93 Reacties

4 maanden geleden

Leuk! Onze dochter is van 29 juli. Ze heeft ook veel last van krampen. Ze slaapt op zich oké, als ze naast of op mij ligt. Ze clustert van 18-22, dan slaapt ze tot 01/02, dan weer tot 04/05, en dan komt ze rond 07 weer. Merk nog niet echt iets van sprong 1:-) hoe ziet het er bij jou uit?

4 maanden geleden

Hi! Wat toevallig: onze zoon is ook 4 augustus geboren, uitgerekende datum 25 juli. Leuk een kletsgroepje. Herkenbaar hoor. Wij merken het ook nu de sprong en krampjes;) wel wisselend per dag, vooral overdag wil hij soms slecht in slaap vallen en is dan ook snel weer wakker en laat zich moeilijk wegleggen. Draagzak (minimonkeysling om hem even snel in te hijsen :p en dingetjes in huis te doen) biedt echt uitkomst. Dan slaapt hij vrijwel meteen. Snachts wil hij wel lekker doorslapen na zijn flesjes en slaapt hij steeds 4 uurtjes achter elkaar.

4 maanden geleden

Onze zoon is 2 augustus geboren (uitgerekende datum 24/7) en merkte in eerste instantie 2 dagen geleden dat hem veel meer dingen opvielen, lampen en ballon in huis vond ie opeens fascinerend. Kort daarop volgde idd de hazeslaapjes! Kon je hem eerst 2 x per dag 2 a 3 uur wegleggen, komt ie nu veel moeilijker in slaap, wil alleen maar op je liggen en wordt binnen 10 min wakker als je hem weglegt. Merk ook dat hij heel veel in zn remslaap zit, en veel minder in zn diepe slaap. Hopelijk kan hij einde van deze sprong lachen 🥹🤞🏼

4 maanden geleden

Onze zoon zou 6 augustus komen , maar ik ben ingeleid dus hij is op 27 juli geboren. Ook sprong 1 hier... kort slapen, veel huilen.. lekker knuffelen en hopelijk is hij er snel doorheen

4 maanden geleden

Wat een leuk topic! Hier ook een dochter van 29 juli, geboren op haar uitgerekende datum. Ook lekker in sprong 1 nu, al een paar dagen stipt om 5u wakker door krampjes. Daarnaast overdag korte slaapjes, tenzij op een van ons of in de draagzak. Moet zeggen dat ik het al met al nog mee vind vallen en dat ik het vooral leuk vind om te zien wat haar nu ineens allemaal opvalt (meer bestuderen van ons gezicht en licht is ineens interessant)

4 maanden geleden

Wat een herkenbare verhalen hier! Mijn zoontje is ook van de 29e. Slaapt goed. Naast mij :'). Waar hij eerst nog prima in zn eigen bed wilde slapen is dat nu echt een no go voor hem!

4 maanden geleden

Als ik jullie verhalen zo lees… Wellicht zit ze dan toch ook in een sprong, want herken de omschrijvingen wel. Krijgen ook al wat lachjes! En ja veel huilen etc, maar dat doet ze al sinds de geboorte 🙈 ik vind t maar lastig inschatten nog wat nou wat is hoor haha.

4 maanden geleden

Ik was uitgerekend op 31 Juli en mijn zoontje is geboren op 25 Juli. Waar kunnen jullie lezen of de baby al in een sprongetje zit? Ik hoor het graag 🤗

4 maanden geleden

Reactie op MBanna

Hi! Wat toevallig: onze zoon is ook 4 augustus geboren, uitgerekende datu ...
Ohh wat leuk, heel toevallig!

4 maanden geleden

Wat leuk om jullie reacties te lezen! Ik gebruik de “Oei, ik groei”-app. Eerder sliep zoonlief altijd overal en lang, nu inderdaad in slaap wiegen, huilen, wegleggen en weer wakker 🙈 In de nacht slaapt hij 3 uur na de BV, maar ochtend is drama en rond avond eten ook.. Zielig

4 maanden geleden

Reactie op Riess

Wat leuk om jullie reacties te lezen! Ik gebruik de “Oei, ik groei”-app. Ee ...
Ik merk voor overdag dat wanneer ik haar in de draagzak heb (of wanneer ze op me ligt), ze zo 3/4 uur kan slapen. Misschien is dat nog iets voor overdag om te proberen?

4 maanden geleden

Reactie op Florita

Ik merk voor overdag dat wanneer ik haar in de draagzak heb (of wanneer ze ...
Ja met dochter ook veel gedaan, alleen is onze zoon nog net iets te klein. Heb een Artipoppe en die wordt aangeraden vanaf maatje 62. Al is hij daar denk ik wel bijna nu dus dat gaat schelen

4 maanden geleden

Hoi! Onze zoon is 6 augustus geboren, 26 juli uitgerekende datum. Zijn er meiden die borstvoeding geven? Ik heb het idee dat de kleine ineens zo onrustig is aan de borst. Veel kijken, maaien met zijn armen, aanhappen en weer lostrekken, krampjes hebben en dus loslaten en hij lijkt ook niet altijd voldaan. Afgelopen nacht nog 30cc extra gekolfde melk in een fles gegeven. Zijn er meer meiden die nu ineens meer moeite hebben met borstvoeding? Tips? Ik twijfel extra te kolven om de productie te stimuleren maar weet niet wat wijsheid is

4 maanden geleden

Reactie op Carolienos

Hoi! Onze zoon is 6 augustus geboren, 26 juli uitgerekende datum. Zijn er ...
Ik heb precies hetzelfde momenteel. Ik heb zelf het idee dat er wel melk is, maar het minder hard stroomt. Ik las ergens anders op het forum van anderen die hier ook rond 4 weken last van hadden (veel minder volle borsten las ik) en dat dat na een paar dagen weer God kwam. Gewoon lekker blijven aanleggen, dan trekt het wel weer recht.

4 maanden geleden

Reactie op 1357

Ik heb precies hetzelfde momenteel. Ik heb zelf het idee dat er wel melk is ...
Oh dat is wel geruststellend. Hoe vaak leg jij je kleintje aan? Ons mannetje laat er zo 3 en soms 4 uur tussen zitten overdag. Dus misschien moet ik hem wel eerder wakker maken om het goed te stimuleren

4 maanden geleden

Leuk topic!! Ons dochtertje is van 29 juli (uitgerekende dag was 18 juli). Wij zijn al een tijdje uit sprong 1 en het komt echt weer goed met slapen/drinken! Ze heeft gelukkig niet lang last gehad van de sprong en we zien de vaardigheden uit de eerste sprong echt heel duidelijk terug in haar gedrag, zooo leuk! Ze lacht sinds vorige week naar ons (ook met geluid 😍) en ze kijkt heel erg om haar heen en ze volgt onze gezichten nu bijvoorbeeld. Ook kan ik haar gewoon weer vaker in de cosleeper laten slapen terwijl ze dagen had dat ze alleen maar tussen ons in wilde slapen. Succes met de sprong; daarna is het echt weer genieten van de nieuwe ontwikkelingen🥰🥰✨

4 maanden geleden

Reactie op Carolienos

Oh dat is wel geruststellend. Hoe vaak leg jij je kleintje aan? Ons mannetj ...
Overdag houd ik 3 uur aan, in de nachten 4 uur. Als hij eerder al wat wakker wordt verschoon ik hem en leg ik hem aan. Hij groeit niet heel ruim, dus ik houd de tussentijden nog een beetje strak.

4 maanden geleden

Reactie op Marenaaaaaa

Leuk topic!! Ons dochtertje is van 29 juli (uitgerekende dag was 18 juli). ...
En dit is een hoopvol bericht!

4 maanden geleden

Moeten jullie ook nu al in slaap wiegen? Zoon nu vier weekjes. Kan het me niet meer herinneren van onze dochter behalve dan dat ze nog steeds een moeilijke slaper is

4 maanden geleden

Reactie op Riess

Moeten jullie ook nu al in slaap wiegen? Zoon nu vier weekjes. Kan het me n ...
Wij hebben ook meer moeite nu met de slaapjes. Waar ze bijvoorbeeld eerst haar ochtend slaapje wakker weggelegd kon worden, moet ze nu in de draagzak om in slaap te kunnen komen (al slaapt ze dan ook gelijk 3 tot 4 uur 😝). Maar moet ook niet proberen haar weg te leggen dan, want dan is ze redelijk snel weer wakker…