26 Reacties

9 maanden geleden

Nou ik ben het eerste meisje en toen een broertje . Ze zijn de beste vrienden en hij was de rustige van ons dus don’t worry hihi 😊😊 ! Maar overal is het anders

9 maanden geleden

Wij hebben een jongetje die juist heel rustig kan spelen en dingen juist op een hele voorzichtige manier ontdekt. Ik denk dat het zo erg verschilt per kindje.

9 maanden geleden

Dit is kind afhankelijk hoor! Sommige meiden zijn hartstikke druk en sommige jongens zijn lekker op zichzelf. Mijn jongen lijkt soms energie voor 100 te hebben, maar vader heeft hetzelfde😅 Lekker genieten straks en op je af laten komen, je gaat er toch wel in mee. Vergeet niet dat je tweede kindje ook gaat afkijken van je dochter😘

9 maanden geleden

Hier zijn mijn meiden een stuk rustiger dan mijn zoon. Het is wel zo dat ik er meer op in kan spelen, door dan even lekker in bad te doen of soms even masseren. Vroeger dacht ik dat ze dan hun energie kwijt moesten door extra te laten springen op de trampoline ofzo, maar ik merk dat hij dan over zijn vermoeidheid heen komt en te ver doorgaat. Ik denk overigens dat het indd kind afhankelijk is en niet persé geslacht.

9 maanden geleden

Haha, nou.... Eerlijk. Mijn zoon is echt een stuk makkelijker dan mn dochter in de opvoeding.... Die kan me toch eigenwijs zijn🙊😂 Beide schatten hoor, maar ik ben juist drukker met onze dame.

9 maanden geleden

Ik denk dat dat ook een beetje per kindje (karaktertje) af hangt. Maar we zullen zien, de tijd begint serieus te korten. 😊

9 maanden geleden

Neuh.. mijn dochter is een wildebras; klimt en klautert de hele dag door, springt overal op en af, rent, roept, stoeit, heeft energie voor 10, slaapt sinds 1,5 niet meer ‘s middags en speelt maar weinig spelletjes aan tafel. Boekjes leest zij daarin tegen in overvloed. Mijn zoon is gek op tekenen en puzzelen, plakt graag stickers, wil een handje als hij over een balk loopt, wordt graag gedragen en vind het geen probleem om in de wandelwagen te zitten en met een jaar en 10 maanden slaapt hij nog steeds regelmatig lekker in de middag. Hij heeft wel steeds regelmatiger een ‘boevengezicht’, dus ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren ;) Ik merk wel dat anderen (vooral mannen), ‘ruiger’ doen met mijn zoon, dan met mijn dochter. Waardoor ik het vermoeden heb dat jongens daardoor wat ‘ruiger’ worden..? Verschilt per persoon :)

9 maanden geleden

Zoon, dochter, zoon hier.. De jongens zijn wel écht het meest wild en moet eerlijk zeggen dat het om me heen ook zo is. De meisjes kunnen toch wat meer (zelf) en rustiger spelen. Daarbij is mijn dochter (en de meisjes om ons heen) toch ook wat meer dramatisch. Lees-> mamaaaa, ik mag van die niet op de schommel, ik mag niet meespelen etc.🤣

9 maanden geleden

Ja hier wel een erg drukke jongen die de hele dag aan staat, maar ook echt wel weer erg gevoelig en een mama kindje die lekker wil knuffelen. Het zal wel echt van het karakter van je kind afhangen.

9 maanden geleden

M’n broer en ik waren laatst samen even op visite bij m’n zus. Zij heeft 4 dochters, m’n broer 2 zoons en ik 1 zoon + 1 dochter (maar m’n dochter is net 1 jaar, dus daar kun je nog niet zoveel over zeggen). We zijn daar ongeveer 2/3 uur geweest en al die tijd zaten haar dochters netjes aan tafel te kleuren of te spelen. M’n broer en ik wisten echt niet wat we zagen. Zoiets doen onze zoons dus ècht niet 🙈 Die kunnen geen moment stilzitten en rennen/schreeuwen de hele dag door haha. Het enige moment dat mijn zoon wat rust in zn kont heeft is wanneer hij ziek is of wanneer hij in zombie modus een filmpje kijkt 😅 Het zal vast ook aan de persoonlijkheid van het kindje liggen, maar mijn ervaring (ook met neefjes/nichtjes van m’n vriend z’n kant) is dat over het algemeen meisjes wel beter rustiger en zelfstandiger kunnen spelen dan jongens.

9 maanden geleden

Mijn zusje heeft een meisje van 3 jaar en een jongetje van 1 jaar. Het meisje is echt een deugniet/terror en het jongetje is heel rustig. 🤣 Ben heel benieuwd zelf ook in verwachting van een jongetje.

9 maanden geleden

Wij hebben 2 jongetjes, totaal verschillend van elkaar. De oudste is heerlijk rustig en houdt van lezen en kletsen. De jongste is heerlijk druk en wild en haalt streken uit. Heeft allebei z’n charme. Ik kan het verschil tussen een jongen en een meisje (nog) niet maken, maar zelfs van t zelfde geslacht kan het dus enorm verschillen. 🤗

9 maanden geleden

Ik heb zelf een jongetje en verwacht nu een meisje. Mijn zoontje is een rustig mannetje, is niet graag in grote groepen en is heel doordacht. Denkt echt na voordat hij iets doet. Ik ben heel benieuwd hoe mijn dochter gaat zijn. Zie wel bij mijn neefjes en nichtjes dat geslacht niks zegt over het karakter. De meisjes zijn over het algemeen juist veel ondernemender (maar ook niet allemaal).

9 maanden geleden

Bij mij is het andersom . Meiden zijn hier juist pittig en me oudste zoon altijd rustig geweest... Nu draag ik weer een zoon .. we zien het wel.
Wij hebben twee jongens en beide verschillen dag en nacht. De oudste rustig en de tweede een enorme donderstraal. Beide kunnen ze ook heerlijk sjouwen en spelen buiten. Jongens (i.i.g. de mijne) zijn echt knuffeldieren en zijn ontzettend lief voor mij. Ben nu zwanger van een meisje dus ben benieuwd of het zoveel gaat schelen!

9 maanden geleden

Tot op heden is zoontje (bijna 9maanden) makkelijker dan mijn dochter van 4 Nu komt er nog een broertje bij dus ben benieuwd....

9 maanden geleden

Klopt helemaal!! Jongens zijn moeilijk handelbaar

9 maanden geleden

Mijn zoontje van ruim 2 jaar oud was als baby al enorm rustig, makkelijk en tevreden en is tot heden ook een rustige, makkelijke en tevreden peuter!

9 maanden geleden

Heb geen ervaring met een meisje maar 2 jongens die echt heel verschillend zijn. Oudste is echt van knutselen vind heerlijk om op tijd filmpje te kijken. Waar jongste juist lekker van ravotten, buitenspelen en beetje kullen is en zeker niet lekker even tv gaat kijken. (Stilzitten wat is dat 😅) . Dus denk dat per karakter en kind heel verschillend kan zijn

9 maanden geleden

Klopt helemaal!! Jongens zijn moeilijk handelbaar
Jouw jongen bedoel je dan?🤣 mijn ervaring is heel anders!