je dat je het toch allemaal doet ondanks dat je pitje heel laag staat… ik zat erover na te denken waarom ik me zo voel, maar ik denk dat ik mensen niet wil lastig vallen met m’n geklaag over mijn kwaaltjes en echt geen energie heb om te geven aan anderen… behalve mijn gezin natuurlijk

vorig jaar

Reactie op Mama Shan

Vind het wel knap van je dat je het toch allemaal doet ondanks dat je pitje ...
Het is dus zeker geen geklaag. Zwanger zijn is niet niets en al zeker niet naast één van de meest vragende taken in de wereld, ouder zijn van een kindje.

vorig jaar

Reactie op Shahines

Het is dus zeker geen geklaag. Zwanger zijn is niet niets en al zeker niet ...
Dat is waar, ik moet het ook anders gaan zien want het is idd niet makkelijk. Ik wil gewoon niet negatief overkomen denk ik. Gelukkig heb ik wel een vriendin die ik mag opslaan in mijn telefoon als de klaagmuur hahaha

vorig jaar

Hahaha oh meis ik heb ook echt totaal geen zin in mensen. Hoort erbij denk ik
Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje en ik heb hetzelfde. Totaal geen zin om in contact te komen met mensen. Hoe gek het ook klinkt, ik wil het liefst niemand spreken. Misschien door de kwaaltjes, geen idee.. maar heb vaak momenten dat ik me niet lekker voel

vorig jaar

Je foto is echt zo schattig

vorig jaar

Herkenbaar, ik ben ook gewoon moe en prikkels zijn snel te veel. De hormonen gieren door ons lijf, tweede trimester wordt vast langzaam iets beter. Voor nu lekker naar ons eigen lijf en behoeften luisteren, de rest komt wel weer :)

vorig jaar

Yep, hier ook van 't zelfde, moet mezelf er ook echt te zetten om überhaupt wat te doen, doe het liefst niks, maar goed dat gaat wat lastig met nog een koter en een huishouden die zichzelf niet draaiende houdt 😜

vorig jaar

Volgens mij komt het door het hormoon progesteron in combi met hcg en daardoor moe en je niet topfit voelen misselijk/ snel hongerig

vorig jaar

Oh wauw ik dacht dat ik de enige was. Iedereen heeft het over op een roze wolk zitten en ik ben werkelijk blij dat ik zwanger ben (van onze 1e) maar mn energielevel en misselijkheid zorgt er gewoon voor dat ik gewoon alleen nog maar thuis wil zijn. Mensen mogen op bezoek komen maar als ik bijv in de supermarkt ben dan vind ik alle geluiden ook al too much, dan ben ik blij als ik een half uur later gewoon weer home sweet home ben. Ik merk dat het enige waar ik naar verlang 'rust' is maar van de andere kant heb ik ook het idee dat dit geïsoleerd leven ook niet helemaal gezond is 🙄
Ja hier ook zo hoor. Ben ook echt heel beroerd geweest de eerste weken, zeg maar gerust de eerste 10 weken. Ik zit nu op 10+6 (ben vooruit gezet vandaag) maar ik merk nu wel langzaam dat het iets beter begint te gaan en dat contact wel wat beter gaat. Vorige week was ik nog zo moe/beroerd dat zelfs praten me teveel energie kostte. Gewoon aan toe geven. Ik heb me ziek gemeld, poetsvrouw aangenomen en ik laat alles los.
Herkenbaar. Ik wil ook t liefst de hele dag slapen. En geen mensen om me heen. Vind iedereen irritant.

vorig jaar

Ja ik herken het hoor!! bed, slapen en netflix zoveel mogelijk en verder geen prikkels als het kan naast mijn die van mijn peuter ❤️. Gelukkig neemt vandaag mijn vriend veel over! Ik wens jullie lekker veel me-time

vorig jaar

Reactie op Mar243

Yep, hier ook van 't zelfde, moet mezelf er ook echt te zetten om überhaupt ...
Wij hebben gelukkig net een robotstofzuiger gekocht die ook kan dweilen ik was zo blij toen ik na de eerste keer thuis kwam! Mijn beste vriendje nu.